Kielet-topic

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Anteeksi Hiidenkirnu että "pöllin" idean sinulta, mutta se oli hyvä idea. HUOM. En aio omia ideaa.

Niin, täällä voi puhua kielistä. Latinasta, enkusta,saksasta,norjasta, tai mistä vain kielestä jota sattuu osaamaan.

Yst.terv.kisumisu98

Sivut

Kommentit (48)

Vierailija

Of course I can. I speak also Deutch(this is my first year when I try to learn Deucht. Only I can say to Deuch is: Hallo, ich bin kisumisu98, und ich wohne in Finland. Ich hat eine brüder und eine katze) But usually I speak, think and breath English;)

Vierailija

I speak a little russia'n language. And i speak svenska and finnish. Mä osaan: Suomea, ruotsia, englantia ja venäjää ( en varsinaisesti venäjää osaa mutta osaan vähäsen)

Hiidenkirnu
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

No saatiihan tämäkin topic pystyyn. Oma vikani kun jäin odottelemaan löytääkö Ankkafani aiemmin tehtyä kieli topicia. Nyt on, joka tapauksessa topic pystyssä ja sillä selvä.

Minähän siis opiskelen Ruotsia, Englantia ja Saksaa.

Eglanti alkoi omaltakin osalta 3 luokalla, joten se oli ensimmäinen erikieli kuin kotoinen Suomi.

Englantia ei kuitenkaan kauaan pysynyt ainoana kielenä vaan jo ensi lukuvuonna eli kun olin 4 luokalla alkoi minulla valinnainen Saksa. Aluksi olin ottanut Ruotsin, mutta kun Ruotsinryhmää ei koskaan tullut päätin valita Saksan, koska siitä ryhmä tuli.

Noilla kahdella kielellä+ (äidinkieli) pärjäsin ala-aste ajan. 7.luokalla alkoi kuitenkin pakollinen Ruotsi. Ruotsissa siis menossa vasta toinen vuosi.

Kielien kirjat, jotka ovat tällä hetkellä käytössä:

Englanti: Key English

Ruotsi: Klick

Saksa: Kompass Deutsch neu.

Sanon kaikille, että kieliä kannattaa opiskella, vaikka ne veisi sen pari tuntia enemmän kuin muilla viikossa koulua.

"Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä."
~Hirnu, epätäydellistä kirjoittamista foorumilla vuodesta 2008

Vierailija

Mmm, Ankkafani315 alkaa jo pyörryttää kun ajattelee miten montaa kieltä puhut. Sekoitatko koskaan kieliä toisiinsa? Pieni näyte saksan kielestäni :D:

Ich bin kisumisu98. Ich mögen Donald Duck´s. Ich nein sprechen viel deuctsh.(Olen kisumisu98. Minä pidän Aku Ankoista. Minä en puhu paljon saksaa) Varmaan meni vääri, mutta mitä sitten?

Vierailija

Niin, ja täällä saa myös laittaa näytteitä kielten osaamisistaan. Esim kun Mr. Roope Ankka laittoi ja minä.

Vierailija

Lainaus:
Re: Kielet-topic

Mr Roope Ankka - 19.09.09 05:48 (ID 345444)

Jag tala Svenska.

Jag heter Mr Joakim van Anka.

Siis Joakim vOn Anka.

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Kielet-topic

AgentAg - 20.09.09 08:49 (ID 345705) No osaan mä jotain vähän saksaa: Ich bin AgentAg. Ich wohne in Finnland (menikö oikein?).

Eikös se kirjoiteta Ich Wohnt in Finland?

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Re: Kielet-topic

kisumisu98 - 20.09.09 09:23 (ID 345754)

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Kielet-topic

AgentAg - 20.09.09 08:49 (ID 345705) No osaan mä jotain vähän saksaa: Ich bin AgentAg. Ich wohne in Finnland (menikö oikein?).

Eikös se kirjoiteta Ich Wohnt in Finland?

Voi hyvin olla. Mä en nimittäin osaa saksaa. ;)

Vierailija

Wohnt on saksan kolmannen persoonan muoto. Päätelistan (e, st, t, en, t, en) mukaan minä-persoonassa kyseessä on wohn+e eli wohne. :)

Itse hallitsen suomea, ruotsia, saksaa ja englantia erinomaisesti. Hieman huonommin hallitsen espanjaa ja ranskaa. Useissa kielissä osaan vain joitain pieniä asioita, kuten venäjässä ja virossa. Italiaa osaan vielä vähemmän.

~kirja

Vierailija

Minä puhun suomea, englantia, ruotsia ja japania.

Kun Japanissa esitellään itsensä, yleensä sanotaan:

"Hajimemashite. ____ desu. Yoroshiku onegaishimasu." Ja se se sanotaan: "Hajizimaste. ____ des. Joroshiku onegaishimas." Ja viivalle pistät oman nimesi. Ei kannata sanoa kiittäessä pelkkää arigatoa, koska se on törkeä yksinään. Olen opetellut sen sanomaan "Doomo arigatoo gozaimasu." Nyt kun kirjoitan tätä viestiä niin kello on: roku-ji han eli kuusi puoli. Ja minä olen nyt juushi vuotta vanha eli 14v. Päivämäärä kirjaimilla olisi: getsu-yoobi kugatsu nijuuichinichi eli ma 9/21 ja vuosi 2009 = nisenkyuu. Et siinä olisi kiinnostuneille hiukan japania.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat