Ajokortti 16 vuotiaana?

Seuraa 
Liittynyt9.6.2008

Eikös eduskunnassa meinattu että Suomessakin voitaisiin ottaa käyttöön 16v ikäraja auton ajamiseen.

Mitä mieltä olette?

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Lainaus:
Re: Ajokortti 16 vuotiaana?

Ankka9 - 12.09.09 04:26 (ID 341577)

Vastustan ankarasti. Nykyinen ikäraja on ihan hyvä.:D

Auto kolarit lisääntyisivät kummasti... 16v saa ajaa Kevytmoottoripyörää...

Vierailija

Minä olen asiasta kahta mieltä. MInusta se kyllä olisi oikein hyvä, jos itsekkin saisin kolmen vuoden päästä ajokortin, mutta ajatelkaa mikä kaaos syntyisi kun joka torvelo saisi ajokortin - ajokokeesta huolimatta. Hyvää ja huonoa...

Sami-96

Vierailija

Lainaus:
Re: Ajokortti 16 vuotiaana?

Hermanni 313 - 12.09.09 04:30 (ID 341580) Mutta autokoulussahan voisi olla jonkinlainen psykologinen testi jolloin karttia hakevalta tarkistettaisiin soveltuvuus auton ajamiseen.

Niinhän sitä voisi... Mutta mielestäni nykyinen tilanne on aivan hyvä.

Vierailija

Se ei olisi hyvä juttu, kun nuoret ovat vielä "holtittomia" ja muutenkin on OK vasta 18- vuotiaana saada ajokortti, sillä 16- vuotiaana ei olla mielestäni vielä ihan kypsiä.

Vierailija

Jyrkkä ei.

Olen itse 16-vuotias, enkä koe, että omani tai ikätovereideni harkintakyky ynnä muu oleellinen riittäisi autolla ajamiseen.

Välillä olenkin itse asiassa ikärajan nostamisen puolella, mutta sekin on aikamoista utopiaa.

Hermanni 313
Seuraa 
Liittynyt9.6.2008

Mielestäni mopoautoille pitäisi laittaa pikatiellä ajamiseen kielto sillä ne ovat esim teillä jossa nopeus on muilla autoilla n100 km/h, todella vaarallisia, koska mopoautohan kulkee vain n40-50km/h joten nopeus ja kokoero on aika suuri:@

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Ei todellakaan. Ei ainakaan siis auton ajokorttia! Tuntuu välillä, etteivät kaikki 18-vuotiaatkaan osaa käyttäytyä liikenteessä kuten kokeneet kuskit. Niin tai näin, niin kannatan ajokortti-ikärajan pitämistä alhaisimmillaan 18:ssa vuodessa.

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Vaa_ri
Seuraa 
Liittynyt7.4.2009

Donaldi ei taida omistaa ajokorttia kun noin kovalla kädellä arvostelee meitä nuoria kuskeja. ; )

Mielestäni ongelma on sama kuin mopoilijoidenkin kanssa, vika ei ole ajotaidoissa, vaan asenteessa. On sanomattakin selvää, ettei kukaan ole mikään rallikuski autokoulun opeilla, joten miksi nuoriso sitten ajattelee olevansa?

Myönnän käyneeni kerran ojan pohjalla, mutta keli oli huono ja tie aivan jäinen! Väärin, minun olisi pitänyt sovittaa ajonopeuteni kelin mukaan, vaikka rajoitus olikin 80 ja itse ajoin kuuttakymppiä, oli sekin näemmä liikaa.

Nuorien kuljettajien pitäisi tajuta että vasta kokemus tuo varmuutta, jota heillä ei vielä ole.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat