Pyöräilykypärät

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Tää on vähän turha... Mutta täällä olisi tarkoitus keskustella pyöräilykypäristä.

Kuinka moni käyttää kypärää? Mä käytän, ja arvostan ennemmän ihmisiä jotka käyttää. Oon kuullu pari selitystä, tässä:

- Ne näyttää tyhmiltä ja on noloja!

Entä näyttääkö se tyhmältä kun pääsi on muusina kadussa kun kaadut?

- Ei kaveritkaan käytä.

Ole itse fiksumpi.

- En ikinä kaadu!

Voi, aikuisetkin kaatuilee. Etkä tietääkseni ole mikään ihme mies/nainen.

Sivut

Kommentit (21)

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
Kaisakoo:

Tää on vähän turha...

En sanoisi, kypäriin liittyy juuri mainitsemiasi valintoja, joista keskusteleminen ei välttämättä ole lainkaan hullumpi juttu. Tässä keskustelussa voi syntyä hyviäkin perusteluja - toivottavasti. Jos yksikin sanoo vain "en käytä", alan itkeä.D: Pointti ei ole siinä, käyttääkö vai eikö käytä, vaan MIKSI?

Pyöräilen välillä kouluun mennessä metrikselle, enkä kyllä pidä kypärää. Se vain jossakin vaiheessa jäi, nyt selityksenä on mm. se, etten halua raahata kypärää metroon ja kouluun (näyttää älykkäältä, jos tulee metrolla ilman pyörää kypärän kanssaxD). Fiksuahan sitä pottaa olisi päässään pitää, sillä vaikka itse ei liikenteessä kämmisi, joku muu voi aina mokailla.

Vierailija

Joo, pyöräilykypärää kannattaa todella aina käyttää, sillä ei koskaan tiedä kaatuuko vai ei. Minäkin kotimatkalla kaaduin, enkä osannut ennustaa sellaista lainkaan. Ilman kypärää siinä olisi voinut tulla päähän "pikkuisia" jälkiä, sillä pää kolahti suoraan asvalttiin, mutta kypärä oli päässä, eikä järki ollut jäässä.

Minusta on tyhmää olla käyttämättä kypärää, varsinkin joillakin vähäjärkisillä teineillä, jotka eivät edes katso miten liikenne menee. Yleensä teinit tokaisevat näin: 'mä en kyl tod käytä mitää junttien kypärää, ne on ihan karseita'. Juu, juu, tiedetään, eivät ne mitään maailman tyylikkäimpiä päähineitä ole, mutta silti niitä on hyvä käyttää!

Vierailija

Mä käytän aina kypärää paitsi kerran en laittanu kun muutkaan ei ollu ottanu sitä nii sillä kerralla meinasin kaatua.

Vierailija

Niin no siitähän riittää juttua joka paikassa. Itse käytän kypärää, ja olen luokkani ainoa. Mutta siinä mielessä järkevin. Kypäriä on kyllä "nolonkin" näköisiä, mutta virtaviivaisiakin on nykykaupoissa olemassa. Itselläni on erittäin tyylikäs kypärä, ainakin omasta mielestäni. Ja lisäksi vaikka itse ajaisikin vakaasti, koska tahansa voi kulman takaa tulla kuumahuuli, ja sillä hetkellä ilmalennon jälkeen kypärä voi estää matkan tuonpuoleiseen. Eli kypärä päähän.

Vierailija

Pyöräilykypärästä on jonkin verran käytännöllistä haittaa (epämukava olo, hankaluudet raahata sitä mukana, lähtiessä ja saapuessa kypärän kanssa vekslaamiseen menevä aika) ja jonkin verran käytännöllistä hyötyä (suoja joissakin harvahkoon toteutuvissa sohellus- / onnettomuustilanteissa). Joidenkin mielestä onnettomuuksien tiheyttä ei pidä vähätellä, mutta veikkaanpa että niiden onnettomuuksien määrä, joissa kypärästä on olennaisesti apua, suhteutettuna ajokilometrien määrään on tosi tosi tosi pieni.

Jotkut haluavat kyseenalaistaa tällaisen punnitsemisen: heidän mielestään kypärän haitat ovat pikkuasioita, joihin ei pidä kiinnittää huomiota, vaikka ne olisivatkin alituisia, kun taas onnettomuus on vakava juttu. Mutta on tavaton määrä erilaisia onnettomuusriskejä, joita jatkuvasti jätämme huomiotta niiden toteutumisen epätodennäköisyyden vuoksi, jopa vaikka ne olisivat hyvin vakavia (kadulla putoavat kukkaruukut nyt esimerkiksi: en ole nähnyt kovin monen käyttävän kypärää kävellessään).

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Pyöräilykypärät

onninho - 25.09.09 02:45 (ID 348686) :'(:'(Kannattaahan niitä käyttää vaikka näyttää tyhmältä:'(:'(

Miten niin näyttää typerältä?Ne ovat tosi fiksuja jotka käyttävät kypärää pyörräilessään.Kerran kuin tulin kouluni kentän portaitani alas pyörällä ja kaaduin niin se oli kypärän ansiota.Kypärä kannattaa!

Vierailija

Kypärä on ehdoton varuste pyöräillessä. Jos kaatuu pyörällä ilman kypärää ja kalloon tulee murtumia, niin eoiköhän ala harmittaa, että ei käyttänyt kypärää. Ymmärrän, että monelle on tullut sellainen tunne, että kun tulee "isoksi", niin on noloa käyttää kypärää. Se on pottamainen, ärsyttävä esinen päässä ja muuta, mutta tavallaan on aivan omalla vastuulla, jos kaatuu pahasti ja käy jotain! Itse käytän kypärää turvallisuussyistä.

Sohvis
Seuraa 
Liittynyt2.7.2009

Kannattaa käyttää kypärää! On todistettu juttu, että pyöräilykypärän käyttö vähentää loukkaantumisen riskiä, jos joutuu onnettomuuteen tai kaatuu. Pääkoppa on kyllä sen verran arvokas asia, että turha sitä on riskeerata. Sitten, kun kaatuu ilman kypärää pää edellä asvalttiin, niin sitten saa maata lopun ikää sairaalassa vihanneksena. Onko sitten kivaa?

Monesti olen kuullut joidenkin tyttöjen puhuvan (en tarkoita, että kaikki tytöt olisivat samanlaisia), että "En voi pitää kypärää, kun kampaus menee muuten pilalle.."

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Pyöräilykypärät

Mr Roope Ankka - 25.09.09 02:57 (ID 348704) Kypärä on ehdoton varuste pyöräillessä. Jos kaatuu pyörällä ilman kypärää ja kalloon tulee murtumia, niin eoiköhän ala harmittaa, että ei käyttänyt kypärää. Ymmärrän, että monelle on tullut sellainen tunne, että kun tulee "isoksi", niin on noloa käyttää kypärää. Se on pottamainen, ärsyttävä esinen päässä ja muuta, mutta tavallaan on aivan omalla vastuulla, jos kaatuu pahasti ja käy jotain! Itse käytän kypärää turvallisuussyistä.

Kyllä se näin on! Kaikessahan on huonoja puolia, myönnän, että kypärä kolisee inhottavasti repun remmeissä, myönnän, että se saattaa hiostaa, myönnän, että on myös nolon näköisiä kypäriä, mutta se on ehdoton turvallisuuskysymys. Jos on vähänkin itsesuojeluvaistoa, niin riittää kyllä älliä kypärän käyttöön!

Vierailija

...Ovat ehdottomasti tärkeitä!

Kyllä omasta mielestäni tukka ei näytä kovin hyvältä kypärässä, mutta se on silti tärkeä turvaväline pyöräillessä. Minulle ei olla kertaakaan naurettu siitä että pitäisin kypärää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat