Rahaa... Mutta mistä ja mihin??

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Tiedän, että tämmöinen keskustelu on ja aivan varmasti ollut ennenkin, mutta en nyt sitä löydä, ja aiheita ei voi ns. nostaa enää.

Mutta asiaan. Olen miettinyt, että tykkään keräillä Aku Ankkoja, mutta niilläkin on hintansa. Mikä on teidän laitanne. Onko Aku Ankkoihin järkevää laittaa paljon rahaa tai mistä te saatte rahaa? Teettekö kotitöitä sen takia, että saatte rahaa vain Akkareihin? Entä laitatteko kaikki rahat Akkareihin? Tuleeko teillä semmoinen olo, että rahaa meni hukkaan? Kertokaa, mitä mieltä te tästä olette.

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Siis tuo tuli vähän sekavasti niin yritän vähän tiivistää: Eli mistä te saatte rahaa Akkareihin? Ja kuinka paljon te niihin sijoitatte? Ostatteko te aina usimman akkarin, oli se sitten mikä tahansa taskari, kovakntinen ym.

Ja tämä unohtui: Miten te menettelette, jos olette juuri käneet esim. divarissa ja matti on kukkarossa. Ja sitten tulee jokin uusi juttu? Misä sitten rahat siihen?

Vierailija

Jos haluat alkaa keräilemään aku ankkoja ja sinulla ei ole rahaa niin pyydä vaikka vanhempiasi ostamaan niitä ja maksa sitten heille se kotitöinä (Siivous, ruohonleikkaus jne...) Sinä voit laittaa akkareihin niin paljon rahaa kuin haluat, se on oma päätös...

Minä teen ainakin näin että keräilen aina tiettyä sarjaa ja ostan niistä mitä puuttuu siihen tahtiin mitä rahaa on ... Nyt on kolmen vuoden jälkeen kaikki Don Rosan kovakantiset, Ankalliskirjastot Ja tekijät...

Mutta taskarit on poikkeus niitä ostan siihen tahtiin kun tulee...

Kuukaudessa menee rahaa akuihin 10-20 euroa silla jotkut maksaa äiti ja iskä jotkut minä itse

Jos ei oo selevä niin sano mutta ei tarvi sanoa koska se ei ole selvä(: Tarkenna viestiä tänään sillä on kiire!

-JoMaDu, jo vuodesta 2008

Vierailija

minä en ainakaan oo koskaan ostanu kaikkein uusimpia taskareita kaupasta,mää aina ootan että ne tulee kirrpiksille tai semmosiin.ostan aina kaikki ite tai jos ei oo kahisevaa nii sitten käsken äitin maksaa ja teen kotitöitä sen etee,että tässä oli minun tarina

_aku-fani_

Vierailija

Eip' mene Akkareihin nykyään kuin ehkä pari eukkua kuussa. Lehti toki tulee, ja ekstrakin, mutta kummastakaan lasku ei yllä meikäläiselle asti, njähäh.

Muutenkin sellanen policy nykyään, että esmes taskareita en viitsi ostella enää lainkaan ylikehnon tason ja jo vähän liiankin kirpeän hinnan takia (toistoa numerosta toiseen, eihän nuissa ole kyllä ollut enää pariin kesään oikeastaan yhtäkään uutta ja _originellia_ ideaa ;p).

Mitä rahoihin ja niiden hankkimiseen/käyttöön muuten tulee, niin aika pitkälti omillani olen kummankin suhteen. Kotoa käteistä tulee perinteisesti pari kertaa vuodessa synttäreiden ja joulun merkeissä, tosin kesänkin alussa on ollut mahdollista saada jotain pienempää sponssia lomailua varten. Viikkorahoja en jaksa enää kinuta, mutta sillon tällön pummaan kyllä hiluja leffailtoja yms. varten ;F. Näissä jutuissa ollaankin porukoiden kanssa yllättäen ihan mallikkaasti sovussa, woot ;o

Vierailija

Juu näyssä asiossakin voi säästää siten että ostaa käytettyjä niinkuin joku tässä aikasemmin mainitsikin. Itse ostan aina kirpareilta enkä kaupasta. aku ankan taskukirjoja saa 2 € kirpareilta kun tällä hetkellä joutuu maksamaan kaupassa 4:50€.

Vierailija

Käykää sivulla www.tieteenkuvalehti.com. Siellä on kysely: testi oletko ostoriippuvainen? Siinä kysytään... öö... Kaikenlaisia kysymyksiä ostoksista rahasta. Itse sain pistemäärän 36, sinulle on kehittymässä ostoriippuvaisuus.

Itse käytän rahaa legoihin.

Touhula
Seuraa 
Liittynyt25.8.2008

Minä ostan Aku Ankat (en siis AA-lehteä ja Ekstraa, enkä maksa niiden tilausta) lähes poikkeuksetta itse. Lisäksi, kun ostan paljon muita sarjakuvia, niin tuppaa menemäään rahaa kohtuullisesti... Viime kuussakin sarjakuviin lienee mennyt yli 50 euroa. :(

No, pakkohan ei ole ostaa, mutta minä silti ostan. ;)

Vierailija

Minä itse saan kaikki Akkarit äitiltä tai isältä ja maksan sen heille sillä, että teen kotitöitä, leikkaan mökillä nurmikon ja jos voitan arvonnoissa jotain jota en tarvitse niin annan ne jutut sitten äitille. Minä olen myös aika saita, joten olen aina pyytänyt kaiken isältä tai äitiltä ja parin vuoden aikana on kaikenlaista Aku Ankkaa tultu iskänkin ostettua. Voihan rahapussi parkaa. Joutuu olemaan laihdutuskuurilla vähintään vielä viisi vuotta...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat