Rasistisuus

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Jutelkaa siitä mä en nyt kerkiä,kohta tulee pitempi viesti.

Kommentit (14)

Vierailija

Uih, minä kyllä poikkean aiemmista vastauksista - Minä olen itse aikamoinen rasisti. Ihan loukkaus syistä en nyt luettele niitä kaikkia. Minusta se ei ole niinkään väärin, mutta kannattaa pitää mielipiteensä omana tietonaan, siitä voi loukkaantua. Olen minäkin paras tästä puhumaan... ;'D

Jokaisella ihmisellä on oma mielipiteensä muista, ja toisten mielipiteitä pitää kunnioittaa. Mutta toisia ei taas saa loukata, joka siis luo aikamoisen ristiriidan... Ööh... Jätän tämän kyllä nyt jonkun viisaammaan luennoitavaksi.

Sami-96

Vierailija

Rasismi eli rotusyrjintä tai rotusorto on aate tai toiminta, jossa ihmisten väitetyn rotuluonteen ja siihen liittyvien fyysisten piirteiden erilaisuudella perustellaan eriarvoista kohtelua eli syrjintää.[1] Rasismiksi voidaan kutsua myös toimintatapoja ja yhteiskunnallisia rakenteita, jotka johtavat näihin seikkoihin perustuvaan eriarvoisuuteen.[2] Arkikielessä sanaa rasismi käytetään joskus myös puhuttaessa muusta syrjinnästä, kuten ikärasismista.[3] Rasismi yhdistetään usein etnisten konfliktien lietsontaan, rotuerotteluun ja joskus myös käsitykseen ihmislajin biologista jakautumisesta eri ihmisrotuihin.[2] Nykyisin tämän kaltaista rasismia pidetään yleisesti sekä moraalisesti että lainsäädännöllisesti tuomittavana ja siksi yksilöt pääsääntöisesti kieltävät asenteidensa tai toimintansa rasistisuuden.[4] Joidenkin tutkijoiden mukaan rasistisen aatteen yleisimmäksi muodoksi toisen maailmansodan jälkeen onkin noussut kulttuurinen rasismi, joka perustelee etnisten ryhmien eriarvoisuutta näiden kulttuurisilla eroilla. Tähän keskeisesti liittyvät myös yleiset etniset stereotyypit ja ennakkoluulot.[5][2][1]

Rasismiin perustuva syrjintä on länsimaissa joissain tapauksissa rikos. Rasismi on Suomessa myös peruste rangaistuksen koventamiselle rikoksista tuomittaessa.[6]

Rasismiin yhdistetään toisinaan ajatus jonkin rodun tai etnisen ryhmän vallasta tai ylivallasta.[2] On esimerkiksi valkoista ylivaltaa (englanniksi esimerkiksi white power tai white supremacy) ja mustaa ylivaltaa (esimerkiksi black power) ajavia tahoja. Rodullista tai etnistä ylivaltaa ajavat liikkeet haluavat yleensä muodostaa yhteiskunnan, jossa vallitsee rotujen välinen arvojärjestys ja epätasa-arvoiset olosuhteet.[2] Toinen rasismin muoto liittyy rotupuhtauteen, jonka kannattajat pyrkivät estämään kielloin rotujen tai kulttuurien sekoittumisen.[2]

Tietoo rasismista,joka muuten on erittäin paha asia!Aika moni on rasisti.Ja kiito mr. roope ankka!

Vierailija

Kun kopioit tuon wikipediasta, niin olisit voinut poistaa nuo lähdemerkinnät. Ja itse asiaan: eli minua harmittaa hirveästi se, että Suomi on niin rasistinen maa. Itse ainakin yritän välttää rasistisuutta. Suosittelen muillekkin, myös eräille tämän foorumin käyttäjille.

Vierailija

Onhan se väärin, mutta valitettavasti rasismi lukeutuu niihin asioihin, joita tulee aina ainakin jossain muodossa olemaan.

Vierailija

Rasismi on ehdottomasti väärin. Eihän tumma ihoisetkaan sille mitään voi, että ovat tummempia kuin muut. Jotenka lopettakaa rasismi.

~Pelissä mukana, vipe28:]

Vierailija

Rasismi on mielestäni väärin. Omat mielipiteet kannattaa pitää omana tietonansa. Miettikää jos joku tummempi ihminen tulee sinulle karjumaan: Valkoiset v****un! Niin että kannattaako olla rasisti? Miettikää.

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Rasismi on oikein

Ansku2001 - 09.06.12 07:35 (ID 944142)

Rasismi on yhtä kuin ahdasmielisyys.

Ahdasmielisyys on yhtä kuin politiikka.

Poliitiikka on yhtä kuin johtaminen

Jos johdat itseäsi, olet siis rasisti. Jos et, olet ahdasmielinen

Vierailija

Rasisiti on reppana! Lähes kaikki luokkani pojat ovat rasisteja. Rupevat heti nauramaan ääneen ja haukkumaan, jos vaikka vain näkevät kuvan tummaihoisesta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat