Mitä mieltä koulukuviksesta?

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Mitä mielipiteitä teillä on koulukuviksesta? Nyt en kysy onko se kivaa vai ei-tyyppisesti, vaan haluan tietää minkälaisia juttuja teette siellä, JA onko opettajanne halukas ryhtymään aloittamaan jotain laajaa kuvisprojektia, vai jaetaanko teille joka tunnin alussa värityskirjat tai paperi johon väritätte/piirrätte tikku-ukkoja? Mielipiteitä!

Kommentit (6)

Sohvis
Seuraa 
Liittynyt2.7.2009

Yläasteella mulla oli kuvista vain seiskaluokalla. Me tehtiin aika paljon lyijykynätöitä, mutta kyllä me tehtiin yksi vesivärityö- ja yksi työ liiduilla. Sitten me tehtiin sarjakuvakin, mutta aihe piti ottaa jostain maalauksesta. Sitten minä muistan, että kerran oli semmoinen työ, että ope kertoi mitä piti piirtää ja sitten oli joku minuutti aikaa piirtää kyseinen asia. Se oli oikeastaan ihan hauskaa. Hauskempaahan olisi ollut, jos olisi saanut piirtää ankkoja. Kuvis oli mukavaa, koska meillä oli hyvä kuvisope.

Vierailija

Oih, koulukuvis on ihanaa! Olen kuvisluokalla (kasilla) ja meillä on kuvista 3 tuntia viikossa. Meillä on aika monipuolisia juttuja; savitöitä, ulkona mallista piirtoa, abstraktia taidetta, kipsitöitä, pastellitöitä, liitutöitä, hiilipiirustusta, ihan perus lyijykynätöitä, musiikin piirtämistä (uskokaa tai älkää, se on kivaa!), korujakin olemme tehneet... Just viime tunnilla maalasimme jollain tosi kivalla tekniikalla (anteeksi, en muista tekniikan nimeä...) ja olen varsin tyytyväinen lopputulokseen. Opettajamme on innostava ja tosi mukava. Olemme vierailleet monissa näyttelyissä. Mitään kovin laajoja projekteja meillä ei yleensä ole, mutta mielestäni se ei haittaa. Lempiaineeni tämä ei ole (musiikki vie voiton), mutta koulukuvis tulee vahvana kakkosena ;D

Vierailija

Hyvä että mukaviakin kuvismaikkoja on olemassa. Isoveljelläni (joka tänä vuonna siirtyi kasille) oli viime vuonna kauhumaikka. Heppu laittoi seiskalla lapset piirtämään tismalleen samanlaisia lintuja epätarkasta kuvasta, tietokoneelta. Se oli hänen mielestään " suuri projekti ", ja sen jälkeen luokkalaiset värittelivät kuvia, jotka olivat kuin värityskirjoista otettuja mielikuvituksettomia tuherruksia. Nice. Olisi herra voinut panostaa enemmän juu niihin töihin, kuin kahvinjuomiseen ja kyyläämiseen...

Vierailija

Absolutely fantastic! Rakastan taidetta, ja käyn kuvataidekoulussa kerran viikossa. Harrastan sitä seitsemättä vuotta. : )

Niin mutta nyt kysyttiin koulun kuviksesta! Sekin on kivaa, se on vain hieman erilaista. Teemme aika paljon lyijykynällä ja puuväreillä.

Vierailija

Seiskaluokan kuvis oli minustakin mukavaa. Se oli aivan erillaista ala-asteen kuvikseen. Ja koska vain seiskaluokalla kuvis oli kaikilla pakollista, kuviksessa tehtiin paljon erityyppisiä ja erimateriaalista kuvistöitä. Kahdeksannella- ja yhdeksännellä-luokalla aiheet olivat kertakaikkiaan puuduttavia, eivätkä kolahtaneet. Seiskalla ja ysillä meillä oli sama opettaja, hieman äidillinen hahmo. Kahdeksannella (ja sarjakuvakurssilla) meillä oli nuoriopettaja, joka oli kuin me oppilaat ja kommunikointi luisti siinnä missä vitsitkin.

Yhdeksännellä minua alkoi suuresti ottamaan aivoon, sillä opettajalta en saannut koskaan suoraa mielipidettä. Tämä joka aina vain hymyili tai puhui ympäripyöreitä. Ja se, että olisin tehnyt oman asteikkoni mukaan 7:n työn, sain koulukuviksen kriteerien mukaan 9-10. Halusin kuitenkin kehittyä, mutta kun opettaja ei osannut minua neuvoa, taikka kannustanut minua ylittämään itseäni, kuviksesta tuli jokseenkin puuduttavaa.

Ja nyt lukiossa ollessani... Olemme tehneet tasan kaikkea samoja harjoitustöitä, kuin seiskaluokalla. (Mahtanee johtua siitä, että kuviksen 1 kurssi on kaikille pakollinen, mutta silti!)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat