Maailmanloppu.

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Vapaata keskustelua maailmanlopun käsityksistä!

Eli ketkä uskoo että se tullee v.2012 tai näin, kun "planeetta x" ohittaa maapallon.

Jotkut uskoo, että se olisi tullut cernin hiukkaskiihdyttimestä tulevasta mustasta aukosta. Mutta ei, se olisi ollut liian pieni.

Jotkut uskoo että ampiaisten katoaminen aiheuttaa sen, sillähän on hirveä vaikutus luonnon kiertokulkuun.

Jotkut uskoo, että kun maapallolla on niin paljon ihmisiä ja kaikkee muuta niin se aiheuttaa kaaoksen.

Jotkut uskoo, että ihminen aiheuttaa itse itsensä tuhoon ja turmioon.

Jotkut taas uskovat että luonnollisesti tieteellisesti maailma päättyy miljardien, miljardien, äärettömien maan vuosien päästä "mustiin aukkoihin" jolloin tulee uusi "alkuräjähdys".

Nämä saattavat olla vähän hutaistuja käsityksiä kun en miettinyt niin tarkkaan miten ne ihan oikeasti meni ja nämä oli vain esimerkkejä eri ihmisten maailmanlopun käsityksestä mutta: mikä on oma käsityksesi? Voit puhua siitä täällä!

P.S. jotkut uskovat että maailmanloppu tulee akuankka.fin ylikuormittuessa turhista topiceista :D

Sivut

Kommentit (259)

Vierailija

Täntapainen on jo, ja koska kaikki ovat niin varmoja Maan tuhoutumisesta lähitulevaisuudessa päätin oman kantani:

EN usko maailmanloppuun!

Minulla on periaatteeni...

Vaa_ri
Seuraa 
Liittynyt7.4.2009

Noh, tämäkin on niitä kysymyksiä joihin kukaan meistä ei tiedä oikeata vastausta.

Todennäköisin maailmanloppu on tietysti ihminen itse, mutta voihan olla että ihme (rauha maailmassa) tapahtuu ja maailma säästyy.

Itse en asiasta ole huolissani, sen verran kaukaiselta tilanne kuitenkin vaikuttaa. Ja johan tässä on elämän pitänyt päättyä ainakin seitsemän kertaa, seuraavaksi kaiketi vuonna 2012, mutta mitään ei ole tapahtunut jotenka mitä sitä enenpää asialla päätä vaivaamaan?

Vierailija

Kylläkait se maailmanloppu jossain vaiheessa tulee kun ilman aurinkoa ei oo elämää ja aurinko on tähti ja kaikki tähdet kuolee joskus. Ne niinku jotenki räjähtää. Mut siihen on vissiin viel aika pitkä aika(miljoonii vuosii) et en sitte tiiä ehtiikö ihmiset tuhota maapallon ennen sitä.

Vierailija

Tämäpä mielenkiintoista. Selailin huvikseni vanhoja, lukotettuja topiceja ja silmiini osui tämä.

Maailma on olemassa vielä monta miljardia vuotta. Jossain vaiheessa Andromedan galaksi porhalta "kylään". Mutta itse maailmanloppu koittaa kun aurinko posahtaa.

Síihen on vielä monta miljardia vuotta, joten älkää huolehtiko. Mutta miten se sitten tapahtuu?

Aurinko, joka on kuluttanut kaiken vedyn ja heliumin loppuun ensin pienenee ja sitten laajenee (en muista kummin päin mutta kuitenkin) ja imaisee lähiplaneetat sisäänsä, muunmuuassa merkuriuksen, venuksen

ja maan.

Maailmanloppu on kuitenkin melko kiistelty aihe, loppujen lopuksi. Mutta aurinko posahtaa, oli mikä oli.

Anteeksi jos viestini oli masentava. :D

Vierailija

Ok, nyt on näin että kuoleman valtakunnan portit avautuvat ja tuhannet hirviöt karkaavat maan päälle ja ryöväävät pois kaikki ihmiset ja vievät heidät kuoleman valtakuntaan. Keksin itse, ei ehkä tapahdu...

Vierailija

Ei ei, maailmanloppu tulee vasta miljardien vuosien päästä kun Aurinko posahtaa. Ellei sitten ilmastonmuutos aiheuta ekokatastrofia... :(

Vierailija

Lainaus:
Re: Maailmanloppu.

Imperator - 30.09.09 07:37 (ID 351678)

Ellei sitten ilmastonmuutos aiheuta ekokatastrofia... :(

Sehän taas on ihan meistä kiinni. Ottaa välillä päähän kun jotkin "valoisat" persoonat huutaa täysiä korvaan, että ei se haittaa jos en niin ekolooginen olekaan, Eihän se minusta ole kiinni... Itse olen sitä mieltä, että ilmastonmuutos tulee, (jos tulee) asennoitumisesta. Jos kaikki on sitä mieltä että "Ei se nyt minusta ole kiinni" niin voi käydä huonommin. Mutta jos kaikki kantaa kortensa kekoon, voi maailman tulevaisuus olla valoisampi.

Toivon että jälkimmäinen vaihtoehto toteutuisi.

Vierailija

Jos Aurinko aiheuttaa maailmanlopun niin se tapahtuu miljoonien, miljardien vuosien päästä. Mutta jos niin Aurinkohan ei räjäytä Maata vaan "imaisee" Muussa tapauksessa maailmanloppu on ihmise vika.

Hiidenkirnu
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

En kyllä millään usko, että maailmanloppu tulisi vielä meidän elinaikanamme vaan uskon, että me olemme olleet maan levossa jo kauan aikaa ennen kuin tämä tapahtuma on lähellä. Kukaan ei kuitenkaan voi varmasti sanoa, että onko se totta vai ei. Kaikkihan lähti liikkeelle siintä, kun huomattiin, että kalenteri päättyi vuoteen 2012, mutta onhan hyvin mahdollista, että vuoden 2012 alkaa jo uusi kalenteri eli tavallaan kokonaan uusiaika maapalolla. Eikä se aurinkokaan ole mihinkään posahtamassa todellakaan vielä pitkään aikaan.

Lähinnä itseäni huolestusttaa ilmastonmuutos ja siihen suhtautuminen. Useat ihmiset tosiaan ovat sitä mieltä, että ei pysty itse vaikuttamaan mitenkään siihen, että ilmastonmuutos jatkuisi, mutta jo yksi ihminen pystyy parantamaan muutoksen kulkua, vaikka se onkin hyvin pieni osa, jos kaikki muut eivät välitä asiasta ollenkaan

"Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä."
~Hirnu, epätäydellistä kirjoittamista foorumilla vuodesta 2008

Vierailija

Lainaus:
Maailmanloppu

"Hiidenkirnu" - 01.10.09 04:32 (ID 351898)

En kyllä millään usko, että maailmanloppu tulisi vielä meidän elinaikanamme vaan uskon, että me olemme olleet maan levossa jo kauan aikaa ennen kuin tämä tapahtuma on lähellä. Kukaan ei kuitenkaan voi varmasti sanoa, että onko se totta vai ei. Kaikkihan lähti liikkeelle siintä, kun huomattiin, että kalenteri päättyi vuoteen 2012, mutta onhan hyvin mahdollista, että vuoden 2012 alkaa jo uusi kalenteri eli tavallaan kokonaan uusiaika maapalolla. Eikä se aurinkokaan ole mihinkään posahtamassa todellakaan vielä pitkään aikaan.

Lähinnä itseäni huolestusttaa ilmastonmuutos ja siihen suhtautuminen. Useat ihmiset tosiaan ovat sitä mieltä, että ei pysty itse vaikuttamaan mitenkään siihen, että ilmastonmuutos jatkuisi, mutta jo yksi ihminen pystyy parantamaan muutoksen kulkua, vaikka se onkin hyvin pieni osa, jos kaikki muut eivät välitä asiasta ollenkaan

Hyvä!Minulla on sama mielipide.Olisin laittanut lihavamman viestin,jos et olisi kerinnyt ennemmin.Niin mitäpä enää keksisinkään,koska tuossa on varteen ottetavat riskit.

Vierailija

Maailmanloppu tulee, se on selvää.

Mutta erittäin todennäköisesti emme saa olla (onneksi) todistamassa sitä.

En halua mitenkään masentaa, mutten usko ihmisen muutenkaan selviävän maailmanloppuun asti. Ihminen kuormittaa luontoa jo niin paljon, että ennen pitkää luonto sanoo sopimuksen irti ja homma leviää ihmiskunnan kannalta kuin Häkkisen McLareni.

Mutta toisaalta ihmisillä on tälläkin hetkellä valta päättää sukupuuttoon kuolemisestaan yhdellä napinpainalluksella. Tarkoitan tietenkin ydinaseita, joilla uskon ihmiskunnan tuhoutuvan jonakin surullisena päivänä.

Mutta mikäli ydinsota tuhoaa imiskunnan, nousevat yllättävät lajit hallitsemaan Maapalloa. Nimittäin skorpionit. Ne kestävät säteilyä muita eliöitä paremmin.

Vierailija

Niin, sellaisia jättimutanttiskorpioneja raivaamassa talojen jäännöksiä. Mutta itse aiheeseen, luulen, että jos ihmiset eivät pian ala toimimaan, on luvassa laajamittainen ekokatastrofi. Surullista mutta totta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat