Ankkapalatsin erakko?

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

iha Hy-hyvä.2 pistettäh.

Kommentit (5)

Vierailija

Kyseessä on Don Rosan piirtämä sarjakuva, joka on julkaistu Aku Ankassa 22/1994 ja 2006 Roope Ankan elämä ja teot -kirjassa. Jos tarina kiinnostaa, lienee helpompi ostaa tuo jälkimmäinen, sillä harvalta löytyy vuoden 1994 lehtiä (paitsi tietenkin ahkerimmilla ja pikkutarkoimmilta kerääjiltä :) ). Tarina kertoo nimensä mukaan vanhasta ja raihnaisesta Roopesta, joka kyhjöttää yksin päivät pitkät palatsissaan. Sitten hän tapaa ensimmäisen kerran Akun ja pojat ja todistaa heille myytinomaisen rikkautensa. Tuttuun tapaan karhukopla osuu paikalle mitä parhaimmalla hetkellä ja ryövää Roopen rahat (siis osan niistä, koko säiliötäkö luulit minun tarkoittavan?) No, Roope lähtee ajojahtiin ja osoittautuu paljon kovaksikeitetymmäksi ankkavanhukseksi kuin Aku luulee, ja lopulta Roope huomaa olevansa edelleen iskussa. Hän saa seikkailunjanonsa takaisin ja alkaa etsiä rikkauksia. Eli tarina sijoittuu ajassa Roopen rikastumisen ja perinteisten "Roope aarrejahdissa" ja "Roope vastaan karhukopla, Milla Magia, Kulta Into Pii yms." väliin. Tarina on päätösjakso kyseiselle kirjalle. Se selittää miten Roopesta tuli sellainen, kuin hänet nyt tunnemme. Suosittelen lämpimästi kirjan hankkimista, sillä se suorastaan pursuaa laadukkaita sarjakuvia Don Rosalta ja samalla selventää pimentoon jääneet Roopen nuoruudenseikkailut. Mars mars sivun kauppa-osioon ja osto-nappia klikkaamaan!

Vierailija

Itse omistan Ankkapalatsin Erakon Roope Ankan Elämä Ja Teoissa! ;) Kyllä oli hyvä, Aku vaan väittää vastaan, että Roope-Setä huijaa, mutta se olikin totta! Mutta Don Rosa piirsi tosi hienosti ne kolikot sinne ja niin pikku tarkasti!

Vierailija

Itse omistan Ankkapalatsin Erakon Roope Ankan Elämä Ja Teoissa! ;) Kyllä oli hyvä, Aku vaan väittää vastaan, että Roope-Setä huijaa, mutta se olikin totta! Mutta Don Rosa piirsi tosi hienosti ne kolikot sinne ja niin pikku tarkasti!'

Ei... Sanonko mitä! Taas... Nyt kyllä on oltava varoivaisempi mun hiiren kanssa.. Sori spammauskesestä ;( Ei ollut tarkotus

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat