Ruotsi-topic eli vi talar på svenska

Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

tyhjennetty.

Kommentit (5)

Vierailija

I wont speak Svenska. And I think it almoust no else don't speak it. But I speak Deucth,English and Finnish. (All text not are perfekt, I'm reading just 4 yers England) And most off all, This is not needing topic!

Touhula
Seuraa 
Liittynyt25.8.2008

Kun on englantitoppakin, niin miksei tämäkin... Mutta eikö se sanota, että "vi talar svenska" ilman på-prepositiota. Minulla alkaa ruotsi vasta ensi jaksossa, joten jorinani voivat olla aika toivottomia. Kokeillaan silti.

Hejsan! Jag är Touhula (Toke i Ankkis). Trevligt att träffas. ;) Jag är sexton år gammal. Jag bor i Finland, naturligtvis. Vad gillar du prata Svenska? Jag gillar de är ganska ok...

Vierailija

Hej på er, ankälskare!

Jag kan svenska bra, för att jag gick i svensspråkigt dagis (daghem) och går i svenskspråkig skola. Nu ska ni inte tro att jag är finlandsvensk, eller något sådant, för det är jag INTE. Hej då!

Rosa4tehwin
Seuraa 
Liittynyt28.6.2008

Jaså! Jag tycker att jag måste kunde tala svenska eftersom jag skrivde B-svenska idag. Jag tycker att provet var inte så hårt men det var heller inte lätt. Jag hoppas att jag får C. Det menar stark 7 eller svag 8 i en normal skola.

Men jag hoppas att jag får L från engelska. Ja tror att ja ska få ~270+ poeng och gränsen till L är cirka 275 poeng.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat