Ilmailu.

Seuraa 
Liittynyt9.6.2008

Onko foorumilla muita ilmailusta kiinnostuneita?

Itse pidän ilmailusta;)

Sivut

Kommentit (120)

Vierailija

Hyvä, että tämäkin thread tehtiin, koska meinasin kerran tehdä, mutta ajattelin, että ei siihen kuitenkaan mitään vastattaisi. Olen kyllä kiinnostunut ilmailusta. Käyn esim. Helsinki-Vantaalla bongaamassa silloin tällöin ja keräilen pienoismalleja yms. Olen enemmän kiinnostunut matkustajakoneista kun esim. vanhoista sotilaskoneista ym. Ja lempikonetyyppini on Embraer 190, A330-300, A320-200, B757-200w GE, F/A-18 ja A380. Ja lentelen simulaattorilla myös joskus.

Kerros vähän laajemmin Hermanni313, että missä mielessä sinä olet kiinostunut ilmailusta.

//Lisäilty jotakin...

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Ilmailu.

Hermanni 313 - 18.09.09 03:27 (ID 344590)

Moikka!

Joo, mäkin käyn Helsinki-Vantaalla kuvailemassa välillä, sekä simullakin tulee lenneltyä.

Hommasin just 1:200 A380(House livery)-väreissä olevan A380- koneen pienoismallin;)

Taitaa olla meillä samat pienoismallit, kun kävin juuri toissa viikolla ostamassa saman kokoisen A380-800 koneen Airbus house väreissä ja sen valmistaja on Sky Marks jalustan mukaan. Ja mulla on yhteensä 12 pienoismallia nyt. Ja tuo A380 unohtui mun lempikoneiden listaltakin.

Vierailija

Olin eilen bongaamassa Helsinki-Vantaalla koneita ja ei nyt ollut mitään niin erikoisia koneita, mutta Finnairin A330-302 nousu oli ihan hieno, koska ennen en ollut sitä nähnyt, kuin koneen ikkunasta.

Vierailija

Asiaa! Pidän paljon ilmailusta, ja omistan Multiplex Easystar: nimisen R/C lennokin, jolla on 1,3 metriä siipien kärkiväliä. Pidän varsinkin historiallisista lentokoneista, eniten toisen maailmansodan hävittäjistä. myös nykyiset suihkuhävittäjät ovat hienoja. Lempikoneisiini lukeutuu Supermarine Spitfire, Hawker Hurricane, P51 Mustang, Airbus 380, Harrier ja Mig 29.

Hermanni 313
Seuraa 
Liittynyt9.6.2008

Huomenta!

Minä pideän enemmän nykyaikaisista koneista, kuten Airbus A380, Boeing 747-400, MD-11 yms.

Finnairhan poistaa, nuo MD-11-koneensa ensi vuoden maaliskuuhun mennessä.

Vierailija

Ilmailu? en ole kiinnostunut varsinaisesti.

Mutta haluaisin kyllä tietää MITEN lentokoneet pysyvät ilmassa?

Rakastan istua lentokoneessa!:D

Hermanni 313
Seuraa 
Liittynyt9.6.2008

Kone pysyy ilmassa siiven muotoilun takia, sillä siipi on muotoiltu siten, että kun ilma osuu siipeen, niin siiven yläpinnalle muodostuu alipaine, joka imee konetta ylöspäin.

Löydät sen Googlesta hakusanalla "Siipi".

Neljäs hakutulos.;)!

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Ilmailu.

Hermanni 313 - 27.09.09 10:53 (ID 349764)

Kone pysyy ilmassa siiven muotoilun takia, sillä siipi on muotoiltu siten, että kun ilma osuu siipeen, niin siiven yläpinnalle muodostuu alipaine, joka imee konetta ylöspäin.

Löydät sen Googlesta hakusanalla "Siipi".

Neljäs hakutulos.;)!

Ei se kone ilmassa pysy jos sitä ei ole muotoiltu

muuten kuin siivistä. Vaikka siivet ovat kuinka airodynaamiset, se ei auta pätkääkään jos runkona on suunnattoman iso pahvilaatikko. Koko koneen on oltava virtaviivainen lentääkseen kunnolla. totta kai siivet tuo sen nosteen, jolla se kone lopullisesti ilmassa pysyy.

Hermanni 313
Seuraa 
Liittynyt9.6.2008

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Ilmailu.

Osku Peloton - 27.09.09 11:01 (ID 349776)
Lainaus:
Re: Re: Re: Ilmailu. Hermanni 313 - 27.09.09 10:53 (ID 349764) Kone pysyy ilmassa siiven muotoilun takia, sillä siipi on muotoiltu siten, että kun ilma osuu siipeen, niin siiven yläpinnalle muodostuu alipaine, joka imee konetta ylöspäin. Löydät sen Googlesta hakusanalla "Siipi". Neljäs hakutulos.;)!
Ei se kone ilmassa pysy jos sitä ei ole muotoiltu muuten kuin siivistä. Vaikka siivet ovat kuinka airodynaamiset, se ei auta pätkääkään jos runkona on suunnattoman iso pahvilaatikko. Koko koneen on oltava virtaviivainen lentääkseen kunnolla. totta kai siivet tuo sen nosteen, jolla se kone lopullisesti ilmassa pysyy.

Niin! Unohdin myös tuon kertoa, että ei koneessa saa mitään suunnatonta ilmanvastusta olla.:)

Vierailija

Missä konetyypeissä olette muuten olleet tai montako kertaa olette olleet lentokoneessa?

Mä oon ollut:

Finnairin B757-2Q8 x10, Finnairin MD-83 x2, Finnairin, DC-9-51 x2, Finnairin A321-211 x2, Finnairin A320-214 x1 ja Finnairin A319-112 x1, elikkäs yhteensä 18 kertaa oon ollut lentokoneessa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat