Pidätkö leipomisesta tai ruuanlaitosta?

Seuraa 
Liittynyt9.6.2008

Itse pidän leipomisesta, ja joskus ruuanlaitosta.

Voitte myös kertoa hyviä reseptejä mikäli haluatte;)

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija

Joo, leipominen on ihan kivaa, vaikken paljoa olekaan leiponut...

Alan varmaan leipomaan enemmän kun kotitalouskin alkoi koulussa, viimeksi teimme puuroa. :)

Vierailija

Minäkin pidän leipomisesta ja ruoanlaitosta aika paljon. Aina ei huvita, mutta se on silloin kivaa kun sitä itse tahtoo tehdä. Ei pakosta.

Tykkään ehkä enemmän leipomisesta kuin ruuanlaitosta, on se jotenkin kivempaa. Viimeksi tein jauhelihapizzaa. Yksi asia mikä siinä oli ärsyttävää niin sipulin pilkkominen. Siitä en pidä... Syy on aika yksinkertainen. Mutta hyvää se on.

Sami-96

Vierailija

Sama juttu täälläkin, elikkä onhan tuo leipominen ja ruuanlaitto mukavaa puuhaa, ja varsinkin niitten aikaansaannosten syöminen;)

Eniten olen varmaankin tehnyt pizzaa, joka onkin tosi hyvää, ja mukavan helppoa tehdä. Mokkapalojakin olen pariin kertaan tehnyt, kuten lukuisia muitakin leipomuksia ja ruokia.

Tässäpä teille jonkinlainen ohje, jota noudattamalla saatte oikein mehevän pitsan:

Tuhti pizza a lá Frodo

Pohjan voi tehdä ihan normaalilla pitsapohjan ohjeella, tai jos laiskottaa, voi ostaa valmispohjia.

Nyt kannattaa paistaa jauheliha paistinpannulla, ja sipulit myös. Jauhelihan mausteiksi sopivat hyvin grillimauste (Nam:D), valkosipuli, suola ja pippuri.

Dodiin, kun pohja on valmis, levität siihen ketsuppia, kunnolla joka puolelle.

Sitten kumoat ja levität siihen jauhelihan ja sipulit.

Tämän jälkeen otat kaksi purkkia tonnikalaa öljyssä, ja laitat ne pitsaan. Sen jälkeen, kannattaa laittaa herkkusienet pitsaan.

Sitten laitetaan hieman kurkkusalaattia, jos siitä pidät, minä en.

Näiden jälkeen, pitsaan lisätään kinkkusuikaleet, joita saa olla reilusti. Halutessasi voi laittaa myös metwurstia.

Näiden päälle ripotellaan oreganoa, ja laitetaan juustoraaste.

Koko komeuden kruunaa kananmunat, jotka rikotaan juustoraasteen päälle.

Sitten pitsa uuniin, ja kun se on ollut siellä tarpeeksi kauan, niin eikun syömään:D

Vierailija

Minä leivon tosi paljon ja tykkään siitä. Ruokaa en laita juuri ollenkaan.

Lainaus:
Pidätkö leipomisesta tai ruuanlaitosta?

Sami-96 - 13.09.09 11:07 (ID 341961)

Aina ei huvita, mutta se on silloin kivaa kun sitä itse tahtoo tehdä. Ei pakosta.

Tuo on totta.

Vierailija

Heh. Meilläkin on omenapiirakka uunissa, tosin äiti leipoi sen. Ja omenat ovat myös meidän omenapuistamme, joita meillä onkin 8 kappaletta:D

Mitäs hauskoja sattumuksia ja muistoja teillä on ruuanlaitosta?

Hermanni 313
Seuraa 
Liittynyt9.6.2008

Lainaus:
Re: Re: Re: Pidätkö leipomisesta tai ruuanlaitosta?

Frodo95 - 13.09.09 11:49 (ID 342004) Heh. Meilläkin on omenapiirakka uunissa, tosin äiti leipoi sen. Ja omenat ovat myös meidän omenapuistamme, joita meillä onkin 8 kappaletta:D Mitäs hauskoja sattumuksia ja muistoja teillä on ruuanlaitosta?

Meilläkin oli jotain tuota luokkaa, mutta kaadoimme niitä koska ne veivät kamalasti tilaa.

Mulla ei ole kamalasti mitään kömmähdyksiä ruuanlaitossa sattunut, mutta eräs tuttuni joka on kova leipomaan, yritti tehdä suklaamuffinsseja, joten hän laittoi suklaata ja maitoa tehosekoittimeen, jolloin hän kiinnitti kannen huonosti ja kaikki suklaa levisi pitkin seiniä;)

Kerran keitin kahvia niin unohdin suodatinpussin ja keitin meni tukkoon:@

Vierailija

Uuh, Frodo, minä en voi sietää valmispizzapohjia. Jos tekee pizzaa, pitää kyllä pohja tehdä itse.

Sitten yksi lempparileivonnaisista joita tykkään tehdä on sitruunapiirakka missä on kivan kirpeä vaahtotäyte... Netistäkin löytää hyviä ohjeita, kunhan tarkistaa mielessä tuleeko niistä aineksista jotain syötävää. Kaikki netissä ei ole aina totta.

Sami-96

Vierailija

leipominen on jotenkin hauskempaa kuin ruuanlaitto, mutta pidän molemmista. kaverin kanssa leipominen on kivaa. tehtiin kerran kaverin kaa mokkapaloja ja omenapiirakkaa. koulussa tehtiin vähän erilaisia täytettyjä patonkeja, johon laitettiin paprikaa, purjoa, porkkanaa, valkosipulia, juustoraastetta, oreganoa ja savukinkkua. vaikka ei kuulostas hyvältä, niin se oli hyvää.

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Pidätkö leipomisesta tai ruuanlaitosta?

Hermanni 313 - 13.09.09 11:47 (ID 342002) Hienoa! Itse leivoin viimeksi semmoisen kahvikakun joka oli ihan hyvää, nyt uunissa on tulossa omenapiirakka, ja omenat ovat suoraan kotipihan omenapuusta;)

Melläkin on muutamia omenapuita, ja joka syksy tuskaillaan, mihin ne omenat saisi menemään. Yksi ämpärillinen ehti pilaantua... Tietenkin teemme piirakkaa, hilloa, muffinseja sun muita herkkuja. Itse olen innostunut ruoanlaitosta, kun minulla alkoi kotitalous juuri koulussa.

Tahtoisin tietää, millaista omenapiirakkaa te muut teette. Tekeekö joku sellaista pannukakun tapaista vai piirakkaa sellaisella kovalla piirakkapohjalla?

Vierailija

Äitini leipoo aina sellaista pehmeäpohjaista omenapiirakkaa, siihen kai tulee paljon jauhoja, sokeria ja rasvaa. Suussa se ainakin sulaa, ja maistuu hyvältä.

Itse olen nyt kasilla, ja kotitaloutta en valinnaiseksi saanut. Kotsa koulussa jäi minulle siis vain seiskaluokalle.

Vierailija

Minä pidän leipomisesta ja ruoanlaitosta. Tykkään tehä omenapiirakkaa, pullia, munakasta ja puuroa.

En, kyllä muista reseptiä nyt. :(

-Shinon

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat