Kemia

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Niin, tällaisen topicin ajattelin tehdä ja niinpä teinkin. ;) Eli tässä topicissa saa keskustella yleisesti kemiasta, esimerkiksi kouluaineena tai muusta kemiaan liittyvistä asioista yleisesti.

Aiheita esim. (näistä ei missään nimessä ole pakko kirjoittaa, jos ei halua. Periatteessa sana on vapaa.)

- oma mielenkiinto kemiaan

- kuinka hyvä on koulussa kemiassa

- kunka paljon tietää kemiasta

- kemia yleensä

Omasta mielestäni kemia on kouluaineena ihan mielenkiintoinen ja mukava aine.

READY, STEADY, GO!

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

No Kemia ei oo mun lempiaine muta nyt kuutosella se on muuttunu kivemmaksi kun alkeet on jätetty osittain taakse!

Sain kevät todistukseen 9 kemiasta ja fysiikasta. Meillä ne on alakoulussa vielä sama oppiaine tai niinkun samalla tunnilla niitä käsitellään.

Tiedän siitä vähän esim. 1.Kemia on aineiden luokittelua ja tutkimista!;)

Sen kaikki varmaan tieskin jo, mutta ihan sama! Niin tiedän mäkin ja toin sen ilmi!:D

Hyviä KEMIA hetkiä!:D

Hermanni 313
Seuraa 
Liittynyt9.6.2008

Päivää!

Kemia on erän minun suosikkiaiheista, koska teemme kaikkia hauskoja kokeita.

Kerran teimme puhalluslampuilla jotakin, niin minä meinasin polttaa vahingossa hiukseni, sillä kun ensin pitäisi sytyttää tulitikku, sen kaasusuuttimen päällä, niin minä tein juuri päinvastoin, ja kun kaasua oli kertynyt ympäristöön, niin minä tietysti menin sytyttämään sen tuitikun ja... KA-BOOM, iso liekkipilvi!

Ei kyllä tullut onneksi palovammoja;).

Kerran jouduimme tyhjentämään koko luokan, erään elohopeapullon takia, sillä joku oli avannut sen, ja siitä oli vapautunut hengitysilmaan jotain myrkyllisiä aineita.

Monella oli tapauksen jälkeen pahoinvointia, ja hieman päänsärkyä, mutta ei onneksi mitään pahempaa.

Tämä on hyvä topic, ja toivon, että täällä keskustelu pysyy varsin korkeatasoisena, eikä mitään yhden sanan viestejä tule;)!

Vierailija

Tykkään kemiasta, mutta yläasteella se on muuttunut tylsemmäksi. Ala-asteella se oli paljon kivempaa. Yläasteella toki tehdään paljon kokeita kemiassa, mutta ope kirjotuttaa ihan hirveesti vihkoon asioita taululta ja piirtoheittimeltä. Kokeet ovat kyllä kivoja :) . (en tairkoita kirjallisia kokeita)

Vierailija

En oikein ole kovin kiinnostunut kemiasta, vaikka välillä kyllä tehdään kaikenlaisia kokeita.

En tiedä tarkasti, kuinka hyvä olen kemiassa, sillä se alkoi tänä vuonna. Itse arvioisin, etten ole mikään maaliman paras kemiassa.

Tiedän kemiasta sen, mitä on koulussa opetettu.

Vierailija

Tosiaan, ylä- asteella kemia muuttuu tavallaan "ammattimaisemmaksi", eli kokeita tehdään enemmän, jossain saattaa käydä fyysisesti todella pahasti, jos tekee jonkin pienekin virheen. Turvallisuus aina ensin! Olen kuullut eräältä 8. luokklaiselta kaveriltani, että jossain vaiheessa tehtäisiin vetypommi, eli ihan oikeata kemiaa meillä alkaa tulemaan ylä- asteella.

Itse olen 7.luokalla.

Huh huh, mitä kaikkea "lähellä piti" tilanteita sinulla on ehtinyt tapahtumaan, Hermanni313!

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Kemia

Mr Roope Ankka - 04.10.09 08:12 (ID 353741) Tosiaan, ylä- asteella kemia muuttuu tavallaan "ammattimaisemmaksi", eli kokeita tehdään enemmän, jossain saattaa käydä fyysisesti todella pahasti, jos tekee jonkin pienekin virheen. Turvallisuus aina ensin! Olen kuullut eräältä 8. luokklaiselta kaveriltani, että jossain vaiheessa tehtäisiin vetypommi, eli ihan oikeata kemiaa meillä alkaa tulemaan ylä- asteella. Huh huh, mitä kaikkea "lähellä piti" tilanteita sinulla on ehtinyt tapahtumaan, Hermanni313!

En ole itsekkään vielä ylä-asteella, mutta olen ollut muutaman kerran kemiassa ja se oli ihan hauskaa.

Hermanni 313
Seuraa 
Liittynyt9.6.2008

Lainaus:
Re: Re: Kemia

Mr Roope Ankka - 04.10.09 08:12 (ID 353741) Tosiaan, ylä- asteella kemia muuttuu tavallaan "ammattimaisemmaksi", eli kokeita tehdään enemmän, jossain saattaa käydä fyysisesti todella pahasti, jos tekee jonkin pienekin virheen. Turvallisuus aina ensin! Olen kuullut eräältä 8. luokklaiselta kaveriltani, että jossain vaiheessa tehtäisiin vetypommi, eli ihan oikeata kemiaa meillä alkaa tulemaan ylä- asteella. Itse olen 7.luokalla. Huh huh, mitä kaikkea "lähellä piti" tilanteita sinulla on ehtinyt tapahtumaan, Hermanni313!

Juuh, onhan niitä jos jonkinmoista kommelusta vuosien mittaan koulutaipaleella, kuten muistan kolmosluokalta sen tapauksen kun olimme luokan kanssa käymässä eräällä kotieläinpihalla, katsomssa erilaisia eläimiä, niin minulla oli sellainen takki, joka oli vetoketjullinen takki, ja sitten menin liian erästä sangen vihaista aasia, ja kuten kaikki tietävät, aasit tykkäävät syödä kaikenlaista, niin se aasi otti takistani kiinni, ja pureskeli tyytyväisenä, ja hyvää oli!;)

Vierailija

Nostan tämän, taitaa olla mielenkiintoinen topic! ;)

Olen yllättynyt, että kaikki viesit ovat olleet näin pitkiä, toivottavasti jatkatte samaan malliin.

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Kemia

Mr Roope Ankka - 05.10.09 04:01 (ID 353867)

Nostan tämän, taitaa olla mielenkiintoinen topic! ;)

Olen yllättynyt, että kaikki viesit ovat olleet näin pitkiä, toivottavasti jatkatte samaan malliin.

Harmi vain että tein tälläisen juuri ennen kuin sinä teit.Kemiasta en juuri tiedä mitään:(

Vierailija

Ihan mukavaa kemia on. Sain viitosella kasin Fysiikasta & Kemiasta :) Mutta vapaa-ajalla en oikein ole kiinnostunut siitä :D En tiedä miksi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat