Ankkapiirtäjät - Topic

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Tämän topicin tarkoituksen olisi saada keskustelua aiheesta "Tekijät" , ilman , että tarvitsisi jokaiselle pikkuasialle tehdä omaa topikkiaan ja näin tukkia koko sivusto.

Elikkäs tänne saa kirjoitella mitä vain ankkapiirtäjista (sun muista Disney-tekijöistä) tietenkin yleisin sääntöjen mukaisesti. Kerrataanpa säännöt tässä kaikkien iloksi :)

1. Tällä foorumilla ei saa haukkua ketään.

2. Omia (tai muidenkaan) yhteystietoja ei saa antaa.

3. Tekijöistä ei saa puhua loukkaavasti , vaan kommentoida heidän kädenjälkeään järkevästi ja asiallisesti. ESIMERKKI : "Ihan huono piirtäjä toi Barks!!!" tämän voi sanoa asiallisemmin "En pidä hänen tyylistään koska , blaablaablaa".

4. Älkää käyttäkö caps-lockia päällä tässä topikissa.

5. Ei kiroilua eikä muutakaan paheksuttavaa kielenkäyttöä!

Joten aloittakaamme. Toivoisin tänne perusteltuja kyselyitä ja kommenttejä eri tekijöistä.

Aloitetaanpa vaikka Don Rosasta :

Don Rosa , tuo yksityiskohtaisesti piirtävä maestro , joka saapuu Suomeen 18.9.2009 kirjakauppoihin Helsinkiin. Hänen mestariteoksiin luettelen Talon kokoisen vastustajan , White Agony Creekin Vangin ja Hopealautasella. Pidän Don Rosasta koska hän ei piirrä liian lennokkaita piirroksia (kuten Van hornit tekevät) ja yksityiskohdat ja tausta "tarinat" ovat todella hyviä. DUCKin etsiminen on myös mukavaa puuhaa , lukemisen lisäksi. Piilo-Mikit ovat myös haastavia ja huumoria pursuilevia yksityiskohtia. Don osaa piirtää todella tarkasti ja kuvat ovat todella hienoja ja tarinat vauhdikkaita ja hauskoja.

// Typofix ja sun muuta

**En vihaa Barksia , se oli vain esimerkki joka ei ole oma kantani tai lähellekkään sitä**

Sivut

Kommentit (70)

Vierailija

William van horn:

No pidän hänen piirroksistaan ja käsikirjoitukset ovat niin *reps*. Unkka T. Kumiankkaa parempaa hahmoa saa hakea.

Vierailija

nostetaanpas kun taas on alkanut topic-floodi tekijöihin. Asiahan menee niin , että jokaisesta asiasta ei kannata tehdä omaa topikkiaan , vaan sisällytttää sen suurempaan ja laajempaan kokonaisuuten . Hyvänä esimerkkinä off-topic jonne voi kirjoitella mitä vain maan ja taivaan välillä. Päätin siis tehdä tännekkin Ankkapiirtäjät - topicin koska näköjään jokaiselle piirtäjälle tehdään oma topicinsa , ja piirtäjiä on kuitenkin *Paljon* ja sivusto tukkeutuisi ja aiheellisemmat topicit hukkuisivat. Kirjoitelkaa siis tänne ankkapiirtäjistä sun muista. Tämän pitäisi ainakin olla laaja kokonaisuus jonne voi sisällyttää aiheet kuten : "Kuka tykkää bernadosta??" , "Bernado VS Branca" ja niin edelleen.

Älkää siis tehkö joka iaheelle omaa topiccia vaan kirjoitelkaa tänne! kiitos

Vierailija

Sergi Cardo

Kertoisitteko tästä piirtäjästä jotakin? Näin hänen tarinansa tän vuoden Aku Ankassa 31. Hänen piirrosjälkensä on aika hyvä. Mutta keitä ne tytöt siinä tarinassa oli? Entä se kissa siinä ekassa ruudussa?

Vierailija

Tjaa-ah , enpä oikein tiedä tuosta Cardosta , mutta uskoisin kyllä että pidän enemmänkin klassikkopiirtäjistä , kuten Carlista ja Donista.

Nostetaanpa taas , kun on vajonnut.

Akuhullu-97
Seuraa 
Liittynyt23.6.2009

Onhan se toki hyvä, että topiccien, varsinkin turhien sellaisten, määrä yritetään rajoittaa, mutta minun mielestäni tämä on kuitenkin hieman turha. Piirtäjille voisi sentään omat topicit jättää/tehdä. Tällaisessa massakeskustelussa sille omalle kysymykselleen tai esittelylleen tulee väistämättä vähemmän vastauksia. Kaikkien nimittäin tehdessä itse vain uusia ja uusia kysymyksiä tänne, eikä vastatessa niihin ikinä. Minä luulen noin käyvän.

Ja nyt kun tuo keskustelun hakijakin on saatu toimimaan, niin topicit eri piirtäjistäkin löytää helpommin. Eihän kuitenkaan myöskään niitä piirtäjiä, joista topiceita on tehty/tullaankaan varmaan tekemään, ole mitään käsittämätöntä määrää.

Jaa-ah, Sergi Cardo on nyt vähän sellaista keskitasoa. En nyt kuitenkaan kunnolla voi sanoa, sillä hän ei todellakaan montaa sarjaa edes ole piirtänyt. Piirrostyyli muistuttaa hieman Rodriquesia, muttei kuitenkan ole niin ilmeikäs ja tarkka.

Cardon tyyli ei ole selvästikään italialais-tyylistä, ja muistuttaakin enemmän hänen kotimaansa muita piirtäjiä, kuten Miguelia ja Rodriquesia. Harmi vain, että Cardo ei käsikirjoita, pelkästään piirtää.

-Akuhullu

Vierailija

Akuhullu-97. Olet hyvä tekemään mielenkiintoisia ja pitkiä viestejä. :)

Mielestäni parhaat piirtäjät ja käsikirjoittajat ovat:

1. Carl Barks

2. Don Rosa

3. Kari Korhonen

4. Daan Jippes

5. Romano Scarpa

Vierailija

Okei mennäänpäs taas asiaan. Mitä mieltä olette Al Taliaferron pienistä tarinoista Aku Ankka-lehdessä minä olen ainakin pitänyt niistä hän piirtää mielestäni hyvin ja on mukavaa kun vanhoja tarinoita julkaistaan. Hyvä idea oli niiden julkaisemisen aloitus. :):):):)

ps. voisitteko kommentoida viestiäni ja ihan rehellisiä mielipiteitä sääntöjen puitteissa.:)

Vierailija

No parhaita piirtäjiä minun mielestä ovat Kari Korhonen,Don Rosa ja Carl Barks.Perustelut:

Don Rosa

On niin mukava tekemään hauskoja piilotteetuja juttuja ja hänen sarjatkin ovat mahtavia

Carl Barks

Hänen seikkailuita jaksaa hirveästi lukea ja hänen lyhyt sarjatkin käyvät minun makuuni

Kari Korhonen

Piirtää hyviä sarjoja muutenkin hyvä piirrostyyli oli 2000-2004 piirrosjälkensä olivat hyviä.

Vierailija

Lainaus:
Kolmas Caballero: No parhaita piirtäjiä minun mielestä ovat Kari Korhonen,Don Rosa ja Carl Barks.Perustelut: Don Rosa On niin mukava tekemään hauskoja piilotteetuja juttuja ja hänen sarjatkin ovat mahtavia Carl Barks Hänen seikkailuita jaksaa hirveästi lukea ja hänen lyhyt sarjatkin käyvät minun makuuni Kari Korhonen Piirtää hyviä sarjoja muutenkin hyvä piirrostyyli oli 2000-2004 piirrosjälkensä olivat hyviä.

Veit sanat suustani, nuo ovat minunkin lemppareitani. Carl Barksin tarinat ovat jännittäviä ja piirrosjälki yksinkertaisen kaunista. Don Rosan tarinoissa valaistaan menneisyyttä ja jotkut jatkuvat Barksin tarinoista. Korhonen on suomalainen, joten pitäähän häntäkin arvostaa. Hänen piirrosjälkensä on muovautunut ihan erilaiseksi, kuin alkuaikoina.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat