Perinteet

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Olen hirveä taivaanrannanmaalari ja kiinnostunut monista asioista haluaisin kysyä perinteistänne. Esim. mitä teette Jouluna, pääsiäisenä? Ym.

Kommentit (9)

Hermanni 313
Seuraa 
Liittynyt9.6.2008

Moi!;)

Jouluna pyydämme usein enoni, ja mummoni kylään, ja joitain muita tuttavia, ja sukulaisia.

Juhannus on aika samanlainen;)!

Varsinaisia syntymäpäiviä en ole pitänyt moneen vuoteen.

Vierailija

Itse perheeni kanssa kutsumme sukulaisia paljon ja leivomme TOTTAKAI! Pipareita ja pullia. ''Joulupukki'' kävi viimeksi toissavuonna kun yhden joulun oli käymättäeikä se tuntunut silloin oikein joululta joten sanoin vanhemmilleni että sanovat jollekkin sukulaiselle tai tuttavalle että esiintyy joulupukkina. Nyt meillä ei eää käy joulupukki. Toivoisin että olisin taas pieni ja joulupukki kävisi joka joulu.

Juhannuksena käymme saunassa ja pelaamme korttia joten emme liiemmin juhli juhannusta. mutta kokolla lähikylässä aina käymme.

Pääsiäisenä emme enää käy virpomassa mutta käymme kokolla jos jossain sattuu olemaan semmoinen.

Synttäreillä sekoilen aina kavereideni kanssa. Ennen viime synttäreitä kavoin kaverini ja kummisetäni kanssa ison juoksuhaudan lumesta ja olin synttäreilläni kaikkien kavereiden kanssa lumisotaa. Mutta lempisynttärini olivat Isot kutsuin kaikki kaverini eli yli 20 ihmistä ja hypimme syviin lumiojiin ja teimme kaikenlaista hauskaa. Tulee ihanat lapsuusmuistot mieleen.

Uutena vuotena ammumme omia raketteja.

Vierailija

Jouluna piparaita ja lahjoja

pääsiäisenä suklaamunia ja mämmiä

laskiaisena laskiaispullia ja mäen laskua

juhannuksena valvo koko yön pelaamme mölkkyä ja olemme kokolla paistamassa makkaraa ja vaahto karkkeja

syntymäpäivänä teen itselleni kakun ja saan lahjan perheeltäni

Vierailija

Jouluna: syömme jouluaterian ja vasta ilta kuuden jälkeen avaamme lahjat.

pääsiäisenä: etsimme piilotetut suklaamunat ja sitten syömme ne. Vaikka olen 12 v. tykkään etsiä niitä!:D

juhannuksena: katselemme jojko kaupungin kokkoa tai jos olemme isällämme menemme mummun ja vaarin mökille katselemaan kokkoa:)

uusivuosi: ammumme raketteja tai menemme katselemaan kaupungin ilotulitusta. Täällä Lohjalla ainakin on kaupungin järjestämä ilotulitus. :D

Vierailija

Mulla ei ole varsinaisia perinteitä mutta on muutama sellainen

Jouluna syön paljon karkkia ja pipareita

Uutenavuotena ON PAKKO ampua raketteja! Se on niin metkaa! :D Rakastan uuttavuotta!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat