Keinoja toteuttaa animaatioita?

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Moi,

1. olen kokeillut toteuttaa aika pienenä animaatioita normaalilla

kasetilla käyvällä videokameralla.

2. Olen kokeillut ilmaisia animointiohjelmia joita netistä löytyy.

Tosin voi tulla eteen ongelma ettei ohjelma toimi enään uudemmilla

tietokoneen resursseilla vaan pitäis palata vanhaan.

3. Olen kokeillut kuvankäsittelyohjelmaa layerien eli tasojen kanssa

kikkaillen tehdä kuva kuvalta olevia animaatioita jotka tulivat

lopulta peräkkäisiksi toimintakuviksi Windows Movie Maker ohjeman

avulla.

4. Paint Shop Pro ohjelmassa oli kätevä Anim.exe sovellus jolla

sain tehtyä ainakin jonkinlaisia bannereita ym. pientä.

Sivut

Kommentit (18)

djlordi
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Onhan niitä keinoja monia, hyvä ohjelma on tärkeä olla. Ilmaisia animaatioteko-ohjelmia löytyy netistä paljonkin. Itse olen muutaman animaation tehnyt Swish Max-ohjelmalla.

Vierailija

Meillä on joku Animaatio ohmaali toisella koneella, jonka nimeä en yllätys, yllätys muista. Sillä niitä saa hyvin tehtyä, vaikka se onkin aikaa vievää puuhaa. Minun animaatio ei tosin kovin kummoinen ollut, mutta veljeni on hyvä siinä, ja auttaa minua sen kanssa.

Sami-96

Vierailija

Jos kerrottaisiin vähän animaatiotekniikoista,

Stop motion eli esineanimaatio on animaatiotekniikka jonka avulla staattiset (siirrettävissä olevat) esineet saadaan liikkumaan. Tekniikka toimii sillä tavalla että esinettä pala palalta siirretään paikasta toiseen ja jokainen siirto otetaan kuvana talteen. Näistä peräkkäisistä kuvista saadaan liikesarja, joiden avulla saadaan tehtyä varsinainen elokuva. Esineanimaatioissa käytetään mm. nukkeja, legoja ja myös vahaa.

Vierailija

Adobe Flash, lyhyemmin sanottuna Flash on Adobe Systemsin kehittämä kehitysympäristö, jonka avulla voi luoda esityksiä vaikkapa verkkosivuilleen. Flashia käytetään internetissä mm. animaatioiden, opetusohjelmien, web-sivujen tai pelien luomiseen. Flashilla tehtyjä tuotoksia pystyy yleensä käyttämään omalla koneella silloin kun asentaa selaimeen erillisen lisäosan. Disney on käyttänyt animaatiotuotannoissaan Flashia.

Vierailija

Piirrosanimaatio on vähän samanlaista tyyppiä mitä esineanimaatiokin. Piirrosanimaatiossa jokainen kuva piirretään käsin erikseen. Piirrosanimaatiossa näytetään tavallisesti 12 kuvaa sekunnissa eli monta kuvaa saa piirtää yhteen sekuntiin.

Piksillaatio on myös esineanimaatiotekniikka. Siinä elävät näyttelijät siirtyvät vaihe vaiheelta eri asentoihin.

Vaha-animaation näkyvät osat on yleensä muovailtu muovailuvahasta.

Legoanimaatiossa käytetään, kuten nimikin sanoo, legopalikoita.

Vierailija

Oho.. Tuo linkkien laittaminen ei taida ollakaan luvallista. Eipä noita pysty enään varmaan kun toimitus poistamaan. Omasta mielestä nuo on oleellisesti hyviä linkkejä. Vähän liian myöhään hoksasin lukea nuo säännöt. :) Näytti olevan muitakin samalla tavalla tekeviä niin en arvannut tuo olevan luvatonta.

Vierailija

Joskus on tullut tehtyä javascriptin avulla animaatio. Se koostuu useasta eri kuvasta. Animaation voi javascriptissä vaihtoehtoisesti mennä askel askeleelta eli kun painaa niin tulee uusi kuva. Jos joku ei tiedä mikä javascript on niin kerron sen lyhyesti. Javascript on verkkosivujen toteuttamisessa haluttaessa käytettävä koodikieli jonka avulla voi tehdä erilaisia toimintoja verkkosivuille.

Vierailija

Pläräyskirja on mainio tapa toteuttaa animaatio. Ei ehkä välttämättä helppo, mutta mielenkiintoinen toteutettava. En ole koskaan tehnyt, mutta Mikki Hiiri pläräyskirjaa on tullut plärättyä.

Vierailija

Hieman ehkä hankala toteutettava animaatio on tekstiviestillä toteutettu animaatio. En tiedä millä nimellä sitä kutsutaan. Kerro jos tiedät. Ehkä tekstianimaatio?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat