Ankkapiirtäjien Top 10

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Ankkapiirtäjiä on monta mutta pitäs valita parhaat päältä.

1.Don Rosa

2.Carl Barks

3.Giorgio Cavazzanno

4.Kari Korhonen

5.Rodrigues

6.Andrea Ferraris

7.Corrado Mastantuno

8.Stefano Intini

9.Flemming Andersen

10.Vicar

Sivut

Kommentit (33)

djlordi
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Aikalailla tällainen on listani:

1. Giorgio Cavazzano

Tykkään Cavazzanon värikkäistä ja lennokkaista piirrustuksista, joita on aina todella mukava lukea. Tekee myös hienoja kansikuvia, joita on nähty paljon mm. Taskukirjan kansina.

2. Vicar

Piirrokset ovat aina samaa tasoa, eli huippuluokkaa.

3. Carl Barks

Legenda, josta kaikki tykkäävät. Piirrosjäljen tunnistaa oikeastaan aina. Aidon näköistä jälkeä.

4. Andrea Freccero

5. Alessandro Gottardo

6. Flemming Andersen

7. Ferioli

8. Fecchi

9. Gonzales

10. Mau Heymans

Vierailija

1. Don Rosa

2. Andrea Freccero

3. Giorgio Gavazzano

4. Stefano Intini

5. Rodrigues

6. Fransesco Guerrini

7. Miguel

8. Emanuela Negrin

9. Lucio Leoni

10.Lara Molinari

Akuhullu97
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Näitä keskustelujahan on jo aivan liikaakin... En periaatteesta yleensä näihin vastaa, mutta tämä kun on nyt jo tehty, eikä sitä voi peruuttaa, niin voisinhan minä vastata. Olin muutenkin juuri etsimässsä tällaista topiccia... Missäs edellisten vastanneiden perustelut ovat? Jokaisessa viestissä, minkä lähettää, pitäisi olla perustelut, ja varsinkin tällaisessa keskustelussa olisi hyvä kertoa, että MIKSI tuo ja tuo piirtäjä on paras... No juu. : )

1. Carl Barks: Barks on se kaikkien aikojen mahtavin piirtäjä ja käsikirjoittaja. Häneltä löytyy paljon hyviä tarinoita, ja hienoja kuvituksia. Carl Barksin käsikirjoitukset ovat todella hyviä, ja pehmeitä. Itse pidän siitä, ettei hänen käsikirjoituksissaan ilmene liiemmin väkivaltaa. Hänen käsikirjoituksissaan on lähes aina joku hyvä opetus, tai ainakin hyvä voittaa pahan. Piirrokset ovat hänellä sopivan pyöreitä, tarpeeksi, mutta ei liian tarkkoja. Barksilla on unohtumattomat tarinat. Itse en ole niitä henkilöitä, mitkä pitää Barksia hyvänä, vain koska hän on legenda. Tarinat ovat mahtavia.

2. Marco Rota: Marco Rota on mahtava italiaano-piirtäjä-käsikirjoittaja. Itse pidän todella paljon hänen piiroksistaan. Piirroksissa on vivahteita monesta eri piirtäjistä, vahvimmin Romano Scarpasta ja Carl Barksista. Jo pienenä muistan lukeneeni häneltä sarjan, mihin tykästyin heti, vaikka nimeä en silloin muistanut. Parhaiten hän piirtää kaupunkinäkymiä, ihmishahmoja, luontoa ja liikkuvia ajoneuvoja, varsinkin lentokoneita. Tuo piirrostyyli on hieman suttuinen, mutta itse pidän siitä, että se on paksulla jäljellä tehty. Käsikirjoittajana Rota on myös todella hyvä. Ilman hyvää käsikirjoitusta en varmaankaan edes erityisemmin pitäisi hänen piirroksistaan. Käsikirjoituksissa on hänellä aika usein joku Akun toilailu pääaiheena, mutta vaihteluakin löytyy. Sekä hänen Aku-, että Mikki-sarjansa ovat mahtavaa luettavaa mielestäni.

3. Giorgio Cavazzano: Cavazzano on oikein mahtava piirtäjä. Jo hänen alkuaikojensa tarinat ovat todella hyviä. Käsikirjoitukset ovat aina olleet taattua laatua. Niissä on koko hänen piirtäjänuransa aikana ollut vaikutuksia ja vivahteita Romano Scarpasta, ja Scarpan juonista minä todella pidän. Monet sanoo piirrostyylin muuttuneen huonompaan suuntaan mitä pitemmälle piirtäjän ura on edennyt. Itse en kuitenkaan sanoisi niin. Onhan piirrostyyli nykyisin aivan erilaista, mutta huonompaa se ei ainakaan mielestäni ole.

4. Vicar: Vicar on oikein mahtava piirtäjä. Piirrokset ovat säilyneet lähes samantasoisina jo pitkään, vaikka ikääkin alkaa hänelle tulla. Piirroksissa on hauskaa se, että yksityiskohtia ei ole liikaa, vaan juuri sopivasti. Nuorempana ajattlein, että hän ei ole mikään erityisen hyvä piirtäjä, kun hän on niin tavallinen, mutta nykyään pidän hänen piiroksista paljon. Harmittaa vain, kun hän ei käsikirjoita tarinoitaan itse.

5. Floyd Gottfredson: Gottfredsonin tarinat, varsinkin Mikki-tarinat, ovat aivan mahtavaa luettava. Varsinkin Will Smithin, Ted Thwaitesin ja Merill de Marisin käsikirjoittamat klassikot 1930-luvulta ovat mahtavaa luettavaa. Toki hänen kokonaan itse tekemänsäkin tarinat ovat todella hyviä. Hänen piirtämä Mikki on mielestäni sellainen aito Mikki. Eniten pidän juuri tuosta 1930-luvun viattomasta Mikistä, en niinkään Nyky-Mikistä.

6. William Van Horn: Monet eivät erityisemmin pidä tästä piirtäjästä. Piirrokset ovat minun mielestäni todella hyviä. Niissä on kunnon lennokkuutta reilusti, ja muutenkin ankkojen ilmeet ovat aika huvittavia. Monet pitävät niitä kamalina, mutta itse otan ne lähinnä naurun kannalta. Ne järjettömät ilmeet alkavat usein naurattaa. Eniten kuitenkin kiinnitän huomiota itse käsikirjoituksiin. Hänen käsikirjoituksensa ovat mahtavia. Niissä on aivan omanlaisensa tarinankerronta ja kokonaisjuoni. Aina löytyy jokin uudenlainen, mutta hauska Van Hornin tarina. Mahtavaa!

7. Romano Scarpa: Scarpakin on aivan mahtava tekijä. Hänen piirroksensa ovat mielestäni aika hyviä, mutta usein ilmeet ovat hieman "tyhjiä", räpylät ja jalat liian ohuita ja Akun vartalo hieman liian paksu. Kuitenkin, hän kun on myös käsikirjoittaja, niin tarinakokonaisuus on useimitten kuitenkin hyvä, sillä hänen käsikirjoituksensa ovat huippuluokkaa. Mikkiä hän on vielä parempi tekemään. Varsinkin Mikkipiirtäjänä hän on 1960-luvun selkeästi paras, ja juonetkin Mikki-tarinoissa ovat juuri osuvia, mikä on todella hyvä.

8. Massimo de Vita: Lisää italiaanoja. Massimon piirrokset ovat aika lähellä Scarpan uudemman ajan piirroksia. Varsinkin Mikeissä ei mitään suurta eroa ole. Mikki-tarinoissa on useimmiten hienot piirrokset, ja varsinkin taustahenkilöt ovat huolellisesti piirretty. Juonet hän tekee useimpiin tarinoihinsa itse. Käsikirjoittajana hän on myös aivan mahtava. Hän on todella hyvä tekemään seikkailu-aiheisia sarjoja. Niiden käsikirjoitukset ovat todella jännittäviä ja odottamattomia, mikä on todella hyvä.

9. Don Rosa: Rosa on oikein hyvä käsikirjoittaja varsinkin. Pidän siitä, kun käsikirjoituksissa on usein todenmukaisuutta. Juonet ovat oikein hienosti toteutettuja. Monissa sarjoissa on selkeästi panostettu hyvän ja todenmukaisen juonen saantiin, ja usein tarinakokonaisuus onkin todella jännittävä. Piirtäjänä en Rosasta liiemmin välitä. Onhan hän ihan hyvä, mutta liiat yksityiskohdat pilaavat mielestäni piirroksia. D.U.C.K.-merkintöjä on aina ihan hauska etsiä, mikä on hyvää yksityiskohdissa, mutta muuten ei kauhean hyvä asia ole. Noin tarkat piirrokset sopisivat mielestäni paremmpin johonkin lännensarjakuvaan.

10. Paul Murry: Murry on kyllä ehdottomasti 1950- ja 1960-lukujen Mikki-piirtäjien parhaimmistoa. Piirrokset ovat hauskoja, ja varsinkin 1950-luvun piirrokset ovat todella hyviä. Niissä taustoihinkin on kiinnitetty enemmän huomiota ja käytetty enemmän vaivaa. Mikki on itse oikein hyvin piirretty, niin kuin Hessukin. Parhaat käsikirjoitukset ovat Carl Fallbergin kynästä, hänkin on todella hyvä tekijä.

No juu, siinähän se sitten olikin.

-Akuhullu

Vierailija

Top 10:

1. Don Rosa - Ehdottomasti, parhaat käsikirjoitukset!

2. Giorgio Cavazzano

3. Vicar

4. Andrea Freccario(kai)

5. Kari Korhonen

6. Carl Barks

7. Daan Jippes

8. Ferioli

9. Romano Scarpa

10. Lara Molinari

Vierailija

1. Carl Barks

2. Vicar

3. Don Rosa

4. Kari Korhonen

5. Daniel Branca

6. Miguel

7. Ferioli

8. Daan Jippes

9. Paul Murry

10. Romano Scarpa

Vierailija

Listani on tämä:

1. Don Rosa: Todella hyvä ja upea piirtäjä. Paljon tarkkoja yksityiskohtia ja jännittäviä tarinoita. Seikkailua löytyy, mikä on hyvä.

2. Carl Barks: Pidän Barksin piirrostyylistä, koska se ei ole mutkatonta. Hän onkin luonut monia Ankka-hahmoja. Barksinkin tarinoista löytyy sitä kaivattua seikkailuja.

3. Paco Rodriques: Hän piirtää melkein, kuin Rosa. Siksi pidänkin hänen tyylistään. Rodriquesin tarinat ovat hauskoja ja hulvattomia. Hyvä piirtäjä.

4. Daan Jippes: Klassikko piirtäjä parhaimmillaan! Todella upeita Sudenpennut tarinoita, joista pidän erityisesti ja Roope löytyy lähes jokaisesta. Hauskoja ja luonnon läheisiä tarinoita.

5. Fecchi: Fecchin piirtotyyli viehättää minua jotenkin. Se on yksinkertaista ja mukavaa. Pidän Fecchin Roope ja Karhukopla tarinoista.

6. Romano Scarpa

7. Vicar

8. Kari Korhonen

9. Tony Strolb

10. Marsal

-Scrooge McD, World the richest duck and King of the Klondike-

HENRI K J L
Seuraa 
Liittynyt29.11.2009

1. Don Rosa: Todella hyvä käsikirjoittaja ja tarkka piirtäjä.

2. Carl Barks: Keksi todella hyviä tarinoita ja pitkiä.

3. Vicar: Ihan ok piirtäjä.

Sitten loput tulevat ilman kommentteja.

4. Daan Jippes

5. May Heymans

6. Bas Heymans

7. Marco Rota

8. Kari korhonen

9. Rodriques

10. Paul Murry.

Kuittaan.

Vierailija

1.Don Rosa

2.Carl Barks

3.Giorgio Cavazzano

4.Massimo De Vita

5.Michel Nadorp

6.Kari Korhonen

7.Mau Heymans

8.Flemming Anderssen

9.Daniel Branca

10.Rodriques

Vierailija

1.Don Rosa

2.Flemming Andersen

3.Vicar

4.Bancells

5.Giorgio Gavazzano

6.Andrea Ferraris

7.Stefano Intini

8.Andreo Freccero

9.Fecchi,Ferioli

10.Santiago Barreira

Vierailija

Että noin monet voikin tykätä Vicarista ja Giorgio Gavazzanosta.

1.Carl barks

2.Don Rosa

3.Bas Heymans

4.Mau Heymans

5.William Van Horn

6.Michel Nadorp

En keksi muita.

Vierailija

Kaikki tulevat järjestyksessä

1:Arild Midthun

2.Luciano Bottaro

3.Don Rosa

4.Carl Barks

5:Vicar

6:Giorgio Cavazzano

7.Daan Jippes

8:Luciano Gatto

9:William Van Horn

10:Romano Scarpa

Tapsa99
Seuraa 
Liittynyt7.9.2008

Tässä tulee minun Ankkapiirtäjät Top 10:

1. Don Rosa

2. Carl Barks

3. Vicar

4. Marco Rota

5. Manrique

6. Massaroli

7. Kari Korhonen

8. Giorgio Cavazzano

9. Millet

10. Miguel

~ Tapsa

Vierailija

Minun listani, jonka olen laittanut jo aika moneen keskusteluun...

1. Giorgio Cavazzano (Kerrassaan upea tyyli.)

2. Massimo De Vita (Kerrassaan upeita Mikki- ja Hessusarjakuvia.)

3. Don Rosa (Tyyli on upeaa ja käsikirjotukset huippuluokkaa.)

4. Mårdon Smet (Loistava tyyli!)

5. William Van Horn (En ymmärrä, miksi jotkut eivät tykkää hänestä. Loistava tyyli! Mahtavat käsikirjoitukset! Ainoa miinus on, että hän piirtää aika outoja silmiä.)

6. Kari Korhonen (Loistava tyyli. Käsikirjoituksetkin ovat hyviä.)

7. Daniel Branca (Hänen tyylinsä muistuttaa kovasti Korhosta. Eli loistavaa!)

8. Al Taliaferro (Upea piirtotyyli...)

9. Vicar (Todella hienoa piirtotyyliä.) Noel Van Horn (Isänsä poika!)

10. Marco Rota (Omalaatuinen tyyli, vaikka näyttääkin aika huonolta...)

~HH!

Sivut

Ketju on lukittu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat