Lord of the Rings

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Moro! Ajattelin tehdä tämmöisen LOTR-faneille. Eli idea on se, että täällä voi vapaasti pälpättää LOTR:ista. Voit kertoa suosikkihahmojasi ja semmoista. Eli vapaata pölinää Lord of the Ringsistä.

Kommentit (15)

Vierailija

Yahoo, LOTR rulez! : D Omistan kaikki elokuvat, ja ne kaikki kolme ovat sellaisissa erikois-pakkauksissa, missä on neljä levyä. Kaksi niistä ovat se elokuva (ne leffat olivat kaksiosaisia, pidennetty versio, nääs) ja ne kaksi muuta ovat lisämateriaali -levyjä. Hyllyssä komeilee myös LotR -kirja, johon sisältyy kaikki LotR -kirjat. Kätevää. : ) Siellä hyllyssä on myös "Hobitti eli sinne ja takaisin" ja "J.R.R Tolkkienin maailma" tai joku sellainen, enklun kieliset versiot LotR -kirjoista ja Silmarillion.

Ne leffat ovat kyllä ansainneet kaikki Oscar-palkintonsa. Megoja (suomeksi "hyviä") leffoja!

Edit 10.8: Olen saanut vähän lisätietoja kaiken näköisestä, joten lisäsin ne tuohon ja korjailin joitakin juttuja. Eilistä LotR en katsonut, koska katsoin sen pidennetyn version. ; ) Tavoitteena katsoa kaikki kolme leffaa - pidennetyt versiot siis. Ekaa katsoessani tajusin, kuika kaunista & hyvää musaa niissä on - vetää vertoja jopa vanhojen Sonic-pelien musalle! ; D

Kun on katsonut ne lisämateriaalit (jotka ovat oikeastaan dokumetteja leffaan liittyen) vasta tajuaa, kuinka upeita yksityiskohtia leffassa on ja kuinka paljon sen tekemisessä oli hommaa!

Vierailija

Oon lukenu kaikki LOTR kirjat ja kattonu kaikki elokuvat. Oon myös lukenu jotain frodo95 listastamuitakin fantasia kirjoja esim:Hurinin lasten tarinan

Vierailija

Taru Sormusten Herrasta on hyvä kirja- ja elokuvasarja. Olen lukenut sen lisäksi Silmarillionin ja Hobitin. Onko kukaan teistä koskaan pelannut sitä Hobitti-videopeliä?

Vierailija

Lotr ovat lempielokuvani. Olen lukenut myös kirjan ja Hobitin. Silmarillion kiinnostaisi, mutten ole löytänyt... Muulle fantasia kirjallisuudelle en ole lämmennyt. Pukeuduin vappunakin koulun naamiaisiin hobitiksi, mutta kukaan ei tajunnut, ennen kuin kerroin.

Vierailija

Haa, meinasin itsekkin tehdä joku päivä LOTRista topiccin. Noo, kuten jo nimimerkistäni voi päätellä lukeudun LOTR faneihin. Taru Sormusten Herrasta trilogian olen lukenut 5 kertaa läpi, en kyllästy ikinä. Osaan sen melkein ulkoa...Elokuvat, nekin ovat kaikki mahtavia. Elokuvat olen lainannut kirjastosta, mutta tammikuussa huusin elokuvat Huuto.netistä. Käytin siellä nimimerkkiä frodo95. Juuri eilen kun täällä satoi, katsoin Kuninkaan Paluun, kohtaan jossa Legolas tappaa olifantin. Heh, kohdassa on aivan mahtava Gimlin repliikki: "Tuo lasketaan yhdeksi!"... Lempihahmojani, oih, niitä on monta, mutta esim. Gimli, Frodo, Sam, Pippin, Merri, Legolas, Gandalf, Aragorn, Faramir, Tom Bombadillo (Esiintyy kirjassa), Klonkku jne... Myös muu Tolkienin tuotanto on tuttua. Viime jouluna sain lahjaksi toivomani Silmarillionin. Silmarillion, erittäin vaikealukuinen kirja, täynnä hahmoja ja tärkeitä paikkoja, vuosilukuja. Laadin eräänlaisen sukukartan joka selkeyttää lukemista. Siinä olen laittanut Valarit ja heidän palvelijansa Maiarit järjestykseen, heistä lähtee viivat Eldariin ja muihin haltiaryhmiin. Samana jouluna sain myös toivomani teoksen Tolkienin Maailman kartat, jossa on taustatietoja kartoista, kuten Beleriandin ja Numenorin kartoista. Se sisälsi myös suuret (noin metri kertaa metri) julisteet kartoista. Ne komeilevat huoneeni seinällä, kuten Aku Ankka-julisteeni. Hobitin omistan myös, painoksen jossa ovat Tolkienin itsensä piirtämät kuvat, eivät kenenkään muun taiteilijan. Lukenut olen myös Bilbon laulun (Kirja on pelkästään yksi runo), sekä Roverandomin (Äärimmäisen hauska) ja Maamiehen ja Lohikäärmeen, Húrini lasten tarinan jne... Olen myös joskus tylsistyneenä opetellut kirjoittamaan haltiakirjaimilla, jotka löytyvät useimmista Taru Sormusten Herrasta -teoksista. Tykkään piirrellä kuvia Tolkienin tarinoista, sekä pelata LOTR-pelejä. Omistan pelit Sormuksen Ritarit, Kaksi Tornia ja Kuninkaan Paluu PlayStation2:lle, jotka olenkin moneen kertaan pelannut läpi. Minulta voi kysellä neuvoja jos vaikka olet jumissa jossain tasossa tai muuten.

Ps. Tolkien on paras kirjailija:D

Vierailija

Tein tässä vähän aikaa sitten Legoista semmoista Pelennor-kyhäelmää. Siinä on hobitit piilossa jonkun muurin takana ja Aragorn "kiduttaa" Nazgùlia. Gimli rökittää Uruk-haita ja Legolas puolestaan tappaa Mumakilin.

Vierailija

Olen lukenut yhden kirjan, ja olen aivan koukussa! Elokuvat aion katsoa kirjojen jälkeen. (Isäni omistaa kirjat ja dvd:t)

Vierailija

Hyviä leffojahan nuo ovat. Eikö tänä viikonloppuna tule neloselta tuo Kaksi Tornia?

Kirjojakin olen yrittänyt lukea, mutta mielestäni ne on kirjoitettu niin tylsästi että lukeminen katkeaa siinä jossain 30. sivun paikkeilla... Kävin myös pienenpänä katsomassa Hobitti-baletin josta en kylläkään muista mitään.

Vaa_ri
Seuraa 
Liittynyt7.4.2009

Eilenhän tuo kakkososa esitettiin Nelosella, ja eipä siinä muutakaan tekemistä ennen töihin lähtöä keksinyt, joten jämähdinpä sitä seuraamaan.

Vaikka nämä fantasiajutut eivät yleensä meikäläiseen uppoakaan, niin täytyy kuitenkin sanoa että Jackson osaa tehdä elokuvia. Koko trilogian olen nähnyt viimeksi silloin kun elokuvat tehtiin, ja oli kieltämättä jopa oikein nostalginen fiilis kun leffa alkoi, Gandalfin matsi toi kovasti mieleen erään naispalkkionmetsästäjän ja lentoliskon taistelun Wiin Metroidissa. Myös Aragornin päätelmät hobittien liikkeistä tappelun aikana muistuttivat henkilöstä nimeltä Nikke Knatterton...

Kyllähän nämä Oscarinsa ovat ansainneet, ja jaksavat myös viihdyttää tällaista nou-fantasiafriikkiä, vaikka samanlaista fiilistähän näistä ei jää kuten sellaisista missä aihekin kiinnostaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat