Liikenne-topic.

Seuraa 
Liittynyt9.6.2008

No, tässä topicissa voit kertoa mielipiteitään liikenteestä, yleisesti ottaen.

Voit myös kertoa. minkä haluaisit olevan toisin, olet sitten jalankulkija, polkupyöräilijä, mopoilija tai autoilija.;)!

Itseäni potuttaa joskus liikennevalot, kun kaikilla palaa punainen, niin silloin ei kukaan liiku, mutta taas sitten kaikille syttyy yhtä aikaa vihreä, niin kaikki lähtevät (jalankulkijat ja autot) yhdessä liikkeelle, ja silloin siitä seuraa yleinen sekasotku:@

Mutta eikös liikennevalot ole ohjattu jollakin ajastimella, esim, että vihreät pysyvät vaikka 15 sekuntia, ja sitten punaiset vaikka 20 sekuntia?

Toivoisin hartaasti, että tämä topic pidettäisiin sellaisena, että ei olisi viestejä, joka on tehty tyyliin: Ensin otettu jonkun lainaus, ja sitten sanottu siihen "Nii mäki"

Vaan että kaikissa viesteissä olisi jotain asiaa;)!

Kommentit (11)

Vierailija

Kyllähän se on sillei ohjattu. Itse olen pyöräijilä, ja itseäni ketuttaa nämä "tuunatut" autot. Katos kun nykynuoriso haluaa vain ISON pakoputken ja siitä lähtee todella kova ääni ja se häiritsee minua! Ja meidän ihmisten pitäisi vähentää autoilua! Käytämme liikaa fossiilisia polttoaineita, ja niitä syntyy vain 200-300 sadan vuoden välein!!

Hermanni 313
Seuraa 
Liittynyt9.6.2008

Samoin kaahaaminen on aivan typerää! Kerran eräällä tiellä meni joku auto aivan hullumaista vauhtia. Nopeusrajoitus oli jtn 60 km/h, niin tämä auto meni valehtelematta jtn 100-120 km/h.

Siinä lähellä oli vielä alamäki, jonka päässä oli risteys, eikä tämä autoilija hiljentänyt yhtään.

Olisi tehnyt mieli soittaa poliisille, mutta en ehtinyt katsoa edes auton rekisterikilpeä:@

Vierailija

Onhan ne ihan hienoja, mutta kun niitten pitää pitää sitä kauheata melua ne isot pakoputket! Mitään muuta minulla ei ole tuunattuja autoja vastaan!

Vierailija

Niin, totta kaahaaminen on typerää Hermanni! Itsekin olen usein näkenyt kaahareita, mutta kun ne menee sitä 140-180km/h nopeutta niin, eihän siinä kerkeä mitenkään nähdä rekisterikilpeä! Ja kaahaaminen kuluttaa bensiinia enemmän kuin se, että ajat ihan normaalisti autolla, eli siis et kiihdytä kovin kovaa! Siinä säästää rahaa, vaikkei sitä heti huomaakkaan!!

Vaa_ri
Seuraa 
Liittynyt7.4.2009

Liikennevalot eivät ole enää aikoihin olleet ajastettuja, vaan tunnistimilla varustettuja, elikkäs kun jostain ilmaantuu paikalle liikennettä, heille syttyvät vihreät. Tai näin ainakin pitäisi. Valitettavasti ainakaan täällä Lahdessa homma ei toimi, vaan jok'ikinen kerta saapuessani valoihin, vaihtaa tolppa punaiselle vaikkei muita näkyisi lähimaillakaan. Tuntuu kuin punainen pakottaisi pysähtymään ja juuri silloin vaihtuukin sitten vihreä. Ei näin, nythän autoilu on entistäkin saasteellisempaa kun jatkuvasti joutuu pysähtelemään ja kiihdyttelemään.

Ns. amisautoilijat ja muut kakarat teinibemareineen ottavat toisinaan päähän. Hauska oli kiusata liikennevaloista lähdettäessä kun kaverin hyttiin kantautui dieselin päkätys ja silti jäi jälkeen kuin minä naapurin Wilson Kirwalle. En silti ole mikään "kaahari", silloin tällöin vain tulee härnättyä näitä omahyväisiä ja piittaamattomia kuskeja todistamalla etteivät omista juhannuskorollaa kummempaa ajokkia vaikka ääntä kuinka lähtisikin viiden tuuman putkenpäästä.

AkutykkääIineksestä: Itse asiassa ripeä kiihdytys tavoitenopeuteen on taloudellisin tapa, mutta se jatkuva täyskaasukiihdyttely ja jarruttelu ei tietenkään.

Vierailija

Niin täällä Tuusulassa on sama juttu Vaa_ri! Nuo liikennevalot kun meille päin kääntyy, niin ovat kauheita! Siinä kestää 2-4minuuttia ja sitten se vasta tunnistaa meidät, ja antaa mennä! Ärsyttävät valot!

Hermanni 313
Seuraa 
Liittynyt9.6.2008

Samoin minun mielestäni esim ambulanssit poliisiautot ja paloautot saisivat kanssa hillitä menoansa, vaikka kiire olisikin, sillä minäkin olen melkein jäänyt hälytysajossa olevan poliisiauton alle!

käyttäjä-13564
Seuraa 
Liittynyt16.7.2010

nyrkkisääntöhän on se, että kun on suojatien edessä niin katse oikeaan, sitten vasempaan, sitten oikeaan sitten vasempaan sen jälkeen 360 molempiin suuntiin, 2 haaarahyppyä ja sen jälkeen juoksu suojatien yli silmät kiini laulaen lastenliikenne laulua.

/profiilit/83789, tavoiteenna viesti jota i poisteta

Vierailija

Tuunatut autot on hienoja mutta turhan äänekkäitä.

Koska olen pyöräilijä minua suututtaa kaaharit, ja erityisesti ne jotka näkevät että olet tulossa suojatielle ja eivät hiljennä vauhtia / pysähdy.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat