Hammas topic

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Eli ajattelin tehdä tälläitteen hammas topicin missä voi yleisesti keskustella hampaista

esim.

Kuinka kauan peset hampaitasi?

Onko sinulla enää maitohampaita?

Mitä hammastahnaa käytät vai käytätkö ollenkaan?

Milloin olit viimeksi hammaslääkärissä?

Käytätkö listerineä tai muuta vastaavaa suuvettä?

Minkä merkkinen hammasharja sinulla on esim pepsodent,golgate...

Kuinka usein peset hampaitasi?

Ja kaikkea muuta vastaavaa...

Itse en taida ehtiä vastata...

Kommentit (15)

Vierailija

Vastaan kymysyksiisi ;)

1. Pesen hampatani noin kaksi minuuttia.

2. Kyllähän minulta taitaa vielä pari maitohammasta löytyä, vaikka olen jo seiskalla...

3. Käytän yleensä pepsodentin jotain hammastahnaa.

4. Viime hammaslääkärikäynnistä taitaa olla... hmm... noin puoli vuotta.

5. En käytä suuvettä.

6. Taitaa olla golgaten harja, luulisin

7. Pesen hampaani joka ilta.

Siinä ne taisivat ollakin.

Vierailija

Pesen hampaita 2 min

1 maitohammas

pepsodentia

14 päivää

En käytä suu vettä

golgaten harja

pesen joka ilta aamulla en ps. hyvä topic

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Plussaa siitä, että avaukseen on viitsitty pistää apukysymyksiä. Silti vastaajat voisivat laittaa viestinsä ihan omin sanoin, pelkkiä vastauksia on raskas lukea.

Pesen hampaita varmaan joku pari minuuttia kahdesti päivässä, sähköhammasharjassa on sellainen kätevä ajastinsysteemi, ettei tarvitse itse osata arvioida sopivaa pesuaikaa. harjan lisäksi käytän joskus suuvettä ja suunnilleen joka toinen päivä hammaslankaa. Hammasharjani merkkiä en muista kyllä millään:'D

Viime hammaslääkäristä on jonkin verran jo aikaa, kun oikomishoidon takia ei tarvitse enää ravata vähän väliä. Käytän enää satunnaisesti öisin sellaista levyä kitalaessa (kuinkahan monta vuotta tuokin on ollut riesana), mutta sitä ennen on käyty läpi kaiken maailman purtavat lelut, yöraudat ja ihan perinteiset telaketjutkin.

Näyttää pahasti siltä, että alaskin on tulossa viisaudenhampaat: ( näiden poisto on siis mitä ilmeisemmin jossain vaiheessa edessä. En toki pelkää, ehen._.

Vierailija

Pesen hampaani yleensä 1-2 ketaa päivässä, iltaisin ja aamuisin. Aikaa käytän suunnilleen 2 minuuttia. Joskus pesen enemmänkin. Käytän pepsodentin hammastahnaa, kun taas hammasharjani merkki on Oral-B. (Miten lie kirjoitetaankaan.) Viime hammaslääkärikäyntiä en muista, olikohan noin 6kk sitten. Suuvettä käytän aíka harvoin. Maitohampaitakaan ei enää ole. Muuten hyvä topic!

Vierailija

Pesen hampaitani yleensä kerran tai kaksi päivässä (yleensä kaksi kertaa). Pesu kestää minulla minuutin tai kaksi. Käytän Pepsodentin hammastahnaa ja hammasharjanani kelpuutan Colgate kolmesataakuuskymppistä. Suuvettä en ole käyttänyt/testannut ikinä. Viime hammaslääkäristä on vierähtänyt jo vuosi. Hammasrautoja tai mitään vastaavaa ei ole vielä tähän mennessä tarvinnut käyttää.

Vierailija

En nyt tarkkaa aikaa katso kellosta kuinka kauan pesen hampaitani, pesen niin kauan, että kaikkien hampaiden pinnat tulee koluttua aamuin illoin. Käytän sähköhammasharjaa (olikohan Oral-B...), mutta ei siitä piru vie löydy mitään ajastinsysteemiä, olis kyllä kätevä. : D Hammaslankaa käytän aina silloin kun on tarvetta ja suuvettä aika satunnaisesti. Viimeksi kävin hampilääkärissä vuosi sitten syksyllä, kun kutsuivat koulusta. Nykyään eivät kutsu, kun olen täysi-ikäinen, joten aika täytyy itse varata.

Jahas, jokos Wondylta on poistettu viisaudenhampaita? Jos on, voisitko kertoa, millainen operaatio tehdään, kun alkaa näyttää tuntua siltä, että minullekin jossain vaiheessa joudutaan tekemään tuo poisto-operaatio, kun syödessä leuka lonksuu.

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
Re: Re: Hammas topic

Mattiii - 15.09.09 03:56 (ID 343207)

Jahas, jokos Wondylta on poistettu viisaudenhampaita? Jos on, voisitko kertoa, millainen operaatio tehdään, kun alkaa näyttää tuntua siltä, että minullekin jossain vaiheessa joudutaan tekemään tuo poisto-operaatio, kun syödessä leuka lonksuu.

Eipäs ole, kun tuon viestinkin kirjoitin vasta tänään: D Kokemuksia kaipailen kyllä minäkin, nimenomaan rohkaisevia, ei mitään pelkoa lietsovia. Vaikka jotain myönteistä propagandaa. Mä en ole huomannut mitään ongelmia ainakaan vielä, mutta en usko, että oiotussa suussa pidetään yksiäkään ylimääräisiä hampaita kovin mielellään. Raudoilla tänne on tehty jo ennestään tilaa, joten..: S

Vierailija

Heh! Hauska topic. :)

Olen aika tunnollinen hampaidenpesijä, pesen yleensä aamuin-illoin, mutta unohduksia sattuu joskus. Käytän pepsodentin hammastahnaa, ja harja taitaa olla samanmerkkinen, ehkäpä.

Hammaslääkärikäynneistä... Voin ihan suoraan tunnustaa että pelkään hammaslääkäriä. Siellä haisee pahalle, ja yleensä hoitajat ovat kammottavia. Kerran on tarvittu porata (!) ja silloinkin oli ihan pieni reikä paikattavan. Ja sekin tehtiin maitohampaaseen.

Viisaudenhampaista, kaksi on jo puhjennut, vaikka vasta kuudennella olen, ja kaksi on tulossa. Ne tulleet ovat ylhäällä, ja kova särky piinaakin aina välillä uusien puhjetessa.

Vince
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Mä pesen hampaat yleensä aamuin-illoin, mutta välillä iltapesu unohtuu. Yritän kyllä muistaa sen.

Mulla ei ole enää maitohampaita, en ole siinä iässä.

Mä käytän milloin mitäkin hammastahnaa, yleensä Pepsodenttia. Joskus kokeilen myös Golgatea.

Mä en kyllä muista koska olin viimeksi hammaslääkärissä. Pitäis kyllä jossain välissä mennä. :$

Mä en käytä mitään suuvettä, ei ole tullut tavaksi.

Näyttää siltä että mulla on Pepsodentin hammasharja. :)

Vierailija

Pesen hampaat joka aamu-ilta ja käytän pepsodent hammastahnaa ja minulla on rautahampaat ja en pelkää hammaslääkäriä(Jatkuu.)

Vierailija

[quote]Vastauksia hammaskysymyksiin

Mörkömööpeli - 15.09.09 08:08 (ID 343053)

Vastaan kymysyksiisi ;)

1. Pesen hampatani noin kaksi minuuttia.

2. Kyllähän minulta taitaa vielä pari maitohammasta löytyä, vaikka olen jo seiskalla...

3. Käytän yleensä pepsodentin jotain hammastahnaa.

4. Viime hammaslääkärikäynnistä taitaa olla... hmm... noin puoli vuotta.

5. En käytä suuvettä.

6. Taitaa olla golgaten harja, luulisin

7. Pesen hampaani joka ilta.

Siinä ne taisivat ollakin.

Sammoin,paitsi että en oon seiskalla ja että ei oo maitohampaita.

Vierailija

1. Pesen hampaitani pari-kolme minuttia.

2. Minulla 9 maitohammasta.

3. Käytän eri hammastahnoja ja tällä hetkellä minulla on jotain Sensodynen ProEmail:lia.

4. Käyn hammaslääkärissä aika usein sillä minulla on oikomishoito käynnissä. Mutta viime kerrasta on varmaan pari viikkoa...

5. Suuvettä en käytä.

6. Minulla näyttää olevan BrAun:in sähköhammasharja.

7. Pesen hampaani aamuin-illoin.

Vierailija

1. Pesen hampaitani n.3 min

2. Kaksi maitohammasta

3. Colgaten hammastahnaa

4. Vuosi sitten kait

5. En käytä

6.Colgaten hammarharja

7. AINA illoin, lomilla unohdan pestä aamulla.

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Voi apua! Mitä ihmeen järkeä tämmöisessäkin topicissa on?? Ei suoraan sanottuna mitään. Asioita voisi laittaa enemmän Off-Topicciin! Jos niin oikeasti tehtäisiin, niin tämäkin foorumi pysyisi edes jotenkin siistinä. Vaikka kaikkia turhia topicceja ei voikkaan ihan hetkessä poistaa, sillä niitä on niin valtavasti näillä sivuilla. Kuten tämä, tämä on yksi esimerkki sellaisesta (turhista topiceista). Perusteluina esimerkiksi on se, että aihe on liian suppea.

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat