Kitaristeille ja basisteille

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

elikkäs minkälaine kitara teil o? akustinen sähkö vai basso ja merkki?

mul on akustinen (merkkiä en tiiä) ja sähkökitara behringer merkkine ja saman merkkine kajari

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Ok No Mulla on lainassa akustinen Landola ja käsintehty sähkökitara ja saan omn joskus parin viikon päästä. Oon soittanu jonku 1v-2v tai jotai ja enimmäkseen Iron Maidenia. UP THE IRONS!

PS: Mä vihaan mun nimimerkkä!!!

Vierailija

No mulla on Fender Squierin Strato vuodelta -96 Maksoimme siitä älyttömän vähän 100€!

Suosittelen kaikille alotteleville kitaristeille Fenderin omistaman Squierin kitaroita. Hinta ja laatu ovat erittäin hyvät!

Vierailija

Huhuu! Kaikki musiikkiin liittyvä keskustelu musa-topiciin. No silti aiheeseen, onhan se niin sydäntä läheinen aiha ^^

Siis kitaraa ja bassoo ja tarvittaessa mitakin soittimia soittelen. Bassoo 4v ja kitaraa 6v nyt tässä soitellu. Meillä on 3skebaa ja 2bassoo. Kitarat on: Epiphione Firebird studio, Fender Squier telecaster custom ja Fender Squier stratocaster obey. Niitä sitten tulee soiteltua, mutta tele on ehkä se lemppari.

Sitten bassoja mulla on: Epiphone thuderbird IV sunburst ja Suomalainen käsin tehty ''Phank Pygmi'' Eli siis Viiskielinen, ja lyhytskaalanen. Bassoa sitten bändissäkin vetelen. Yleensä olisi maksanut jotain 700e (??) Mutta saatiin 330e, oska on pieniä ''kosmeettisia'' fiboja.

Bassovahvarina on 30wattinen Marshalli, mutta varmaankin vaihamme johonkin hieman isompaan, ku rupee bändihommaki vähän vakavoitumaan. Sitten skitta-vahvistimena on Voxin VT50 Ja Bosshin multiefeksti siinä sitten sivussa lankkuna.

Ja eka biisihän minkä skitalla opettelin oli Hurriganesin Roadrunner : D

Meinataan iskän kaa toi Strato tuunata, eli maalata ja lakata uusiks, ja kaikki satulta, nupit, tallat uusiks ym. semmoset jutskat.

Ja jos jotain kysyttävää soittimista on, niin Dr.Bm vastaa kyllä, ja helpottaa ongelmanne :)

//Totta Rela, mutta mitä ite oon ihan oikeilla Fenduilla soitellu, niin jotenki Squier on tuntunut mukavimmalle kädessä. Ja Stratoo ei oo pakko hommata eka kepiks, itelläni se ainakin oli Telecaster, ja niihin olen kiintyny. Mukavan pehmee saudi, koska stratossa on ähän semmonen terävempi lead säädöt. Ja muutenki Tele tuntuu mukavemmalle kädessä, koska hieman ohuempi kaula. Toinen hyvä kitara aloittelioille on Les Paul, jos ite vaan siitä tykkää. Eite en diggaa, mutta Epiphonen/ Gibsonin Explorerit kyllä saa minulta hatun noston. Siinä on jotenkin karismaa :D Mutta ei varmaan aloittelioille ole paras kitara.

Mutta ehkä se Squier on se paras alottelu merkki. Itse ainakin olen ollut tyytyväinen kyseiseen merkkiin. Ja vaikka se onkin Fenderin alaisuudessa, niin eivät mitään halpis-kiina-kopioita ole. Mutta se on vain minun mielipide.

Vierailija

Mitäh!!! Telecasteri lemppari! :@ Kyllä Strato voittaa 100000 - 0 . Aikoinaan testasin musaliikkeessä Telecasteria (Squier sekin) ja ei ollut lähellekkään niin hyvä kuin toisesa liikkeessä testaamani Epiphone SG tai minun Squier Strato. Strato on niin mukava kädessä ja kun vahvistin combona on Ibanez TBX15R niin erittäin hyvät saundit tulee!

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Kitaristeille ja basisteille

DJ Rela - 18.09.09 07:10 (ID 344867) Mitäh!!! Telecasteri lemppari! :@ Kyllä Strato voittaa 100000 - 0 . Aikoinaan testasin musaliikkeessä Telecasteria (Squier sekin) ja ei ollut lähellekkään niin hyvä kuin toisesa liikkeessä testaamani Epiphone SG tai minun Squier Strato. Strato on niin mukava kädessä ja kun vahvistin combona on Ibanez TBX15R niin erittäin hyvät saundit tulee!

Mun mielestä taas Tele hakkaa Straton 1000000-0, mutta sehän on vähän mielipide kysymys, kummasta tykkää enemmän. Itelleni se Strato on kolahtanu. Muutta sinusta en ole varma. SG on kyllä toden totta hyvä, mutta ei vedä vertoja Telelle :)

Vierailija

Käyttääkös kukaan efektejä? Itse käytän vahvistimessa olevaa echo-kaikua ja isäni vanhaa öö.. voisiko sitä sanoa autowah-wah nimellä.

Vierailija

Heh. En ole kirjautunut tänne aa.fi:hin noin puoleen vuoteen, mutta heti kun näin tämän keskustelun niin oli pakko vastata...

Elikkäs mulla on japanilainen Washburn Stage A-20V -kitara. Se on jotain 20 vuotta vanha, koska isä käytti sitä itse nuorena. Rela on eräällä toisella keskustelupalstalla puhunut, että vanhat japsi-kitarat on arvokkaita, mutten kuitenkaan usko itse että minun Washburnini olisi mikään keräilykohde. Mutta ainakin on tunnearvoa :)

Muodoltaan se on aika samanlainen, kuin Gibson Explorer. Siinä on kaksi humbukkeria eli kaksi tuplamikrofonia.

Mun uusi vahvistin on Fender G-DEC Junior. Loistava treenivahvistin, mutta esiintymiseen huono, koska se on vain 15 wattinen. Mutta siinä on 16 erilaista vahvistinmallia mm. Acoustic, Jazz, Tweed, British, Hot Rod, Metal. Efektejä on 15, mm. Tremolo, Kaiku, Viive, Chorus sekä Särö (jos sen laskee efektiksi). Lisäksi siihen saa taustalooppeja päälle, josta kuuluu rumpujen, basson ja pianon komppia ja sitten voi itse soittaa sooloa siihen päälle. Niitä on 15 erilaista ja tempoa sekä sävellajia voi säätää. Ja kyllä siinä on myös jonkinlainen viritin, mutta en osaa käyttää sitä :P

Täytyisi lukea ohjeet :D

Ja tietysti kuulokkeet voi laittaa.

Efektipedaaleja en oikein tarvitse sillä ne on jo valmiiksi vahvistimessa, mutta jos haluaa hienomman soundin niin tietenkin niitä voi käyttää. Mulla on joku ihmeen Compression Sustainer, Chorus ja sitten Digital Reverb eli kaiku. Wah Wah:kin löytyy, mutta se ei toimi :(

Kotoa löytyy myös akustinen kitara, mutta siinä on kielet on vasenkätiselle, koska isäni on vasuri ja soittaa sitä joskus omaksi ilokseen.

Vierailija

Mulla on Akustinen Yamaha- merkkinen.

Pienempikokonen kun normaalit. Siis niiku lastenkoko.

Oon soittanut koulun bändikerhossa kolme vuotta ja osaan perus otteita.

Vierailija

Itselläsi on Fenderin akustinen. On toimiva peli ollut. Nykyään soittelen Williamsin sähköllä. Tässä kitarat mitä minulla on:

Williams: Sähkö

Fender: Akustinen

Epiphone Firebird Studio WC: Sähkö (Myös kallein kitara mitä minulla on ollut...)

Fender Squier Deluxe Jazz V: Basso.

Siinä taisi olla kaikki. Kitaroihini olen tuhlannut yli 1000 euroa. Siitä voisi jo sanoa että olen "harrastaja".

-HH! Höhöö!

Vierailija

Jaahhah! Soitellu olen 5-6 vuotta(kitaraa) ja bassoa melkein saman verran. Rumpujakin osaan aika hyvin soittaa. No, kitaroita minulla on: Ibanez stratocaster, (mallia en muista) Epiphone LP standard (musta), Harley Bentonin Yllättävän hyvä Akustinen, jonkaa saa vahvariin, Ibanezin basso. Kitaran vahvarina käytän VOX:in 30:mppistä, bassossa Ibanezin 40. wah-wah:eja mulla on kaksi. kaiku ja vääristynyt/särö. bändin kanssa me soitellaan aika paljon. ala-asteesta asti. meillä on ollu keikkaa koulun juhlissa ja bändi tapahtumissa. Ollaan soitettu aika Green day pitosesti, mutta mukaan mahtuu myös Fall out boyta, The Offspringiä, Lynnyrd Skynnyrdiä. Soitellaan sooloja vuorotellen toisen kitaristin kanssa.:D

Vierailija

Meikäläisellä on HYVÄ Harley Bentonin SG ja kohtalaisen laadukas Landolan Nylonkielinen johon muuten vaihdoin kielet viime viikolla. Vahvari on Harley Benton 40 wattinen :( Jossa hyvät saundit ja volyymiakin saa, mutta surkea särö :( Tarkoitus olisi hankkia Line6 Spider IV 75 Wattinen, heti kun on rahat kasassa.

Bändi on kasassa ja ollaan jonkun verra soiteltu. Minä ja toinen kitaristi laulamma. Basisti on tosin tällä hetkellä hakusessa, kun edellinen sai potkut.

Sivut

Ketju on lukittu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat