Mihinkä päin pitäis lähteä...

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Tietääkö joku mihin kannattaisi lähteä opiskelemaan peruskoulun jälkeen,jos aikoo Ankkapiirtäjäksi tai muuten sarjakuvapiirtäjäksi?Amis ei varmaan käy?

Kommentit (8)

Vierailija

samppa kirjoitti:No kyllähän amis kelpaa siinä mielessä, että siellä opiskellaan tai keskitytään enemmän juuri tuommoisin ´kädentaito ammatteihin´.<br />

Mutta niin kuin Kari Korhonen sanoi jossain haastattelussa, että piirtämisellä ei aina leipäänsä tienaa, eli minä jos yrittäisin ankkapirtäjäksi, niin menisin lukioon---&gt; yliopistoon ---&gt; lääketieteellinen tai muu vastaava.

Niin, ja Don Rosahan ei koskaan hankkinut minkäänlaista koulutusta piirtämiseen.

Vierailija

Siis tarkoitan, että ottaisin sen ammatin lisäksi jonkun muun, mistä saa riittävästi rahaa. Ja jos sinusta tulee huippuluokan piirtäjä, niin silloin saat varmasti siitä rahaa tarpeeksi.

Vierailija

Jaa.Ja minäkun olen kullut,ettäsarjakuvapiirtäjäks pääseevain,kun on käynyt jonkun kuvataiteeseen liittyvän koulun.

Vierailija

No kyllähän amis kelpaa siinä mielessä, että siellä opiskellaan tai keskitytään enemmän juuri tuommoisin ´kädentaito ammatteihin´.

Mutta niin kuin Kari Korhonen sanoi jossain haastattelussa, että piirtämisellä ei aina leipäänsä tienaa, eli minä jos yrittäisin ankkapirtäjäksi, niin menisin lukioon---> yliopistoon ---> lääketieteellinen tai muu vastaava.

Vierailija

Olen kuullut että sarjakuvapiirtäjäksi pitää olla todellakin taitoa,koska kaverini isoveli pyrki sellaiseen kouluun missä piirretään sarjakuvia,mutta ei päässyt sisään koska taidot eivät riittäneet ja hän on todellakin mahtava piirtämään. En tiedä onko ankka piirtäjät sitten erikseen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat