miksi Roopen sukunimi ei oo enää MacAnkka? Pitäisikö sen olla se edelleen?

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Ei mun mielest pitäis. :):):):)

Kommentit (9)

Toka2
Seuraa 
Liittynyt28.9.2008

aku ankan entisiltä nettisivuilta muistan jonkin väitteen että hahmoja suomentaessa kun scrooge mcduckia oltiin kääntämässä suomeksi, tipahti se mac-liite pois ja vahingossa tuli roope ankka. varmaan ei totta, :(

Vierailija

judoka kirjoitti:Olen kuullut sen miksi se ei enää ole McAnkka, mutta en enää muista sitä. <br />

Mielestäni Ankka sopii paremmin Roopelle.:)

Muistaakseni se oli näin:

Roope oli alunperin Scrooge Macduck. Kun hän muutti Ankkalinnaan Mac-etuliite tipahti pois. Roopehan on edelleen englanniksi Scrooge Macduck.

Rosa4tehwin
Seuraa 
Liittynyt28.6.2008

Ihan ensinnäkin, otsikkoa paljon lyhyemmäksi. On todella ruman näköistä, jos otsikossa on käyttäjän koko elämäntarina...

Mutta, Roopen AINOA ja OIKEA sukunimi ON MacAnkka (alkuperäinen McDuck). Ei ole olemassa mitään mystistä juonikuviota, missä roppe olisi Mac-etuliitteen dropannut pois, se edelleen hänen nimestään löytyy.

Syy, miksi SUOMESSA kutsutaan Roopea vain Ankaksi, löytyy suomentajista. Silloin, kun Roope alun perin keksittiin, suomentajat muuttivat hänen nimeään niin, että hän näyttäisi enemmän Akun sukulaiselta (loogisin syy olisi varmaan tuo, itse en varma ole...).

Elikkäs edelleen Roopen oikea nimi on MacAnkka, eikä se siitä mihinkään muutu.

Vierailija

Niin. Jos joskus olis oikein suomennettu, olisi Roope vieläkin Roope MacAnkka.

Kuulostaisi kyllä vähän hassulta. Tuo MacAnkka aina.

djlordi
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Ankka sopii paremmin Roopelle. MacAnkka olisi vähän liian pitkä. Muutenkin yleensä tarinoiden nimi, joissa Roope on päähahmona on Roope-setä.

Vierailija

Ihan hyvä vaan että suomentajat tiputtivat Macin pois Roopen sukunimestä, pelkkä Ankka on paljon parempi.

Vierailija

Roope oli ennen MacAnkka, koska oli kunniallinen. Enään Roope ei jaksa kirjoittaa niin pitkää nimeä, koska siinä menee mustetta liian paljon. :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat