olen uusi ja tarviin apua

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

hei oon uus ja mull ois yks kysymys:

miten postit luetaan?

Kommentit (12)

Vierailija

Aivan kuten wonderlust jo kertoikin niin kannattaa käydä siellä usein kysytyt kysymykset topicilla.Sieltä löytyy esim:hymiöt sun muuta asiaa joilla on hyvä aloittaa.;)

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Riippuu mitä avulla tarkoitat? Neuvona ainakin se, että kirjoita hyviä ja asiallisia viestejä, äläkä spämmää tai trollaa. Äläkä hauku tai loukkaa toisia. Viestien kirjoittaminen on ihan yksinkertaista, kunhan muistat vain kaikki välimerkit: Isot alkukirjaimet, pisteet, pilkut, huutomerkit, kysymysmerkit jne.

Niin ja ennen kaikkea lue SÄÄNNÖT ja NOUDATA niitä, tarkkaan. Äläkä tee turhia topicceja, kuten tämäkin nyt vaan on. Apua olisit voinut kysyä sivuston yleistopicissa nimeltä Off-Topic. Siinäpä sitä apua jo alkajaisiksi.

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Tervehdys tulokkaalle, ja heti alkuun sanon, ettet saa ottaa viesteistäni nokkiisi.

Postit tarkoittavat kirjoittamiasi viestejä, ja posti-termi onkin hyvin hämäävä. Kyseessä ovat siis juuri nämä foorumiviestit, joita voi tietysti lukea foorumilta.

Toinen on uusien aiheiden tekeminen. Koeta välttää tällaisia topicceja, asian voi kysyä hyvin jossakin muualla. Nettisivut-puolella on Usein kysyttävät kysymykset -niminen topic, josta voit lukea muiden esittämiä & vastailemia kysymyksiä ja kysyä tietysti jotain itsekin. Tervetuloa foorumille, kirjoittelehan fiksusti!: )

Vierailija

Sinun kannattaisi lukea keskustelu ohjeet (ellet ole lukenut jo).Ne löydät kun etusivulta painat keskustelut,siltä sivulta pitäis löytyä keskusteluohjeet.:)

Vierailija

Voisi tässä vielä uutukaiselle selittää mitä on spämmi ja trollaus on. Itse en ole hyvä selittämään joten siirrän hommat jollekkin muulle...

Vierailija

Spämmi - eli ei-toivottu viestintä internetissä

Trolli on internet-slangisana, jolla tarkoitetaan viestiä, jonka tarkoitus on ärsyttää ihmisiä, aiheuttaa ristiriitoja, saada vastaukseksi fleimejä tai ennalta-arvattavia viestejä taikka peittää kirjoittajan puutteet käsiteltävänä olevan asian tuntemuksessa. Trolliksi voidaan kutsua myös henkilöä, joka kirjoittaa tälläisia viestejä.

Trollaus (suomennokseksi on ehdotettu peikkoilua ja troolaamista) on trollien kirjoittamista uutisryhmiin, keskustelupalstoille, irkkiin tai wikeihin. Termin alkuperä ei kuitenkaan ole skandinaavisten kielten peikkoa tarkoittava sana, vaan se juontuu vetouistelua merkitsevästä englannin sanasta trolling. Trollaava henkilö ikään kuin vetää viehettä saalisparven läpi toivoen, että joku tarttuu siihen. Myös viestejä, jotka näyttävät kokemattoman tai lapsellisen kirjoittajan postaamilta, on syytä epäillä, sillä tyhmää esittämällä trollaavia esiintyy varsinkin irkissä jatkuvasti. Trollaukseen voi liittyä myös viestien massalähetystä, jolloin esimerkiksi trolli lisää foorumeille tahallaan useita samoja puheenvuoroja toisten keskustelijoiden ärsyttämiseksi.[2]

Sanaa käytetään usein väärin tahattomasti, mutta joskus myös tahallisesti lyömäaseena toisia kirjoittajia vastaan. Pelkkä kritiikki tai eriävä mielipide, radikaalikaan sellainen, ei vielä ole trolli, ellei tavoitteena ollut ihmisten ärsyttäminen. Vaikka ärsyyntyminen olisikin lopputulos, trollista ei ole kyse, ellei se myös ollut kirjoittajan ainoa tavoite. Trolli on erotettavissa provosoivasta väittelijästä myös siitä, että trolli harvoin osallistuu itse keskusteluun

Netiketti suosittelee olemaan ruokkimatta trollia. Tämä tarkoittaa käytännössä trollin jättämistä omaan arvoonsa ja suhtautumista trollaaviin viesteihin tai viestiketjuihin kuten niitä ei olisi koskaan kirjoitettukaan. Tämä on usein vaikeaa, koska muutaman ihmisen trollaantuminen riittää keskustelun laajenemiseen

Lähde Wikipedia

Vierailija

Hyvä et tänne tulee koko ajan uusia.Moi vaan vilu.Muista noudattaa sääntöjä.ESIM.Älä ota pahaksi jos joku varoittaa sinua et,voi tulla portti-kielto(niin kuin minä olen ottanu sampalta),koska se on vain ohjeiden antamista.

Hiidenkirnu
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
jebouu612: miten lähetän ankallisgalleriaan kuvan?

Esim. menemällä mihin vain kuvaan niin siinä näkyy kommentoi linkin alla lähetä oma kuva galleriaan tai myös jokaisen kategorian omalta sivulta eli tuossa ennen kuvia on myöskin sama linkki tuohon. Jos et nyt näistä ymmärtänyt niin tässä olis ihan suora linkki kuvan lisäämiseen: http://www.akuankka.fi/galleria/lisaa/media/4

Jatkossa, jos tulee jotakin kysyttävää sivuista niin laitahan kysymyksesi sille kuuluvaan topiciin äläkä nosta vanhoja topiceja.

Tänne siis jatkossa tälläiset kysymykset: http://www.akuankka.fi/keskustelut/alue/8/viestiketju/18623/ukk_usein_ky...

"Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä."
~Hirnu, epätäydellistä kirjoittamista foorumilla vuodesta 2008

Ketju on lukittu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat