Eurovision laulukilpailu

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Eurovision laulukilpailu on aloitettu järjestämään vuonna 1956. Mutta sitä suunniteltiin jo Ebussa jo vuonna 1955.Eurovision laulukilpailu muuttui vuonna 2004 kaksi päiväiseksi.Nykyään Eurovision laulukilpailu on kolme päiväinen.Nykyään Euroviisuihin on osallistunut 43 maata.Portugal on Euroviisuissa pisimpään ilman voittoa ollut maa.Islanti on ainoa Pohjoismaa joka ei ole voittanut euroviisuja.Suomi on voittanut Euroviisut vuonna 2006.Euroviisut järjestetään joka vuosi toukokuussa.Edellisen vuoden voittaja maassa.Euroviisuihin saa osallistua vain ebun jäsenet.Se huomattiin esimerkiksi vuonna 2007 Georgia liittyi ebuun vain päästäkseen mukaan euroviisuihin.Viimeisimmät euroviisut:Tallinna Viro 2002,Riika Latvia 2003,Istanbul Turkki 2004,Kiova Ukraina 2005,Ateena Kreikka 2006,Helsinki Suomi 2007,Belgrad Serbia 2008.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

jonzkuaku Ihmettelen itsekin tuota että 15 on enne? Eikös 13 päivä se enne ole? Whatever.....Siis mitä siinä on outoa??? Waldo saa luvan esittää biisinsä numerolla 15. Ja se ettei vaan ois enne elikkä sijoitus loppupeleissä numero 15. Jos Waldo sais viisuilla ekana elikkä numero 1 niin sitä ois kiva aatella se luku ois enne.

Mutta kuten sanoin, toivon että ois kymmenen joukos koko Waldo.

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

adz kirjoitti:Joo ja Waldo esiintyy sijanumerolla 15..toivottavasti ei ole enne. :(

Itse pidän erittäin paljon Euroviisuista!! :) Olen katsonut tapahtuman jo vuodesta 2001, eli kymmenen vuotiaasta saakka. Nauhoittanutkin olen Euroviisut vuodesta 2002 lähtien, ja Euroviisujen kokoelmalevy minulla on vuosilta 2004, 2007 ja 2008.

Toivotaan Waldo's Peoplelle paljon onnea Moskovaan toukokuun Euroviisuihin. Mielestäni heidän kappale on niin hyvä, että kyllä sillä pitäisi ainakin finaaliin heittämällä päästä, ja sielläkin TOP-10:iin. ;)

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

adz kirjoitti:Joo ja Waldo esiintyy sijanumerolla 15..toivottavasti ei ole enne. :(

Anteeksi (paljon), kun tuplapostaan, mutta unohtui äsken kysyä adz:lta tuosta enteestä. Että siis miten niin "toivottavasti ei ole enne" tuo esiintymisnumero 15.

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

djlordi kirjoitti:Justiin huomasin että Azerbaidhanilla esiintyy Arash, jolta olen kuullut monia hyviä lauluja. En ole kuullut tuota euroviisulaulua vielä, mutta luulen, että on hyvä. Arash muuten asuu Ruotsissa.

Kannataa kyllä kuunnella Azerbaidshanin laulu YouTubesta. On se nimittäin sen verran hyvä!! :) Kyseinen laulu löytyy (YouTubesta) kun kirjoittaa hakuruutuun: Azerbaijan Eurovision 2009. Eli siis Azerbaidshan englanniksi + eurovision + vuosiluku. Sama toimii kaikkien muidenkin osallistuvien maiden kanssa.

djlordi
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Parempi se kuin viimevuotinen numero 5. Yleensä häntäpään numeroilla on päässyt helopommin jatkoon semifinaalista.

Vierailija

djlordi kirjoitti:Niin mitä tuosta? Tiesin jo nuo, ja lisäksi Euroviisuista on tehty tänne ainakin yksi aihe, jossa siitä voi keskustella.

Se olikin tietoa tietämättömille.

Vierailija

jaa.....euroviisut on kyllä uhan hyvä! veikkaan,että waldot pääsee finaaleihin saakka :) niin ja mikä "enne" mukamas? 13 se vasta olisi....ja kun euroviisut järjestettäisiin juuri perjantaina! olen ehk vähä taikauskonen mut ihan sama....

djlordi
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Justiin huomasin että Azerbaidhanilla esiintyy Arash, jolta olen kuullut monia hyviä lauluja. En ole kuullut tuota euroviisulaulua vielä, mutta luulen, että on hyvä. Arash muuten asuu Ruotsissa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat