Kansiot turmelevat lehtiä

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Siis Aku Ankan keräilykansioita mainostetaan että lehtesi pysyvät hyvässä kunnossa, mutta kun laitoin niitä kansioihin niin sivuja taittui, repesi ja lehtiin tuli naarmuja. Harhaanjohtavaa mainontaa!

Johtunee siitä, että pinnimekanismin pinnit menevät sekaisin ja väärille paikoille ja muutenkin on vaikeaa tunkea lehdet niihin. Mekanismi on tottakai kätevä, mutta turmeleva.

Mitä mieltä olet asiasta?

Sivut

Kommentit (99)

Vierailija

Meillä ainakin 60-70-lukujen lehdet(säilytys laatikoissa) ovat paremmassa kunnossa kuin 2000-luvun(säilytys kansioissa)lehdet.

Vierailija

Siis Aku Ankan keräilykansioita mainostetaan että lehtesi pysyvät hyvässä kunnossa, mutta kun laitoin niitä kansioihin niin sivuja taittui, repesi ja lehtiin tuli naarmuja. Harhaanjohtavaa mainontaa.olen samaa mieltä kuin tuon tekstin kirjoittanut MAMMONA mutta en kumminkaan ole lopettaanut aku ankka kansijoiden käyttöä.tällä hetkellä itselläni on niitä 9.

Vierailija

tässä sulle vastaus touhula kyllä kannattaa kyllähän se säästää paljon tilaa ja sit kun sinne saa aina puolen vuoden aku ankat säilöön niin on se ihan kätevä

Vierailija

Duke Duck kirjoitti:Itse pidän lehtiä kansioissa ja hyvin olen saanut ne laitettua, pitää olla varoivainen, varsikin viimeisten lehtien kanssa. Yksi keino välttää repeäminen on vääntää pinni irti läpyskän alta ja laittaa akkari kiinni ja laittaa pinni sitten sen läpyskän alle takasin. Vanhoja lehtiä ei kuitenkaan kannata laittaa kansioon, koska ne ovat hauraampaa paperia kuin uudet lehdet. Tämän huomasin kun yritin laittaa divarista ostamiani 91-vuoden lehtiä kansioon. silloin käytin tuota pinnin irrotus tyyliä.

niin minäkin! :l

Vierailija

milzuuk kirjoitti:tässä sulle vastaus touhula kyllä kannattaa kyllähän se säästää paljon tilaa ja sit kun sinne saa aina puolen vuoden aku ankat säilöön niin on se ihan kätevä

Vai niin. Kaverini laittaa akkrit lehtikoteloihin ja sekin on tilaa säästävä ratkaisu eivätkä akkarit pahemmin siellä "tuhoudu".

Itse käytän normaaleja mappeja ja muovitaskuja. Olen huomannut että se taitaa olla parempi ratkaisu kuin tilata noita mainostettuja kansioita. Muovitaskuthan maksavat silti aika paljon. Samoin mapit. Mutta saan nämä molemmat ilmaiseksi äitini työpaikalta.:) Ja niihin saa survottua koko vuosikerran,ei vaan puolta. Miten sen nyt ottaa..... Minä en ainakaan MAKSAISI akkarikansioista,vaan jos saisin yhden testikappaleen ja se olisi hyvä,voisi olla että maksaisin niistä. Joten olen itse päätynyt siihen ratkaisuun etten aio lähitulevaisuudessa ostaa akkri kansioita. Nehän ovat kumminkin kalliita..... Taidampa nyt lähteä kouluun. Moikka vaan kaikille! "nähdään sitten iltapäivälllä"!

Vierailija

Touhula kirjoitti:Eli suora kysymys: Kannattaako noita Aku Ankka-kansioita ostaa?

Mielestäni kannattaa. Lehdet pysyvät järjestyksessä ja lehdet kyllä saa laitettua sinne hajoamatta. Kokonaiset vuosikerrat kannattaa laittaa, irtonumeroita en ole kansioihin laittanut. Sitten kun joskus haluat lukea jonkun tietyn vuosikerran on lehdet jo valmiiksi järjestyksessä ja yksissä kansissa.

Vierailija

Eivät turmele ainakaan minun lehtiä. Tuossa hyllyssä on nyt 6 kansiota, eipä ole turmelleet mitään. Ja lehdet tosiaan ovat paremmassa turvassa siellä, sillä pinot voivat millä hetkellä tahansa kaatua ties kenen niskaan!

Vierailija

Eivät turmele, kun olet varovainen. Itsellä on tullut vain pieniä turmeltumia, vaikka olen ihan normaalisti niihin laittanut Akkareita. Kyllä ne enemmän turmeltuisi muualla.

Vierailija

Kansiot, joissa Aku-lehti laitetaan keskiaukeamasta kiinni kansioon, eivät turmele lehtiä. Mutta ennen vanhaan käytetyt kansiot, joissa Aku Ankka täytyi ennen kiinni laittamista rei'ittää, niin ne vasta tekivätkin tuhoa. (Mummoni valitettavasti laittoi joitain hänen Aku-lehtiään niihin, ja nykyään ne ovat aivan turmeltuja.)

Vierailija

En kyllä ole itse koskaan testannut Roope-setä kansioita, koska pelkään Roope-setien menevän huonoon kuntoon siinä. Sen verran on tullut luettua kauhutarinoita niistä kansioista, etten aijo edes koittaa. Aku ankat säilytän ihan kaapissa isoina pinoina ja Roope-setiä muovilaatikoissa ja hyvin ovat säilyneet:>.

Vierailija

itse laitan akkarit sellaisiin koteloihin jossa ne pysyvät ihan hyvässä kunnossa, roope sedät ovat kirjahyllyssäni ja säilyvät hyvin koska ovat niin paksuja

Vierailija

Itse pidän lehtiä kansioissa ja hyvin olen saanut ne laitettua, pitää olla varoivainen, varsikin viimeisten lehtien kanssa. Yksi keino välttää repeäminen on vääntää pinni irti läpyskän alta ja laittaa akkari kiinni ja laittaa pinni sitten sen läpyskän alle takasin. Vanhoja lehtiä ei kuitenkaan kannata laittaa kansioon, koska ne ovat hauraampaa paperia kuin uudet lehdet. Tämän huomasin kun yritin laittaa divarista ostamiani 91-vuoden lehtiä kansioon. silloin käytin tuota pinnin irrotus tyyliä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat