Aku Ankan parhaat

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Ostin tänään kaksi tämän sarjan albumia. 2€ kpl. maksoi antikvariaatiss. Ihan hyviä albumeita, mutta aika ohuita. Niitä ei vaan kauheena näy kaupoissa ja koko sarjan kerääminen on aika mahdotonta nykyään kun ne on ilmestynyt aikoja sitten ja niitä on tosi paljon. Voitte kertoa omistatteko näitä albumeita ja kuinka monta, ja mitä tykkäätte niistä?

Kommentit (4)

Vierailija

Aku Ankan parhaat-albumit on ihan hyviä, nää nykyiset on uusinnanuusintapainoksia, sarja alkoi kaiketi vuonna 1974.

Olen näitä hankkinut kans divareista ja kirppareilta.

Paljoa niitä ei tule vastaan, mutta aina välillä tulee.

Tässä listaa joita mulla on:

Aku palomiehenä (1974) (Taitaa olla eka)

Aku koulusalapoliisina (1975)

Kun taivaalta satoi rahaa (1976)

Aku postinkantajana (1977)

Ankkalinnan pamaus (1978)

Puhuva koira (1979)

Kymmenen tähden kenraalit (1981)

Argentiinalaiset muurahaiset (1982)

Karamellikammo (1982)

Aku mestarileipurina (1984)

Aku savulentäjänä (1984)

Sateenjumala (1985)

Urhoollinen sammakko (1986)

Kamalaa kasvioppia (1987)

Grand Canyonin kuohuissa (1987)

Onnellinen laakso (1988)

Sopulivuosi (1989)

Lentävä Hollantilainen (1990)

Lemmikkejä kerrakseen (1991)

Kuningas Salomon kaivokset (1993)

Kultainen kypärä (1993)

Höyhensarjan mestari (1994)

Sitten on uudempia ja onko jollain tää (kuulunee samaan ryhmään, laitan tähän koska en viitti tehdä uutta topicia.) Aku Ankan 70-vuotisen uran ajan kommelluksia.Tähän kirjaan on koottu Aku Ankan kiistatta parhaita seikkailuja, sillä sen sisällön ovat valinneet suomalaiset Aku Ankan lukijat. Tuhannet Akun ystävät äänestivät suosikkejaan A. A.netti-sivuilla, ja voittajat on nyt pakattu yksiin kansiin. Kirjasta löytyvät mm. Don Rosan vauhdikas naapurikamppailu Suurin kurpitsa ja Sudenpentujen salaisuuksia valottava K.A.S.V.A.T.U.S.O.P.P.I.A., Tony Stroblin hulvaton poliisiseikkailu Päivä lainvartijana sekä tietysti koko joukko Carl Barksin upeimpia sarjoja, kuten Omeletti, Kun taivaalta satoi rahaa ja Kulmikkaat munat. Aika arvokas kirja, mutta omistan sen.

Tulossa v.1960 luvun A.A.Parhaat Palat joka kaiketi kuuluu samaan sarjaan..

Vierailija

Minulla on noita 3 kpl: Lumottu papukaija, Argentiinalaiset muurahaiset ja Tyhjätasku. Onhan ne albumit ihan hyviä, koska niissä on Barksia ja Barksin hyviä klassikoita. Usein noista albumeista löytyy sellaisia tarinoita, joita en ole ennen lukenut, koska en ole muutenkaan lukenut paljoa noita Barksin 50-luvulta olevia tarinoita.

Varmaan pitäisi lähipäivinä käydä divarissa ostamssa lisää noita albumeja, kun on tullut jo luettua entiset.

Akuhullu97
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Juu, todella hyvä albumisarja, nämä Aku Ankan parhaat ja Päivästä Päivään-albumit ovat ehdottomasti oarhaat Aku Ankka-albumisarjat. Barksin parhaita, ja vähän muidenkin huipputarinoita on ilo lukea tällaisista albumeista. : )

Itse omistan ensimmäisinä painoksina seuraavat albumit:

Maailman rikkain mies (1978)

Puhuva koira (1979)

Aku vakuutusasiamiehenä (1980)

Aku ykeisrheilijana (1983)

Tuulen viemää (1983)

Sateenjumala (1985)

Kilpaa Key Westiin (1986)

Grand Canyonin kuohuissa (1987)

Onnellinen laakso (1988)

Manhattanin köyhä vanhus (1990)

Sekä toisina painoksina:

Aku savulentäjänä

Kymmenen tähden kenraalit

Kun taivaalta satoi rahaa

Ankkalinnan pamaus

Mahtavia albumeita, kaikki olen lukenut. : )

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat