Aku Ankka-roolipeli

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Entinen meni vähän peffalleen. Kokeillaan viel uudestaan. Siis idea on seuraava: jokainen mukaan haluava valitsee yhden Aku Ankan hahmon ja roolipelaa sillä. Ei mieluusti "Aku istuu"-viestejä, vaan 2 lausetta... Itse ajattelin olla Tiinu.

Kommentit (14)

Vierailija

uk@ @kkn@ kirjoitti: selittäisitkö lisää sääntöjä ja leikin ideaa sillä minä en oikein tajunnut.

olen samaa mieltä en tajua

Vierailija

bart4 kirjoitti:

uk@ @kkn@ kirjoitti: selittäisitkö lisää sääntöjä ja leikin ideaa sillä minä en oikein tajunnut.

olen samaa mieltä en tajua

Roolipeli on peli, jota voidaan pelata monilla tavoilla. Tällä kertaa sitä taidetaan pelata kirjoittamalla.

Roolipelissä on kyse siitä, että pelaaja valitsee itselleen hahmon (itse pidän edemmän omista kuin valmiista) ja roolipelaa hahmolla sen luoteiden ja muiden ominaisuuksien mukaan. Foorumiroolipeleissä pelataan yleensä pitkillä vuoroilla. Lainaus omasta roolipelivuorostani:

Alituisesti innokas vähän yli yksi metrinen kentti hyppelehtii laiturilla räikeine vaateineen tunkien hajamielisesti käsiään ihmisten taskuihin, jotka yrittivät epätoivoisesti suojella omaisuuttaan mahdollisimman hyvin, mutta epäonnistuen. Kentti saa näppeihinsä muumoassa: rahapussin, jota koristeli lohikäärme kaiverrus, litistyneen, mutta maukkaan voileivän sekä tikarin. Lopulta kentti pääsee punaiseksi maalatun kogin luo, jota vartioi kaksi valkoisiin väljiin vaatteiseen pukeutunutta miestä, jotka aurinko oli päivittänyt kauniin ruskeaksi. Kentti hyppäsi kogin köysitikkaisiin, jotka huojuivat tuulessa kohtalokkaan paljon. Juuri, kun kentti luuli hypänneensä huojuville tikkaille, ne huojahtivat hänen nokan edestä ja lyhyen länttä tippui alkukevään hyiseen veteen. ''Apua, minä hukun tänne'', kuului räpiköivän kentin huuto, jota kuitenkaan kukaan ei kuullu tai ollut kuulevinaan. Juuri, kun kentti luuli uppoavansa kuin kääpiö kivipainojen kera, kenttille ojennettiin pitkää sauvaa, johon kentti tarrautui tiukasti kiinni. Kentti riuhtaistiin laiturille. ''Sinä olet nyt minun'', sanoo rähjäinen pituudesta pääteltynä puolijätti, jonka mustat silmät salamoivat julmasti. Kentin viimeinen teko, ennen sitä, että hänen silmänsä painuivat kiinni ja tajunta sumeni, oli puolijätin kääpiöviinapullon varastaminen.

Kuten näette, vuorossa tehdään erinlaisia toimintoja ja kuvaillaan tapahtumia.

(Nyt pitää kiirehtiä... äkkilähtö jatkan tämän myöhemmin loppuun.)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat