paras suomalainen?

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

kuka on paras suomalainen ankka-piirtäjä?

mun mielestä Kari Korhonen

Sivut

Kommentit (49)

Vierailija

Lainaus:
paras suomalainen?

Urpo Kekkonen - 05.08.09 01:12 (ID 331278) En tietääkseni tunne muita? Onko edes muita? :o Mut tuntemistani ite Korhonen.

on ainakin kai vainiomäki

Vierailija

Lainaus:
Re: paras suomalainen?

AKU -97 - 06.08.09 11:40 (ID 331480) on myös murtosaari ja vainiomäki

mä unohin kokonaan murtosaaren,mut vainiomäen mä muistin

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Kari Korhonen on tietääkseni ainoa suomalainen, joka on piirtänyt Aku Ankka- tai Mikki-JUTTUJA. Mutta sitten Kai vainiomäki on käsikirjoittanut ainakin yhden viime vuosina ilmestyneen jutun, ja Jukka Murtosaari on piirtänyt kyllä muutamia kansikuvia. Tässä vähän tietoa suomalaisista Ankka-taiteilijoista.

Mutta vastaan, että paras suomalainen Ankka-taiteilija on Kari Korhonen.

Ps. Noiden kolmen, eli Korhosen, Vainiomäen ja Murtosaaren yhteistyöllähän saataisiin kyllä aikaan jo kokonainen Aku Ankka -lehti.

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Touhula
Seuraa 
Liittynyt25.8.2008

Lainaus:
Donald-91: Mutta sitten Kai vainiomäki on käsikirjoittanut ainakin yhden viime vuosina ilmestyneen jutun, ja Jukka Murtosaari on piirtänyt kyllä muutamia kansikuvia.

Kai Vainiomäki on kirjoittanut useita tarinoita, Suomen Aku Ankka -lehdessä niitä on julkaistu kai kuusi kappaletta. Eli julkaisemattakin on vielä useita. Jukka Murtosaari on piirtänyt tai tussannut useita kymmeniä kansikuvia, joista useimmat ovat julkaisematta Aku Ankan kansikuvina. Niitä on nähty mm. USA:n Uncle Scrooge -lehdissä.

EDIT: Unohdin vastata itse topicin kysymykseen, minusta paras suomalainen on Jukka Murtosaari, mutta myös käsikirjoittaja Vainiomäeltä sekä kirjoittaja+piirtäjä Korhoselta tulee hienoja tarinoita.

Vierailija

Suomalaisia on vain kolme: Kari Korhonen, Kai Vainiomäki ja Jukka Murtosaari, joten kyllä Kari menee yli muiden tässä sarjassa!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat