Salaperäinen herra Mosteri

Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Salaperäinen herra Mosteri on Guido Martinan käsikirjoittama ja Giovan Battista Carpin piirtämä Aku Ankka-sarja, joka julkaistiin ensimmäisen kerran jo vuonna 1955. Suomessa tuo tarina on julkaistu Taskukirjassa numero 36 Aku kuumilla jäljillä ja Taskukirjan teemanumerossa numero 7.

Itse pidän tuosta tarinasta todella paljon. Tuo Taskarin teemanumero 7, nimeltään "Kääk!" on muistaakseni minun ensimmäisiä Aku Ankka-julkaisuja, jotka eivät ole lehtiä. Jo tuolloin kun luin tämän tarinan ensimmäisen kerran, ihastuin siihen todella paljon.

Käsikirjoittaja, Guido Martina on fantastinen käsikirjoittaja. Hänen ideansa ovat mahtavia, on kiva lukea aina Martinan jännittäviä ja jopa hieman pelottaviakin tarinoita. Tässä tarinassa sen huomaa. Jännittävyyttä riittää ja jokainen yksityiskohta on hienosti mietitty. Kuten tässä, niin harvoin samaan tarinaan saadaan roppakaupalla jännitystä, ja myöskin huvittavia puhekuplia paljon. Piirtäjänä tässä tarinassa toimiva Giovan Battista Carpi on myös Italian parhaimmistoa. Italiasta löytyy maailman parhaimmistossa olevia piirtäjiä reilusti. Carpi on ehdottomasti viiden joukossa. Tässä tarinassa olevat piirrokset sopivat todella hienosti jännittävään käsikirjoitukseen.

Kannattaa lukea, suosittelen tätä tarinaa.

Kommentit (7)

Hahaa! Nyt muistan sen tarinan. Omistan itse sen taskarissa 36: Aku kuumilla jäljillä.

Kyseinen sarja on erittäin hyvä. Mm. se on hauska, mielenkiintoinen... jne.

Vierailija

Olen lukenut tuon tarinan Kääk Teemataskarista ja se todellakin on loistava. Tuon aikakauden Italialaiset sarjat ovat todella hyviä, ne huononevat kun tullaan lähemmäksi nyky aikaa. G B Carpi on loisto piirtäjä ja Italialaisista piirtäjistä mielestäni 3. tai 4. paras.

Vierailija

minulla on se "Kääk!" AATK teemanumero. Se sarja oli yllättävän hyvä. Mutta luulin aina, että se oli Scarpan käsialaa... ;(

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat