Flemming Andersen

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Minun mielestäni tämä k.o heppu on huono ankkataiteilija. Perusteluinani käytän hänen tapaansa piirtää todella "lihavia" ja isoja henkilöitä ja tarinoiden kuivuutta nimenomaan tyylin takia. Toivoisin tänne perusteltuja kommentteja ja rakentavaa keskustelua hänestä.

Kommentit (14)

Akuhullu-97
Seuraa 
Liittynyt23.6.2009

Kysehän oli antaa perusteltuja kommentteja ja saada hyvää keskustelua aikaan, mutta sitä ei kyllä pahemmin näy...

Andersen on minun mielestäni kyllä piirtäjien paremmasta päästä, eikä mitenkään huono. Andersenin piirrokset ovat mielestäni aika siistejä, ja hän osaa piirtää ilmeitä ihailtavan hyvin.

Andersenilla on tosiaan aika paksu kynänjälki ja ankat, ja sivullisetkin eläimet/ihmiset tai hahmot ovat usein "ylipainoisia" ja suuria. Jokaisella piirtäjällä on oma tyylinsä, eikä sitä voi arvostella - tuskin kukaan, tai todella harvat täältäkään osaa yhtä hyvin piirtää kuin hän. Itse pidän kyllä hänen paksusta kynänjäljestään ja hauskoista juonistaan.

Andersen käsikirjoittaa sarjansa useimmiten itse, ja näin ollen tarinoiden kokonaislaatu usein kohenee, sillä hän saa itse sovittaa käsikirjoituksensa omiin piirroksiinsa. Arvostan paljon tekijöitä, jotka todella tekevät tarinoitaan kokonaan itse, eivätkä ole vain käsikirjoittajia, piirtäjiä tai vaikka tussaajia.

Onhan Flemming ehdottomasti Tanskan paras piirtäjä-käsikirjoittaja ilman muuta. Parhaiten minulle on jäänyt kyllä mieleen monet hänen Taskukirjan aloitussarjat ja vuosituhannen alussa Aku Ankka-lehdessä julkaistu Formula 1-tarinasarja.

-Akuhullu

EDITTIÄ:

Lainaus:
$MCD kirjoitti: Kiitos , juuri tällaista keskustelua kaipaisin tänne. Akuhullu , osaat perustella kommenttisi hyvin , joka on harvinaista tässä keskustelussa.
Kiitoksia paljon. Tuollainen perustelu ja kunnollinen vastauksen anto ja keskusteleminen vain kuuluu foorumeille... : )

Lainaus:
Myönnän , en osaa piirtää läheskään yhtä hyvin kuin Andersen , mutta en pidä hänen tyylistään ollenkaan. Jotenkin hahmot ovat yli-inhimillisiä ja "paksuja". Juonet ovat ihan hyviä , mutta kariutuvat piirrosjälkeen.
Juu, no en minä ainakaan osaa läheskään niin hyvin piirtää kuin hän. : D Hyvä kommentti, ja eihän nuo käsikirjoituksetkaan ole aina hänen tekemiään, hänen piirtämissä sarjoissaan, se saattaa muuttaa aina tarinaa huonommaksi tai paremmaksi riippuen käsikirjoituksesta.

ps: Pilkun viilaustahan tämä on, mutta pilkkua ennen ei tule väliä... : ) Ei näin: "Joo , mutta...", vaan näin: "Joo, mutta...". : P

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Flemming Andersen

Akuhullu-97 - 07.08.09 12:15 (ID 331817)

Kysehän oli antaa perusteltuja kommentteja ja saada hyvää keskustelua aikaan, mutta sitä ei kyllä pahemmin näy...

Andersen on minun mielestäni kyllä piirtäjien paremmasta päästä, eikä mitenkään huono. Andersenin piirrokset ovat mielestäni aika siistejä, ja hän osaa piirtää ilmeitä ihailtavan hyvin.

Andersenilla on tosiaan aika paksu kynänjälki ja ankat, ja sivullisetkin eläimet/ihmiset tai hahmot ovat usein "ylipainoisia" ja suuria. Jokaisella piirtäjällä on oma tyylinsä, eikä sitä voi arvostella - tuskin kukaan, tai todella harvat täältäkään osaa yhtä hyvin piirtää kuin hän. Itse pidän kyllä hänen paksusta kynänjäljestään ja hauskoista juonistaan.

Andersen käsikirjoittaa sarjansa useimmiten itse, ja näin ollen tarinoiden kokonaislaatu usein kohenee, sillä hän saa itse sovittaa käsikirjoituksensa omiin piirroksiinsa. Arvostan paljon tekijöitä, jotka todella tekevät tarinoitaan kokonaan itse, eivätkä ole vain käsikirjoittajia, piirtäjiä tai vaikka tussaajia.

Onhan Flemming ehdottomasti Tanskan paras piirtäjä-käsikirjoittaja ilman muuta. Parhaiten minulle on jäänyt kyllä mieleen monet hänen Taskukirjan aloitussarjat ja vuosituhannen alussa Aku Ankka-lehdessä julkaistu Formula 1-tarinasarja.

-Akuhullu

Kiitos , juuri tällaista keskustelua kaipaisin tänne. Akuhullu , osaat perustella kommenttisi hyvin , joka on harvinaista tässä keskustelussa.

Myönnän , en osaa piirtää läheskään yhtä hyvin kuin Andersen , mutta en pidä hänen tyylistään ollenkaan. Jotenkin hahmot ovat yli-inhimillisiä ja "paksuja". Juonet ovat ihan hyviä , mutta kariutuvat piirrosjälkeen.

Anteeksi jos olen vähän sekava , koska aiemmin sanoin että juonet ovat kuivia piirrosjäljen takia , mutta tässä on "virallinen" arvosteluni...

~$MCD

Vierailija

Vaikka hänen piirrosjälkensä ei ihan aina ole sieltä parhaimmasta päästä,on hänellä hauskoja ja lennokkaita sarjoja.Itse tykkään tuosta Akuhullun mainitsemasta formula 1-sarjasta,mutta kaikkein parhaiten Anderssen loistaa PAM (Päihitämme Avaruuden Muukalaiset) sarjoissa.Ne ovat melkein parhaita sarjoja taskarissa.Harmi vaan,että niitä nähdään nykyisin aika harvoin :o.Viimeisin taisi olla taskarissa "Onni potkii",jos nyt oikein muistan.Mutta muuten hänen sarjojaan nähdään taskareissa kyllä kiitettävän paljon.:D

Jomppe
Seuraa 
Liittynyt14.11.2016

Kaikkia ikivanhoja keskusteluja ei tarvitse eikä pidäkkään nostaa ylös. Oikeasti käytössä olevat topicit peittyvät massan alle ja niitä on vaikeampi löytää.

Säännöllisen epäsäännöllisesti paikalla.

-Kivisyömi
Seuraa 
Liittynyt8.8.2014

Jos mä nyt vaihan puheenaihetta tonne Flemming Andersseniin (kun tää nyt on nostettu) niin sanoisin että piirrostyylistä en yleensä tykkää, paitsi että konnat yms. laitapuolenkulkijat on usein tosi ilmeikkäitä mistä plussaa. Muuten luen yleensä Andersenilta vaan kunnon seikkailutarinat joissa mennään ympäri maailmaa ja vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää.

Tomi90
Seuraa 
Liittynyt18.1.2016

Jokainen voi olla eri mieltä piirtäjien tyyleistä. Olen hyväksynyt sen että kaikilla piirtäjillä on oma tyyli. Tosin sanoen Flemming Anderssen on aina miellyttänyt minua etenkin kun suurin osa hahmoista ovat ilmeikkäitä.

Tomi Antinoja

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat