Lucio Leoni

Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lucio Leoni, joka syntyi vuonna 1968, Comon kaupungissa, Pohjois-Italiassa, on italialainen Disney-tekijä. Leoni alkoi tekemään Disney-sarjakuvia vuonna 1993. Hän on monipuolinen tekijä, sillä häneltä nähdään käsikirjoituksia, piirroksia ja tussauksiakin. Lucio tekee töitä Mondadori-kustantamolle. Hän on piirtänyt eniten Aku Ankkaa, mutta monet muistavat Leonin hänen hyvin piirretyistä Taikaviitta-sarjoistaan, jotka on usein käsikirjoittanut myös italialainen Emmanuela Negrin. Suomessa hänen sarjoistaan on julkaistu vasta murto-osa, 39, mutta varmaankin lisää tullaan ajan saatossa näkemään.

Minäkin olen niitä, ketkä muistavat parhaitan mieleenpainuvat Leonin Taikaviitta-sarjat. Piirrokset ovat mahtavia, esimerkiksi sarjassa nimeltä "Unohtumaton Aida" on todella kivat piirrokset. Hänen tyylinsä on helposti tunnistettava, eli omalaatuinenkin. Se on hyvä. Itse omistan juuri noista Leonin piirtämistä Taikaviitta-sarjoista jokaisen Suomessa julkaistun, kaikki 16 siis. Mahtavaa piirrosjälkeä mielestäni.

No, mitäs muut ovat tästä tekijästä, joka enimmäkseen piirtää, mieltä? Kommenttia peliin, eikä mielellään mitään yhden lauseen pituisia.

Kommentit (9)

Vierailija

Salwer1st/ kirjoitti:Ihan mukava jälki. Piirtää Ankkojen pupillit turhan pieniksi, mutta oikeinpa hyvin piirtää silti. Oli silloin aikoinaan aikansa kärkipiirtäjiä, ainakin minun mielestäni. Sarjoja voitaisiin nykyään julkaista aivan hiukan enemmän.

Näin on asian laita!

djlordi
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

On ihan hyvä piirtäjä, piirtänyt myös hyviä Taikaviitta-tarinoita. En nyt kunnolla muista minkälainen tyyli hänellä on, mutta muutaman tarinan, jotka olen lukenut olivat kyllä hyviä.

Vierailija

Jep, hän on todella mainio taskaritarinoiden piirtäjä. Nyt muistan lukeneeni vain juuri tuon Akuhullun mainitseman "Unohtumaton Aida-tarinan, ja se oli todella hyvää työtä. Toivottavasti hänen piirtämiä tarinoita julkaistaisiin lisää täällä Suomessakin.

Salwer1st/
Seuraa 
Liittynyt6.5.2008

Ihan mukava jälki. Piirtää Ankkojen pupillit turhan pieniksi, mutta oikeinpa hyvin piirtää silti. Oli silloin aikoinaan aikansa kärkipiirtäjiä, ainakin minun mielestäni. Sarjoja voitaisiin nykyään julkaista aivan hiukan enemmän.

Vierailija

No, itse en ole lukenut yhtään Leonin sarjaa... :( Tai, ehkä olen, mutta en ole tulleeksi katsomaan, että kuka on käsikirjoittaja, piirtäjä, tai kuka on tussannut tarinan. Mutta tästedespäin katson aina Taikaviittatarinoissa kuka on tussannut, käsikirjoittanut, tai piirtänyt sarjan.

Vierailija

Joskus olen saattanut lukea jonkun Leonin sarjan, mutten oikein muista... varmasti hyväpiirtäjä kun kerran on Italialainen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat