Sopivat, ihanat, yksilölliset

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

... Joita ovat kaikki.

Ensinnäkin: Jos aihe on mielestänne turha, saa valittaa, mutta ei tarvitse tulla pilaamaan toisten keskusteluita aiheesta.

Ja sitten asiaan. Koulussa on vakava ongelma. "Erilaisia" kiusataan, vain siksi, että he ovat esimerkiksi pyöreämpiä kuin muut, heillä on eri ihonsävy tai heillä on käytettyjä vaatteita.

Mielestäni tämä menee jo aivan liian pitkälle.

Minkäs ihminen sille voi, jos hän on syntynyt eri maassa, tai hänen geeninsä määrävät hänen kokonsa? Miksi ihanteena on hoikka, kaunis ja muodikas tyttö/poika?

En ota kantaa valituksiin, koska haluan tämän viestin avulla löytää näiltä sivustilta samanhenkisiä ihmisiä. Elättelen siis toivoa, etteivät kaikki ole turuneet tähän syrjimiseen!

Toivon että aihe herättää keskustelua hyvällä mallilla.

Kommentit (3)

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Erilaisuus on mielestäni varsin hyvä aihe. Aloitukseenkin on panostettu, joka helpottaa aiheeseen tarttumista.

Lapset osaavat olla uskomattoman julmia toisilleen. Erilaisuus on pelottavaa, vieras omituista, ja tähän kaikkeen suhtaudutaan torjumalla. Ei näin.

Ihonväri, puhetapa, musamaku, pukeutuminen, harrastukset, koulunkäynti (hyvä koulussa jne.), vartalon rakenne jne. Kaikessa voi olla erilainen, ja kaikesta kiusataan. Se on väärin. Ala-asteella luokassa oli pari johtajatyyppiä, jotka määrittelivät sen, mikä on oikein ja mikä väärin. Osa mielisteli ja kuunteli näitä, osa pysyi havaitsemattomissa, osa joutui silmätikuksi. Ex-silmätikku esittäytyy, terve vaan.

Nykyään olen ylpeä ja onnellinen, että pidin pintani enkä suostunut näiden tyyppien mielistelyyn. Nykyään he ovat hännysteleviä teinipissiksiä, silkkaa massaa, minä hyvin pitkälti oman tyylini ja arvoni löytänyt.

Omalla kohdallani olen huomannut, mitä vanhemmaksi kasvaa, sitä vähemmän erilaisuuteen suhtaudutaan kielteisesti. Tiettyyn pisteeseen asti se on jopa toivottua, mutta toki aina löytyy sellaistakin, jota ei enää yleisesti hyväksytä.

Vierailija

Oli ihan pakko nostaa tämä nyt taas pinnalle, uusia keskusteluita on tullut taaas niin paljon.

Itse haluan olla mahd. erilainen. Rakastan erottua joukosta, mutta monilla ei ole uskallusta siihen. Se on todella sääli.

Vierailija

Hyvä aihe, Ilo-97! Erilaisuus on todellakin vain hyvä asia, pyydän miettimään, millainen maailma olisi, jos kaikki olisivat identtisiä... Kaikki tykkäisivät samasta bändistä, käyttäisivät samoja vaatteita, kaikilla olisi sama nimikin...

Ei ole kivaa olla erilainen ihan yksin, esim. jossain kaveriporukassa, mutta siihen pitää vain tottua. Niin minä olen tehnyt. Tarkoitan nyt esim. musamakua, ym.

Minuakin kiusataan, koska tykkään eri laulajasta, kuin kaverini. Kaverinihan ne minua kiusaavat. Ystävälliseen kiusoitteluun voi hyvin vielä tottua, mutta oikein ilkeä herjaus sattuu.

Mielestäni on todella hienoa, että jotkin tuntemani ihmiset uskaltavat pukeutua erilaisesti. Se tarvitsee itseluottamusta.

Tässä minun sanottavani aiheesta..:)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat