D.U.C.K.-bongarit

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Eli, Don Rosa piilottaa tarinoidensa kansiin ja ensimmäisiin ruutuihin D.U.C.K.-tekstin. Täällä voitte kertoa,missä missäkin tarinassa D.U.C.K piileksii. Jos ette ymmärtäneet, kääntykää minun puoleeni.

Nixu

Sivut

Kommentit (125)

Vierailija

Joidenkin tarinoiden alussa(esim. Roope Ankan elämä ja teot kirjassa) sanotaan missä D.U.C.K. on. Mutta esim. tarinassa Ahneen palkka, teksti on alavasemmassa olevassa setelissä.

Nixu

Vierailija

Onhan niitä D.U.C.K.eja mukava etsiä, vaikka en niitä aina löydäkään. Joistain Rosan vanhemmista sarjoistahan omistus on poistettu. Yleisiä paikkoja D.U.C.K.eille ovat ainakin kyltit rahasäiliön ympärillä, kirjojen yms. sivut sekä jotkut kukat, pensaat tms.

Vierailija

Minä etsin aina kaikista Don Rosan piirtämistä kansikuvista ja aloitusruuduista sen D.U.C.K. merkin. Joskus ne on aika vaikea löytää.

Vierailija

Näissä Rosa-sarjoissa EI ole omistuskirjoitusta:

Monikäyttöauto

Avaruusnokosila

2-sivuinen AA 49/07

Laiskanläksy

Merkitsemätön merkkipäivä

Leaky Luck

Odottavan onki

Ankkalinnan pillipiipari

Back in time for a Dime

Mestaripuutarhuri

Pysähtyeisyyden aika

Avaruuden valloittajat

Aarre lasimaljassa

Olla kuin ei olisikaan

Matka maan keskipisteeseen

Gyro's Beagletrap

Kaksisilmäisten avaruushirviöiden hyökkäys

En ole varma kaikista... Eikös se Unelmoiden läpi elämän -sarjan ´´F.S.M.´´ tule kolmen lampun lasista Roopen unen saluuna Rivollin katossa? Eikö niin?

Vaa_ri
Seuraa 
Liittynyt7.4.2009

Kaikista lukemistani tarinoista, kansista ja keräilykuvista joissa omistus esiintyy olen ne löytänyt. Eikös tekstin puuttuminen joissain tarinoissa johdu siitä että kustantaja jolle Rosa piirsi siihen aikaan, kielsi sen? Ja tuo F.S.M. tulee vissiin hepun nimestä joka lähetti idean sarjaan, olipahan hauska etsiä kun ei silloin tiennyt mitä kirjaimia sieltä piti löytyä.

Vierailija

Vaik mul onki melki kaikki rosan kirjat en silti oo ihan kaikkii niistäkää löytäny.

Mut aina kun aku ankka lehdes on niit niin etsin ne!

Vierailija

Duh, tottakai etsin :D (Tai noh, ei se mikään itsestäänselvyys ole)

Välillä on hankala löytää, mutta kun syynää kaikki paikat järjestyksessä, pitäisi löytyä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat