Floyd Gottfredson

Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Mitä mieltä olette Floyd Gottfredsonin tekemistä tarinoista?

Mielestäni ne ovat hauskoja (joskus), mutta liian lyhyitä.

Lempisarjani Gottfredsonilta on Lentokonehullu.

Sivut

Kommentit (25)

Akuhullu97
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
Floyd Gottfredson

Jonttu-Ankka - 05.08.09 07:52 (ID 331407) Lempisarjani Gottfredsonilta on Lentokonehullu.
Itse asiassa tuo Lentokonehullu ei ole Gottfredsonin. Se tarina on Ub Iwerksin piirtämä, ja itse Walt Disneyn käsikirjoittama. Enkä nyt sanoisi, että hänen tarinansa ovat lyhyitä. Todella monet hänen piirtämät tarinat ovat yli sata sivua pitkiä, niitä ei vain ole julkaistu kokonaisena Suomessa.

Floyd Gottfredson on ilman muuta 1930-luvun Mikki-sarjojen kuningas. Monissa tarinoissa on vaihteleva, hyvä juoni. Lempisarjanani pidän häneltä montaakin tarinaa. Todella hyvä on ainakin vuodelta 1932 peräisin oleva Yölinnan salaisuus, jonka käsikirjoittajana toimi tosin Webb Smith. Tuossa tarinassa juoni on juuri sopiva Gottfredsonin piirroksille.

Pidän Gottfredsonin sarjoissa siitä, kun Mikki on vielä sellainen aivan lähes alkuperäinen vekkuli, joka hupailee monesta asiasta. Kuitenkin tuossa on jo vaikutteita myöhemmästä, aika lailla Iwerksin ja Gonzalesin Mikin välimuoto. Ehdottomasti paras Mikki-piirtäjä, vaikka De Vita, Murry ja Scarpa pääsevätkin aika lähelle.

-Akuhullu

Vierailija

Jess! Gottfredson on paras (Mikki-piirtäjä)! Mulla on sellanen kirja jossa on niitä Gottfredsonin Mikki-lehti-strippejä vuosilta 1930-1934!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat