Unelmien kovakantinen

Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Eli tässä topicissa on siis ideana kertoa, minkälainen olisi omasta mielestä se unelmien kovakantinen. Tarkoituksena EI siis ole kertoa, että mikä on paras nyt jo olevista kovakantisista, vaan tarkoitus on listata omasta mielestä kaikkien aikojen parhaat tarinat yhdeksi kirjaksi. Tarinoiden määrällä ei ole varsinaista vähimmäis- eikä ylärajaa. Kunhan kuitenkin pysytään kohtuudessa tarinoiden määrässä. Ja kun kokoat unelmien kovakantistasi, niin sillä ei ole sitten olennaista merkitystä, kenen tarinoita ne ovat.

Lisäksi tässä topicissa saa keskustella yleisesti toisten unelmien kovakantisista.

Tässä on minun unelmien kovakantinen, joka toimikoot esimerkkinä:

-----

1.Notre Ankan huilunsoittaja

2.Se alkoi pihapuusta (alku- ja jatko-osat)

3.Joulu Karhuvuorella

4.Painovoimaongelmia

5.Kirje kotoa

6.Maan uumenissa

7.Testituristit

8.Puhuva koira

9.Musta ritari

10.Mustaritari slurppaa jälleen

11.Nelikulmaiset munat

12.Unelmoiden läpi elämän

13.Hänen majesteettinsa Roope Ankka

14.Sammon salaisuus

15.Vanhan linnan salaisuus

16.Täyttä roskaa

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Sivut

Kommentit (63)

Vierailija

Voisi edes mainita, että koko idea on minun.

Pystyykö/saako täällä laittaa linkkejä? Ilman inducksia kirjoja on turha koota. Kaikkiin tulee vain tunnetuimmat, yleensä samat Rosan ja Barksin sarjat. Ja jos laittaa tarinoita, jotka ovat vähän oudompia, kukaan ei saa mitään käsitystä kuka on piirtänyt tai kirjoittanut ja miltä vuodelta ko. tarina on. Ilman inducksia ei ilmemmin toimi. Ainakaan "laadukkaasti" koottu kirja.

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
Re: Unelmien kovakantinen

Kreacher - 03.09.09 03:17 (ID 338579) Voisi edes mainita, että koko idea on minun. Pystyykö/saako täällä laittaa linkkejä? Ilman inducksia kirjoja on turha koota. Kaikkiin tulee vain tunnetuimmat, yleensä samat Rosan ja Barksin sarjat. Ja jos laittaa tarinoita, jotka ovat vähän oudompia, kukaan ei saa mitään käsitystä kuka on piirtänyt tai kirjoittanut ja miltä vuodelta ko. tarina on. Ilman inducksia ei ilmemmin toimi. Ainakaan "laadukkaasti" koottu kirja.

Joo kyllä saa laittaa linkin, mutta kuten säännöissä sanotaan: Ei sivujen ulkopuolelle vieviä linkkejä. Eli ainoastaan sivujen sisäisiä linkkejä saa olla. Ja saa käyttää inducksia, tottakai.

Niin ja kyllähän tämä on sinun ideasi ankkiksessa, mutta täällä aa.fi:_ssä se on eriasia.

Miksiköhän kukaan (muu kuin minä) ei ole vielä koonnut tänne Unelmien kovakantista? Tehtävähän on helppo: Muistelee vain ensin vaikka 5-10 huippu hyvää tarinaa, ja toisena listaa ne. Toki tarinoiden määrän saa päättää ihan itse. Muistutan, että on mahdollista koota kakkos- ja kolmososakin Unelmien kovakantiselle. Eli jos tietää vaikka 40 äärimmäisen hyvää tarinaa, niin saa tehdä niin, että jakaa kirjan kolmeen tai neljään osaan.

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Touhula
Seuraa 
Liittynyt25.8.2008

Nyt Donald missasit Kreachin pointin. Hän tarkoittaa (mitä ilmeisimmin) sitä, että kun kirjoitat jonkun tarinan nimen, siihen perään voisi laittaa inducksin linkin kyseiseen tarinaan. Sieltä löytyisi tarinan tekijätiedot (ellei mainitse viestissään niitä) ja mahdollisesti kuva tarinan ensimmäisestä sivusta. Mutta täällä ei saa laittaa linkkejä sinne, eikä millekään muullekaan sivulle, joten se ei toimi täällä.

Esimerkki: Jos minä vaikka kirjoitan, että unelmieni kovakantisessa on tarina "Aku Ankka hypnoosissa", ei varmasti kovin moni käsitä, mikä tarina on kysessä. Tietysti ne voi itse etsiä inducksista, jos sitä osaa käyttää...mutta...

Vince
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Mun mielestä unelmien kovakantinen olisivat Vuosisadan ankat ja kaikki juhlasarjat. Olis kiva ostaa ne jostain, kun olen Carl Barks -fani ja pidän valtavasti hänen sarjoistaan.

Vierailija

Sellainen sarja kovakantisia, joissa on kaikkien piirtäjien kaikki tuotanto tähän asti.

Piirtäjät ja tarinat tietysti aakkosjärjestyksessä.

Montakohan kovakantista tulisi, jos jokaisessa olisi 180 sivua?

Oikeasti sellainen kovakantinen on jo tehty, tai sarja kovakantisia. Eli Carl Barksin kaikki sarjat, nehän julkaistiin pari vuotta sitten?

Vierailija

Itse toivoisin, että kun Aku täyttää 80-vuotta, tulisi iso kovakantinen, jossa olisi kaikilta tunnetuilta tekijöiltä aina Barksista Ferioliin yksi tai tunnetulta tekijältä kaksikin tarinaa. Tarinoiden nimiä en viitsi laittaa kun en muista kaikkien nimiä.

Kirjassa myös kerrottaisiin Akun vaiheista ja merkkipaaluista. Sivuja saisi olla lähes tuhatkin, kunhan sitä on helppo käsitellä ja mahtuu useimpiin hyllykokoihin.

Touhula
Seuraa 
Liittynyt25.8.2008

Lainaus:
-Crane- - Sellainen sarja kovakantisia, joissa on kaikkien piirtäjien kaikki tuotanto tähän asti. Piirtäjät ja tarinat tietysti aakkosjärjestyksessä. Montakohan kovakantista tulisi, jos jokaisessa olisi 180 sivua? Oikeasti sellainen kovakantinen on jo tehty, tai sarja kovakantisia. Eli Carl Barksin kaikki sarjat, nehän julkaistiin pari vuotta sitten?

Carl Barksin kootut siis. Niitä saapuu/saapui tilaajille neljän kuukauden välein alkaen joulukuusta 2006, jos oikein muistan. Viimeinen boksi tulee joulukuussa 2009, jolloin sarja sitten on valmis. Bokseja on kymmenen ja jokaisessa kolme kirjaa. Eli yhteensä 30 kirjaa, joissa on Carl Barksin sarjakuvia ja lisämausteena paljon artikkeleja yms. Noissa kirjoissa on ollut kuulemani mukaan jonkin verran ongelmia, esim. pikseliviivaa ja tärähtäneitä sivuja... Kuinka moni muuten tilasi tai vanhemmat tilasivat tuon kirjasarjan. Minua kyllä olisi kiinnostanut, mutta lähes 2000 euron maksut olivat aika kovat. Ei tilattu.

Vierailija

Lainaus:
Unelmien kovakantinen

Vince - 06.09.09 09:04 (ID 338930)

Mun mielestä unelmien kovakantinen olisivat Vuosisadan ankat ja kaikki juhlasarjat. Olis kiva ostaa ne jostain, kun olen Carl Barks -fani ja pidän valtavasti hänen sarjoistaan.

Itsekkin olen kyseisen piirtäjän fani, olisi kivaa saada tälläinen. ;)

Vierailija

Laitan nyt kaksi. Ensimmäinen unelmien kovakantiseni olisi nimeltään Riitta Hanhen värikäs elämä tai jotain tuon suuntaista. Siinä olisi Riitan elämän vaiheista ja liiketoimista.

Toisessa olisi tarinat:

1. Kirje kotoa

2. Auringon poika

3. Kirje joulupukille

4. Jos metsään haluat mennä nyt..

5. Kroisos kehupää ja pari muuta.

Vierailija

hmm.. ehkä

1.unelmoiden läpi elämän

2.musta ritari

3. musta ritari slurppaa jälleen

4. klaaninsa viimeinen