Rupu Ankka

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Oltteko kulleet Tupun , Hupun ja Lupun neljännestä veljestä Rupu Ankasta?

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Juu en itsekään muista muuta kuin että olen kullut hänestä jotain mutta tämä on teksti akupediasta hänestä

Rupu Ankka

Rupu Ankka ei oikeastaan ole varsinainen hahmo,vaan hän on piirtäjien vahingossa luoma neljäs ankanpoika. Rupusta ei oikeastaan tiedetä paljoa paitsi, että hän näyttää samalta kuin muut ankanpojat. Nimen "Rupu" ovat antaneet suomalaiset sarjakuvaharrastajat.

Vierailija

Vau! Kiitti et jaksoit ton tänne väsätä. ;) Onks sillä eriväriset vaatteet kun Tupulla, Hupulla ja Lupulla? :o

Vierailija

Eli: Rupu on neljäs ankanpoika. Rupu kuuluu sudenpentuihin esim. Carl Barksin Juonittelua joella-tarinassa.

Rupulla ei ole määrättyä lakin väriä.

Vierailija

Tiedättekö, että Tupu, Hupu ja Lupun lakkien värit ennen vanhaa? Ne olivat punainen, sininen ja keltainen. Vihreää ei ollut ollenkaan. Paitsi nykyaikana. Muistaakseni uskotaan, ett Rupun lakin väri on keltainen. Älkä välittäkö minusta jos tuo et olekaan totta. Olen kuullut asiasta,koska joku kysyi sitä Aku Ankka-lehdessä. Siinä annettiin tosi tarkat tiedot Rupusta.

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Rupu Ankka

Hille Magia - 05.01.10 12:45 (ID 433825) Tiedättekö, että Tupu, Hupu ja Lupun lakkien värit ennen vanhaa? Ne olivat punainen, sininen ja keltainen. Vihreää ei ollut ollenkaan. Paitsi nykyaikana. Muistaakseni uskotaan, ett Rupun lakin väri on keltainen. Älkä välittäkö minusta jos tuo et olekaan totta. Olen kuullut asiasta,koska joku kysyi sitä Aku Ankka-lehdessä. Siinä annettiin tosi tarkat tiedot Rupusta.

Hille Magia, lakkien värit vaihtelivat eri värittäjien takia.

Vierailija

Lainaus:
Rupu Ankka

lillen - 13.07.09 12:57 (ID 327800)

Oltteko kulleet Tupun , Hupun ja Lupun neljännestä veljestä Rupu Ankasta?

Olen.yhdessä jaksossa aku ankka yrittää väittää tupulle,hupulle ja lupulle että niillä on serkku joka on hyvä kaikessa ja tosi kiltti.(näin hän saa tupun,hupun ja lupun yrittämään kaikkea niin hyvin kuin osaa.Mutta Aku sanoo aina"Rupu tekisi tuon paremmin".Kun aku puhuu iinekselle huijauksestaan pojat kuulevat sen ja laittavata aina yhden ankan pojan esittämään rupua.näin pojat saavat akun paljastamaan huijauksensa.Lopussa akun ovelle tulee ranskalainen poika joka ei löydä setäänsä ja kysyy:Tietäkö te misä minu setä asua? Aku pyörtyy ja poika kysyy:mitä nähdäkö hän haamu kun pelästyä noin ja iines ja ankanpojat rupeavat nauramaan.

-AF98-

Poppi
Seuraa 
Liittynyt28.4.2009

Niin, Rupu EI todellakaan eroa missään Tupusta, Hupusta ja Lupusta. Hän on oikeasti piirtäjien virhe. Kun esimerkiksi pojilla ei ole lippalakkejaan, tai heillä on sudenpentulakit, niin piirtäjät voivat helposti piirtää vahingossa neljä ankanpoikaa. Myöhemmin se on hoksattu, ja Suomessa ylimääräistä ankanpoikaa alettiin kutsua Rupuksi.

P.S.

Ninnu, lakkien värin vaihtelu johtuu painokoneista. Vanhoissa akkareissa on kyllä vuorollaan keltalakkinen ja viherlakkinen ankanpoika, mutta tämä johtuu ainoastaan omasta toimituksestamme, ei piirtäjistä.

Vierailija

Olen kuullut tästä Rupusta. Tuli mieleen että Rupu on kuin (heh) Simpsoneiden jaksosta Bartin veli Hugo, josta ei tiedetty ennen mitään. :D Jotkut ovat varmasti katsoneet sen? No mutta jos nyt tosissaan, niin mihin Rupua tarvitaan?

Poppi
Seuraa 
Liittynyt28.4.2009

Rupua ei tarvita mihinkään! Kuten jo tuossa edellisessä viestissäni sanoin, hän on pelkkä virhe. Olen varmaan nähnyt tarkoittamasi jakson, eikös Hugo ollut vangittu ullakolle, ja hän sai syötäväkseen pelkkiä kalanpäitä. Jos tarkoitat tätä mitä minä tarkoitan, mielestäni Rupussa ei ole mitään samanlaista. Hän on aivan samanlainen kuin Tupu, Hupu tai Lupu, niinkin samanlainen, että piirtäjät ovat piirtäneet hänet mukaan vahingossa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat