Avaruus-Topic.

Seuraa 
Liittynyt9.6.2008

Iltaa,

Täällä voi pölistä kaikesta avaruuteen liittyvästä, sekä esittää kysymyksiä;)

Sivut

Kommentit (71)

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Minä olen pienestä asti ollut todella kiinnostunut avaruudesta: ) Tähtitaivaan tuijottelu myöhään illalla keskellä talvea on hämmästyttävä kokemus. Rentouttavaa ja epätodellista. Viime syyslomalla (kai?) mökillä ollessani yhtenä iltana taivas oli aivan mielettömän näköinen. En ole koskaan nähnyt yhtä upeaa tähtitaivasta. Linnunradasta erotti kerrankin kunnolla "leveämmän" kohdan, jossa tähtiä on huomattavasti enemmän.

Mantsan ykköskurssin numeroni pelasti kysymys (kysymyksistä siis saa valita tietyn määrän, joihin vastaa, kaikki eivät ole pakollisia) avaruudesta. Selostin kaiken mahdollisen alkuräjähdyksestä alkaen, ja sain tehtävästä 5/6: ) Kun ottaa huomioon opettajan (legendaarinen maine järkyttävän tiukkana arvosteluissaan), olin erittäin tyytyväinen. Ala-asteella kun oli koe avaruuteen liittyen, sain kympin: ) Ilmeisesti tosiaan pärjää sellaisissa asioissa, joista on kiinnostunut.

Hermanni 313
Seuraa 
Liittynyt9.6.2008

Lainaus:
Re: Avaruus-Topic.

_wonderlust_ - 18.09.09 08:13 (ID 344944) Minä olen pienestä asti ollut todella kiinnostunut avaruudesta: ) Tähtitaivaan tuijottelu myöhään illalla keskellä talvea on hämmästyttävä kokemus. Rentouttavaa ja epätodellista. Viime syyslomalla (kai?) mökillä ollessani yhtenä iltana taivas oli aivan mielettömän näköinen. En ole koskaan nähnyt yhtä upeaa tähtitaivasta. Linnunradasta erotti kerrankin kunnolla "leveämmän" kohdan, jossa tähtiä on huomattavasti enemmän. Mantsan ykköskurssin numeroni pelasti kysymys (kysymyksistä siis saa valita tietyn määrän, joihin vastaa, kaikki eivät ole pakollisia) avaruudesta. Selostin kaiken mahdollisen alkuräjähdyksestä alkaen, ja sain tehtävästä 5/6: ) Kun ottaa huomioon opettajan (legendaarinen maine järkyttävän tiukkana arvosteluissaan), olin erittäin tyytyväinen. Ala-asteella kun oli koe avaruuteen liittyen, sain kympin: ) Ilmeisesti tosiaan pärjää sellaisissa asioissa, joista on kiinnostunut.

Joo, mullakin oli Ala-Asteella fysiikka 9.

Mutta kokeissa oli myös kymppejä;)

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
Hermanni 313:

Joo, mullakin oli Ala-Asteella fysiikka 9.

Mutta kokeissa oli myös kymppejä;)

Mun ala-asteaikoina ei ollut fyssaa tai kemiaa, vaan ne oli ympätty yhdessä mantsan ja bilsan kanssa nimikkeen ympäristö- ja luonnontieto alle. Yksi laajimpia aineita varmaan: D

Oletteko muuten koulussa tehneet avaruusaiheisia esitelmiä tai vastaavia projekteja? Mä olen tehnyt ainakin ryhmätyön galakseista ja joitain planeettaesitelmiäkin taidettiin tehdä. Yläasteella/lukiossa painotus on sitten ollut tylsemmissä asioissa: (

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Tämän kai saa nostaa? Ainakin käsittelee maailmankaikkeuden suurinta tilaa, niin mikseipä saisi nostaa: ;).

Niin, ja sitten asiaan. Tänään tapahtuu jotain ainakin tähtitieteilijöille jännittävää ja vähän merkityksellistäkin. Nimittäin tänään maan ohittaa joku määrittelemätön/tunnistamaton esine!! Se on halkaisijaltaan arviolta 10-15 metriä. Tähtitieteilijät arvioivat sen olevan joko avaruusromua tms. tai sitten meteoriitti. Mutta oli mitä oli, aika poikkeuksellinen tapahtuma on kyseessä minun ymmärtääkseni.

Tuohon saa sitten ottaa kantaa.

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Vierailija

Apua, eivät kai ne ufot tai pyrstötähdet hyökkää? Kaiketi se minusta on vain jokin meteori ja tuhoutuu maan ilmakehässä.

Vierailija

Lainaus:
Re: Avaruus-Topic.

Donald-91 - 13.01.10 03:48 (ID 440973) Tämän kai saa nostaa? Ainakin käsittelee maailmankaikkeuden suurinta tilaa, niin mikseipä saisi nostaa: ;). Niin, ja sitten asiaan. Tänään tapahtuu jotain ainakin tähtitieteilijöille jännittävää ja vähän merkityksellistäkin. Nimittäin tänään maan ohittaa joku määrittelemätön/tunnistamaton esine!! Se on halkaisijaltaan arviolta 10-15 metriä. Tähtitieteilijät arvioivat sen olevan joko avaruusromua tms. tai sitten meteoriitti. Mutta oli mitä oli, aika poikkeuksellinen tapahtuma on kyseessä minun ymmärtääkseni. Tuohon saa sitten ottaa kantaa.

Mikäköhän se esine mahtaa olla. Jos se tekee jotain tälle maapallolle niin hyvästi sivut. Nyt kun Donald tuon sanoi niin minua alkaa vähän pelottaa. Ei niin hirveästi mutta jonkin verran. Ei kai se meteoriitti ole. No ehkä jotain avaruusromua luulisin.

Vierailija

Meteorit yleensä tuhoutuvat tullessaan maapallon ilmakehään. Ne palavat poroksi. Niitä lentelee kokoajan palloammme kohti

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Miten niin "manI", Vingeri? Joko se on siis mennyt ohi?

Ei sitä tarvitse pelätä, Juppe-setä. Vaikka se olisikin meteoriitti, niin se EI ole törmäämässä Maahan.

//: Ei nyt sentään ihan koko aikaa. Minäkään en osaa sanoa kuinka "usein" niitä tulee kohti maata, mutta sen osaan sanoa, että pienimät todellakin palavat joko kokonaan ilmakehässä tai sitten hajoavat niin pieniksi osiksi, ettei niistä ole suurta vaaraa. Eli jos johonkin mereen vaikka tippuisi semmoinen 10cm:n kokoinen kivi, niin eipä se tietääkseni saisi mitään hirveää aikaiseksi. Onneksi EI.

Tali
Seuraa 
Liittynyt13.5.2009

Lainaus:
Re: Re: Re: Avaruus-Topic.

Donald-91 - 13.01.10 03:55 (ID 440991)

Miten niin "manI", Vingeri? Joko se on siis mennyt ohi?

Ei sitä tarvitse pelätä, Juppe-setä. Vaikka se olisikin meteoriitti, niin se EI ole törmäämässä Maahan.

En tiedä onko mennyt mutta luulisin. Se oli eilisen uutisissa, jossa kerrottiin että se menisi tänään ohi. Mutta siinä uutisessa ei kerrottu tarkkaa aikaa.

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Niin varmaan sen takia kerrottiin eilen, että jotkut ihmiset (kuten minä) haluavat tietää tuollaisen asian etukäteen. Vaikka noin pientä kappaletta ei voisi edes kirkkaalla ja pilvettömällämällä taivaalla nähdä paljain silmin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat