SAKSA

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Tähän topicciin ei ole tarkoitus kirjoittaa kaikkea Saksaksi. Voi kertoa paljonko osaa Saksaa, tai vaikka "opettaa" muille Saksaa.

Ja ei sitten mitään tälläisiä vastauksia: Sori, en osaa. Kirjoita topiciin vain jos osaat Saksaa!

Mä alotin Saksan opiskelun vasta tänä vuonna, mutta osaan jo vähän.

Kommentit (11)

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Mä olen lukenut saksaa (kirjoitetaan muuten pienellä alkukirjaimella, kun tarkoitetaan kieltä) nyt yhden vuoden, eli viisi tuntia viikossa koko vuoden ajan. Kyllähän siinä jonkin verran oppii, mutten luonnehtisi itseäni kovin taitavaksi:'D Saan ainakin kivasti kursseja saksan ansiosta, yhteensä kymmenen. Tänä vuonna saksa alkaa onneksi vasta kolmosjaksossa, saa olla rauhassa siltä osin kaksi ekaa jaksoa. Kielistä kuitenkin tulee niin paljon tehtäviä, sanakokeita ja uusia kielioppiasioita opeteltavaksi.

Vierailija

Kiva kun joku vastasi! Meillä oli tänään saksan tunti.:] Mä tykkään saksasta. Kirjotan pienen sanaston:

So ein Zufall-Mikä sattuma!

Danke-Kiitos

Bitte-Ole hyvä

Euro-Euro Äännetään: Oiro

Siinä oli vähän kaikkea!

Vierailija

Lainaus:
SAKSA

Ankkafani315 - 18.09.09 06:44 (ID 344835) Tuo So ein Zufall! on siitä saksankirjasta mikä meilläkin aikanaan oli. Olen opiskellut saksaa 4-luokasta asti, olen nyt 8.lla. Osaan saksaa melko hyvin, mutta joskus pikku porsaanreikiä tulee ;)

Sulla on varmaan ollut sama saksankirja mikä mulla nyt on. Siinä on ne Heike ja Joachim.

Hiidenkirnu
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
Kolmas Caballero kirjoitti: Ei mitään hajua

Mitä järkeä tälläisessä viestissä taas on? Olisi kiva tietää mihin kyseinen henkilö tarkoitti viestiinsä vastaavansa?

Itsehän olen lukenut Saksaa jo aika pitkän aikaa. Viides vuosi on nyt menossa eli 4 luokalta lähtöisin olen saksaa lukenut. Saksa on minusta joskus helppoa, mutta joskus ei niinkään helppoa. Onneksi meillä on osaava opettaja Saksassa.

Seuraavaksi kirjoja joita minä olen käyttänyt:

Mega 1, 4 luokan kirja

Mega 2, Lukukirja oli 5-6 luokkien ajan, mutta työkirjoja oli kaksi

Kompass Deutsch neu 7

Kompass Deutsch neu 8

Hyviä kirjoja ovat olleet kaikki.

Kaikkihan tietävät mikä pitää aina varsinkin opetella monella erikielillä sanomaan? Koittakaapa arvata mikä se on:

Ich liebe dich.

Antoisaa saksan opiskelua kaikille!

"Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä."
~Hirnu, epätäydellistä kirjoittamista foorumilla vuodesta 2008

Vierailija

Kiva topic! Wo wohnst du? Ich komme in Joensuu. Ole opiskellut saksaa, neljää 4v Että vähän osaan :)

Tein tälläisen joskus aikoja sitten!

Vierailija

Lainaus:
Re: SAKSA

Kaisakoo - 19.09.09 10:08 (ID 345103)
Lainaus:
SAKSA Ankkafani315 - 18.09.09 06:44 (ID 344835) Tuo So ein Zufall! on siitä saksankirjasta mikä meilläkin aikanaan oli. Olen opiskellut saksaa 4-luokasta asti, olen nyt 8.lla. Osaan saksaa melko hyvin, mutta joskus pikku porsaanreikiä tulee ;)
Sulla on varmaan ollut sama saksankirja mikä mulla nyt on. Siinä on ne Heike ja Joachim.

Meillä on sama kirja! So ein Zufall! On kirjan nimi.(Mikä sattuma)

Oli just saksan sanikset. Aiemmasta tuli 7- ja toisesta varmaan 10+ :D

Vierailija

ai? was? was ist los mit dir? sie sind ärgerlich! sie müssen freunlich sein! hmmm wie alt bist du? ich bin zehn jahre alt... und du?????? ja ich bin mir sicher dass mein account gelöscht werden soll!!!:D hahahahaha sie sind lustig!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat