Onko kukaan lukenut Taikaviitta 2000- sarjakuvia?

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

En löytänyt samankaltaista keskustelua, joten päätin aloittaa sellaisen.

Taikaviitta 2000 ei ole enää kaupoissa, ainakaan mielestäni. Ne olivat saatavissa 1999 tai 2000 luvuilla, mielestäni tarinat olivat jännittäviä ja niitä on piirretty hyvin, vaikkakin ne muistuttavat paljonkin mangaa. Jos haluatte nähdä kuvia siitä, laita googleen PKNA – Paperinik New Adventures.

Minulla on kotona Tulimyrsky tundralla, Kalmasilmä ja Ajan vangit. Kaduttaa nyt, etten ostanut enempää silloin 1999-2000.

Tykkään hyvin paljon niistä, vaikkakin ne voivat antaa Akusta erilaisen kuvan kuin lehdet tai taskukirjat, niissä Aku on kyynisempi takaa-ajoissa ja sankarillisempi.

Kertokaa toki jos olette lukenut ja mitä mieltä olitte siitä.

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Minä luen joka päivä! Minulla on niitä yhteensä 76, kaikki 14 suomen kielistä, 17 ruotsin kielistä ja loput ovat italian kielisiä.

Minun mielestäni Aku/Taikaviitta on niissä ihanempi kuin lehdissä ja taskareissa. Claudio Sciarrone on mielestäni niiden piirtäjistä paras.

Ne olivat ja ovat yhä maailman parasta luettavaa. Olen niihin niin hulluna, etten malta olla hetkeäkään erossa niistä. Haluan niitä aina vain lisää, kunnes omistan ne kaikki.

Minä rakastan niitä!!

P.S.

Olen niistä täysin samaa mieltä kanssasi, Jessukka.

Akuhullu-97
Seuraa 
Liittynyt23.6.2009

Jaahah... Näitä "Taikiksia" on tosiaan aika hankala löytää, silloisen huonon suosion takia. Oikeassa olit, Suomessa on ilmestynyt Taikaviitta 2000-lehtiä vain vuosina 1999 (2kpl), ja 2000 (12kpl). Muissa maissa niitä onkin julkaistu enemmän, suosio on varmaan ollut parempi. Esimerkiksi Ruotsissa on julkaistu 112 Taikaviittaa vuosien 1997-2006 välillä.

Itse en kyllä pidä niiden piirrostyylistä. Juonet saattaisivat olla ihan kelvollisia, jos piirtäjänä olisi vaikka klassinen Carpi tai esimerkiksi Giorgio Cavazzano.

Piirrokset ovat useimmiten tavallisten italialaistekijöiden, kuten Emilio Urbanon tai Lorenzo Pastrovicchion. Taikaviittojen piirrokset eivät kuitenkaan iske minuun, vaikka muuten juuri esimerkiksi Urbanon piirroksista muuten ihan pidänkin.

Mielestäni jokainen Taikaviitta, minkä olen selannut/lukenut, on ollut jotenkin levottomasti piirretty. Piirrokset muistuttavat todellakin mangaa, enkä siitäkään erityisesti pidä.

Taikaviitasta pidän tosiaan hahmona, mutta näissä Taikaviitta-lehdissä en pidä, liian levotonta, eikä oikeastaan muistutakaan sellaista Aku Ankkaa, mistä minä pidän.

Omistan kaikki taikikset, paitsi tuon Suomen toisen numeron, Ajan tuulen.

-Akuhullu

Vierailija

En ole lukenut. Kuulemani perusteella en tulekaan lukemaan , jos se on mangan tyylistä , sillä en pidä mangasta ollenkaan

$MCD

Vierailija

Viikon päästä on kulunut tasan kymmenen vuotta siitä, kun lehden aloitusnumero ilmestyi täällä Suomessa. Tämä tieto ei varmaankaan kiinnosta ketään, mutta kerroinpa nyt silti.

Luen niitä edelleen joka päivä, eikä loppua näy. Ne eivät edes ala kyllästyttää tippaakaan.

Erittäin ihania lehtiä ovat kyllä juu. Ainakin mun mielestä.

Vierailija

Joo. Kyllä vain. Omistan kaikki suomessa julkaistut 14 kpl ja on todella sääli että niille ei silloin löytynyt suosiota tarpeeksi julkaisemisen jatkamiseksi. Voisi kuvitella että ainakin nykypäivänä niille saattaisi olla kovakin menekki taikaviitan jatkuvasti kasvavasta suosiosta päätellen. Suomessä julkaisemattomia tarinoita kun on käsittääkseni monta kymmentä. Vaikkei piirrostyyli ollutkaan ihan perinteisestä päästä vaan enemmänkin ns supersankari sarjakuvaa niin itse pidän tarinoita ehdottomasti parhaimpina ikinä lukeminani Disney tuotoksina yhdessä Roope Ankan elämä ja teot saagan kanssa.

Vierailija

Mä oon lukenu kaikki lehdet!! Ne on sairaan hyviä!!!!!!!!!!! Harmittaa kun en omista ainuttakaan... Divareistakaan ei oo löytyny :´(

Vierailija

Nyt on sitten se päivä.

Taikaviitta 2000:n ensimmäinen numero ilmestyi tänä päivänä kymmenen vuotta sitten.

Tiesittekö muuten, että Asterixin ensimmäinen osa ilmestyi myös tänä päivänä, tosin 50 vuotta sitten.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat