huolestunut entinen lukija

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

olen todella huolestunut kuinka ala arvoisia piirtäjiä nykyisin on aku ankassa.esim kaikkein kauheimmat töherrykset tekevät:william van horn jotain sanoin kuvaamattoman kauheaa tuotosta,mau heymans,massaroli,dan jiippes...kuinka on voitu näitten antaa piirtää aku ankkaan?...ennen niin laadukas lehti on menettänyt silmissäni sille kuuluvan arvon...juuri näiden töhertelijöiden takia.

Sivut

Kommentit (59)

Vierailija

niin maku asioistahan on naurettavaa kiistellä..mutta itse kuulun niihin jotka pitävät todella hyvinä piirtäjinä carl barksia,vicar,marco rota....sit oli joku muukin mutta just nyt ei tule mieleen....don rosa ahtaa ruudut taas liian täyteen tavaraa..muuten hyvä piirtäjä.itse muistan muuten 70 luvulta kun sepe susi,moby dick,aku ankka ja kapteeni koukku seikkailivat samassa tarinassa....näin jälestä päin kun katselee sarjaa niin ei tiedä pitäisikö nauraa vai itkeä...

Vierailija

Ennen oli kaikki paremmin (vai oliko?) Jokaisella on omat mielipiteensä. Itse olen aivan tyytyväinen nykypiirtäjiin, vaikka täytyy myöntää, että itse kallistun vanhoihin piirtäjiin...

Vierailija

Touhula kirjoitti:

Akuhullu97 kirjoitti: Mau Heymans, William Van Horn ja Daan Jippes ovat todella hyviä piirtäjiä. Massaroli hieman huonompi, mutta kyllä sekin jotenkin menettelee.

Samaa mieltä, Massarolin tyyli ei tule kuitenkaan nyt mieleen.<br />

Akuhullu: William Van Hornilla on todella hyvät piirrokset. Olen todella iloinen siitä, että hän on niitä harvoja, jotka käsikirjoittavat tarinansa itse! Käsikirjoitukset ovat jokseenkin outoja, mutta kyllä niitä nyt kestää. Lennokas piirrostyyli on helposti eroitettava, ja ankkojen ilmeet ovat mahtavia.

Samaa mieltä tästäkin. Van Hornin tarinat ovat ehkä omaperäisimpiä, mitä Aku Ankoissa nähdään. Mutta onkohan tänä vuonna Akkarissa julkaistu vielä yhtään Williamin tarinaa? <br />

Akuhullu :Mau Heymans on hollantilaisista ehdottomasti paras tekijä. Vaikkei hän käsikirjoita, niin piirrokset kyllä paikkaavat senkin puolen. Ankkojen kaulat ovat erikoisen pitkiä verrattuna muiden piirroksiin. Kuitenkin ne muistuttavat hieman joitakin 60-luvun piirtäjien ankkoja.

Eikö Heymans ole useinkin mukana tarinoissaan myös käsikirjoittajan roolissa? Varsin usein olen nähnyt tämän: "Käsikirjoitus Kirsten de Graaf &#38; May Heymans" Kokonaan omia tarinoita en tosin muista. Minusta Basin ja Maun tyyli on melko samanlaista. En osaa itse valita parempaa, vielä vähemmän selkeästi parempaa. Hyviä molemmat! Mutta Jippes on ehkä heitä parempi...<br />

Akuhullu: Daan Jippes on hyvä piirtäjä. Ne Barksin piirrostyyliä mukaillen piirretyt Sudenpentu-tarinat ovat todella hyviä. Barksin käsikirjoitukset takaavat hyvän juonen, ja Jippesin piirrokset sopivat niihin. Hyvä vain. Itse sanoisin, että lehden taso on pikemminkin hieman noussut vuosien saatossa. Nykyään julkaistaan monipuolisemmpin eri piirtäjiä, ja Carl Barksin sarjojakin on alettu julkaista uudelleen. Harmi vain, että Paul Murryä ei oikein ole vähään aikaan julkaistu.

Samaa mieltä Jippesistä. Oikein hyvää taidetta on mies tehnyt.<br />

Eikö Paul Murryä julkaistu viime vuonna runsaasti Akkareissa, jopa Murry-erikoisnumero (AA 13/08) ja tänäkin vuonna on tullut muun muassa tarina jostain "tarkkuusgeysireistä", en muista tarkkaa nimeä tai lehteä, missä julkaistiin.<br />

<br />

Aku Ankka-lehden taso ei missään nimessä ole huono. Tekijäkaartiin edellisten lisäksi lukeutuvat mm. Vicar, Rodriques, Ferioli, Korhonen, Gattino, Rota ym. Kyllä nämä tekijät pitävät Aku Ankan lippua hyvin ylhäällä. Lisäksi silloin tällöin julkaistavat Rosan ja Barksin huipputarinat ovat loistava lisä. Joten jalmu, "entinen lukija", kannatta aloittaa vain uudestaan Aku Ankan lukeminen! Suosittelen.

olen täysin samaa mieltä.

Touhula
Seuraa 
Liittynyt25.8.2008

jalmu kirjoitti:.itse muistan muuten 70 luvulta kun sepe susi,moby dick,aku ankka ja kapteeni koukku seikkailivat samassa tarinassa....näin jälestä päin kun katselee sarjaa niin ei tiedä pitäisikö nauraa vai itkeä...

Tiedätkö, kuka oli piirtäjä tai käsikirjoittaja? Haluaisin tietää.

Vierailija

jalmu kirjoitti:olen todella huolestunut kuinka ala arvoisia piirtäjiä nykyisin on aku ankassa.esim kaikkein kauheimmat töherrykset tekevät:william van horn jotain sanoin kuvaamattoman kauheaa tuotosta,mau heymans,massaroli,dan jiippes...kuinka on voitu näitten antaa piirtää aku ankkaan?...ennen niin laadukas lehti on menettänyt silmissäni sille kuuluvan arvon...juuri näiden töhertelijöiden takia.

Mielestäni tänä on tyhmä keskustelu sillä makuasioista on turha kiistellä. :@

Vierailija

Ja huom. jotkut piirtäjät ovat nuoria, heillä on vain vähän kokemusta, he kehittyvät ajan myötä (tosin Wiliam van horn on jo ohittanut eläke iän).

Vierailija

Akuhullu97 kirjoitti:Itse olen täysin eri mieltä. Mau Heymans, William Van Horn ja Daan Jippes ovat todella hyviä piirtäjiä. Massaroli hieman huonompi, mutta kyllä sekin jotenkin menettelee. <br />

William Van Hornilla on todella hyvät piirrokset. Olen todella iloinen siitä, että hän on niitä harvoja, jotka käsikirjoittavat tarinansa itse! Käsikirjoitukset ovat jokseenkin outoja, mutta kyllä niitä nyt kestää. Lennokas piirrostyyli on helposti eroitettava, ja ankkojen ilmeet ovat mahtavia. <br />

Mau Heymans on hollantilaisista ehdottomasti paras tekijä. Vaikkei hän käsikirjoita, niin piirrokset kyllä paikkaavat senkin puolen. Ankkojen kaulat ovat erikoisen pitkiä verrattuna muiden piirroksiin. Kuitenkin ne muistuttavat hieman joitakin 60-luvun piirtäjien ankkoja.<br />

Daan Jippes on hyvä piirtäjä. Ne Barksin piirrostyyliä mukaillen piirretyt Sudenpentu-tarinat ovat todella hyviä. Barksin käsikirjoitukset takaavat hyvän juonen, ja Jippesin piirrokset sopivat niihin. Hyvä vain. Itse sanoisin, että lehden taso on pikemminkin hieman noussut vuosien saatossa. Nykyään julkaistaan monipuolisemmpin eri piirtäjiä, ja Carl Barksin sarjojakin on alettu julkaista uudelleen. Harmi vain, että Paul Murryä ei oikein ole vähään aikaan julkaistu.

Niinpä! Ei Van Horn tai Heymans ainakaan huonoja ole. Van Horn ei mun mielestä niin hyvä ole mut kuitenkin ihan se on ihan okei! Ja Heymans huono? What? Se on ainakin mulla parhaiden piirtäjien joukossa! Ja ihan totta, se on kyllä paras hollantilainen piirtäjä! Ja mitä?! Jippesin töhertelyjä?! Jippes on kyllä tosi hyvä piirtäjä! Se on tehny mun kaikki suosikki Sudenpentu sarjat. Ja Massaroli! Ei ny mikään paras mut kuitenkin hyvä vaikka ei niin moni siitä pidäkkään.

Vierailija

William van Horn on aivan loistava piirtäjä, mielestäni yksi parhaista aktiivisista piirtäjistä tällä hetkellä. Van Horn oli itse Carl Barksinkin suosikki piirtäjä jossaian vaiheessa ja Barks halusi hänen piirtävän joitain hänen käsikirjoituksiaan. Samoin Daan Jippes on tämän hetken ehdotonta eliittiä. Mau heymans tekee hyviä vitsisarjoja, piirtäjänä hän ei mikään kovin hyvä ole mutta menettelee. Massarolista minäkään en kauheesti välitä, mutta on olemassa paljon huonompiakin piirtäjiä, kuten esim. Bernado.

Vierailija

O.F.T.E.F.O.O.L kirjoitti:miksi kaikki palvovat nykyään barksia? Tietysti arvostan häntä suuresti, mutta piirrostyyli ei käy silmään ja olen samaa mieltä kuin jalmu

Barksin klassikoissa olevat piirrustukset tai ei edes kalssikoissa, niin eli niiden käsikirjoitukset, piirrokset ja muutenkin se kokonaisuus on niin hyvä, että hän on varmasti enemmistön mielestä paras piirtäjä. Niinkuin minunkin.

Vierailija

jalmu kirjoitti:olen todella huolestunut kuinka ala arvoisia piirtäjiä nykyisin on aku ankassa.esim kaikkein kauheimmat töherrykset tekevät:william van horn jotain sanoin kuvaamattoman kauheaa tuotosta,mau heymans,massaroli,dan jiippes...kuinka on voitu näitten antaa piirtää aku ankkaan?...ennen niin laadukas lehti on menettänyt silmissäni sille kuuluvan arvon...juuri näiden töhertelijöiden takia.

Minä olen eri mieltä. Osaatko sinä itse piirtää paremmin kun rupeat syyttelemään? Minun mielestäni Aku Ankka on siitä hyvä, että siellä on paljon erillaisia piirroksia. Sehän olisi aivan tylsää, jos kaikki piirrokset olisivat saman näköisiä. Ja myöhemmässä viestissä sanot, että tykkäät Carl Barksin piirroksista, niin miten et tykkää Daan Jippesin piirroksista, koska hän on jäljitellyt Carl Barksia ja hän ihannoi häntä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat