HERLOKKI SOLMUNEN

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Kukas hän on ?

En oo kuullu ikinä sen nimisestä hahmosta.

Kommentit (12)

Vierailija

Niin voi ollakkin mainitsemani esimerkki oli vain yksi monista...En ole ostanut kuukauteen yhtään Akujuttua, joten lista on ja täydennän kokoelmaani uusimmilla tuotteilla...;)

Vierailija

Jepulis! Ankantekijät 9.Konnia ja koukkuja, Paul Murry.

Siellä mm.tarina Haamuvarkaita Huuhkajalasta.Mukana vilahtava mestarietsivä Herlokki Solmunen(Shamrock Bones)tuli tutuksi monestakin Murryn piirrostarinoissa, vaikka hahmo ei ollutkaan Murryn keksintöä. Herlokki nähtiin ekan kerran vuonna 1952 Riley Thomsonin piirtämässä tarinassa The Shattered-Glass Mystery sitä ei ole suomennettu.

Herlokilla on pitkät, vaaleanruskeat viikset, ja samanväriset hessumaiset roikkukorvat, vakiovarusteena suurennuslasi, piippu ja yllään tyypillinen salapoliisin vihreäruutuinen takki ja hattu, jalatkin ovat hessumaiset kenkiä myöten.

Vierailija

Herlokki Solmunen on ainakin seikkailut vanhoissa Roope-sedissä ja Aku ankoissa joskus Mikin ja Hessun kanssa. Enempää en itse hahmosta tiedä, mutta muut varmaan tietävät?

Vierailija

Taitava salapoliisi, joka seikkailee Mikki Hiiri-tarinoissa Mikin ja Hessun kanssa. Nimiväännös tulee kuuluiselta salapoliisilta Sherlock Holmesilta.

Vierailija

Mandariina kirjoitti:Taitava salapoliisi, joka seikkailee Mikki Hiiri-tarinoissa Mikin ja Hessun kanssa. Nimiväännös tulee kuuluiselta salapoliisilta Sherlock Holmesilta.

Juu, niin ajttelinkin tuosta nimestä.

Vierailija

Olen joskus noita tarinoita lukenut. Eikös näitä piirtänyt Paul Murry ja nyt kun hän on kuollut tuskinpa kukaan tuota enään ota esille.

Hiidenkirnu
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Herlokki Solmunen esiintyi about 60-80-luvuilla Mikki ja Hessu tarinoissa. Hän on todella taitava salapoliisi.

"Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä."
~Hirnu, epätäydellistä kirjoittamista foorumilla vuodesta 2008

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat