Vihan kohde, Mikki Hiiri. Mutta miksi?

Seuraa 
Liittynyt14.5.2008

Yo!

Tämä seikka on askarruttanut mieltäni jo kauan.

Miksi ihmeessä suurin osa keskustelupalstan kirjoittajista "vihaa Mikkiä?".

Joojoo.. Tiedän kyllä , että teitä ärsyttää salapoliisijutut missä Mikki aina vetää pitemmän korren esim. Mustakaapua vastaan, mutta miten muuten tarina päättyä voisi? Ai näinkö:

Musta-Pekka murhaa Mikin, ja Mikki on haudassaan, ja seuraavassa tarinassa jo ihan elävänä..

Onko muita syitä?

Itse pidän Mikistä, koska hänen tarinansa ovat jännittäviä, ja hauskoja (Hessuuu), vaikka jo etukäteen tietääkin kuka palaa seikkailusta voittajana..

Mielipiteitä kitoos!

PS. Kerro samalla pidätkö Mikistä. Minä pidän!

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

en pidä mikistä koska se voittaa aina lopussa ja ne ei oo niin hauskoja (ja salapoliisi jutut on tylsiä :( :( :( )

Vierailija

Kai Mikkiä vihataan sen tähden, kun se on niin älykäs ja kaikki onnistuu siltä? Ja kun se on niin täydellinen hahmo.

Mutta ainakin minä pidän Mikki Hiirestä, kun olis se tylsää jos kaikki hahmot olis tohveloita niinkuin Hessu tai tyris aina kuin Aku. Salapoliisitarinat on mielenkiintoista vaihtelua perustarinoihin Ankassa ja kivahan se on, että niitä selvittelee älykäs tyyppi.

Vierailija

Pidän Mikistä, koska Mikki on nero eikä mikään tyhmä lopulta (suunnilleen joka kerta) asiat möhlivä Aku Ankka.

Vierailija

En kyllä oikein Mikistä perusta. Se on aina kauhea pesservisseri ja ratkoo aina kaikki jutut niin se on tylsää kun aina loppu niissä Mikki-sarjoissa on tämmöinen "Mikki on ylikuningas, hän sai kiinni Mustan Pekan, ylistäkää häntä!" Noin se aina loppuu. Miksi ei ikinä Mikille voi käydäkin niin että se ei itse saisi kiinni roistoa vaan vaikka Sisu ja sen apulaiset saisi sen rosvon kiinni?

Vierailija

Itse pidän paljon Mikistä. Se sopii Mikin tyyliin, että hän aina voittaa vihollisensa. Mulla ei ole mitään vihan aihetta Mikkiä kotaan.

Vierailija

Lainaus:
Vihan kohde, Mikki Hiiri. Mutta miksi?

Jones Duck - 25.10.09 02:05 (ID 367391)

En kyllä oikein Mikistä perusta. Se on aina kauhea pesservisseri ja ratkoo aina kaikki jutut niin se on tylsää kun aina loppu niissä Mikki-sarjoissa on tämmöinen "Mikki on ylikuningas, hän sai kiinni Mustan Pekan, ylistäkää häntä!" Noin se aina loppuu. Miksi ei ikinä Mikille voi käydäkin niin että se ei itse saisi kiinni roistoa vaan vaikka Sisu ja sen apulaiset saisi sen rosvon kiinni?

Juuri niin! Miksi Mikki onnistuu aina? Joojoo, hän on erittäin älykäs ja nokkela, mutta se raastaa hermoja kovinkin usein, koska hän ei koskaan epäonnistu, ja sellainen elämä ei ole enää elämää. Mikki ei koskaan päästä roistoa näpeistään, koska on niin voimakas pikku rotta. Ihan kuin esim. poliisimestari Sisu ei osaisi ottaa sitä roistoa kiinni, tai Kaasi tai kuka tahansa poliisiaseman henkilö.

Ja miten Mikillä menee aina taloudellisesti niin hyvin? Eihän hän itseasiassa ole 'kunnolla' töissä poliisiasemalla, hän ei ole poliisi, hän vain... tuikkaa nenänsä joka asiaan, vaikka se ei hänelle kuuluisikaan, koska hän EI OLE poliisi! Hän ei ole töissä missään, kuka hänelle antaa palkkaa? Hän on joku etsivä, joka tekee poliisiaseman työt puolestaan, ja oikeille poliiseille maksetaan tyhjästä palkkaa, koska joku muka nokkela rotta tekee heidän hommat aivan ilmaiseksi, siinäkään ei ole mitään järkeä. Menisi Mikki edes oikeaksi poliisiksi, ei jäisi miksikään yliyliyliyliylipoliisipäälliköksi, joka ei ole edes poliisiasemalla töissä. Miten hänellä ei ole koskaan ongelmia rikosten ratkaisussa, eikä taloudessaan? Juuri näiden asioiden takia en pidä Mikistä.

Akuhullu97
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Mikki Hiiri. Minuakin oikein ihmetyttää, minkälainen vihan kohde Mikistä on tullut näiden vuosien aikana. Ilman Mikkiähän Disney ei olisi edes noussut suursuosioon.. Toki ymmärrän, että joitain ärsyttää se, että Mikki voittaa aina niissä salapoliisitarinoissa, mutta aina kannattaa muistaa, että salapoliisitarinat eivät ole ainoita Mikki-tarinoita. Se, miten Mikki "aina on niin täydellinen, ja voittaa konnat", ei minua ikinä ole liiemmin häirinnyt, ei edes sen jälkeen, kun täällä aa.fi sivuilla huomasin monien vihaavan Mikkiä juuri tämän takia.

Minusta parhaimmat Mikki-tarinat ovat Floyd Gottfredsonilta, Paul Murryltä, sekä niiltä, jotka ovat myös mielestäni ankka-piirtäjä-käsikirjoittaja-pathaimistoa. Eli Carl Barks (tämä yksi tarina, Punaisen hatun arvoitus), Marco Rota, Romano Scarpa, Giorgio Cavazzano ja Guido Martina. Varsinkin nämä tekijät osaavat tehdä Mikki-tarinoistakin ainakin lähes yhtä mieleenpainuvia klassikoita, kuin huippu-ankkatarinoista. Esimerkkeinä se ensimmäinen Mikki-sarjakuva Lentokonehullu (Walt Disney & Ub Iwerks), Mustakaavun Ensirötökset ja Yölinnan salaisuus (Floyd Gottfredson), Eilispäivän maatila ja Mikki Hiiri Alaskassa (Paul Murry, sekä muutama jo edellämainittujen italialaispiirtäjien tuotos. Näistä vielä erikseen voi mainita Giorgio Cavazzanon samannimiseen elokuvaan perustuvat Casablanca-tarinan.

Omasta mielestäni nämmä "Mikki voitti rosvon jee!!"-tarinat eivät ole sitä parhaimmistoa juonellisesti, mitä ankoissa näemme, mutta kun vertaa esim. 1960-luvun lopun, ja 70-luvun alun harvinaisen mielenkiinnottomiin tarinoihin, joissa ei ole juoni, eikä piirrokset kunnossa, nämä tarinat missä Mikki voittaa vihollisensa, on jopa varsin OK-tarinoita.

Syy, miksi Mikki-tarinat ovat olevinaan aina niin samanlaisia, (Mikki voittaa rosvon) on se, että se, että rosvo voittaa Mikin, on vielä huonompi juoni tarinalle. Ja kuitenkin Aku Ankan on oltava myös varsin opettavainen sarjakuva, eikä rosvojen voittamiinen sovellu tähän tarvitulla tavalla. Toki muistaakseni olen muutaman tarinan lukenut, missä Musta Pekka, Mustakaapu tai joku muu roisto voittaa Mikin. Voin ilmoitella tarkemmin jos löydän. ; )

Mutta yhteenvetona, ei nuo tarinat ole minua häirinneet. Niitä on oikeastaan vain murto-osa kaikista Mikki-tarinoista. Toisaalta, Mikki hahmona soveltuu melkein parhaiten juuri näihin Mikki vs. roisto-tarinoihin.

-Akuhullu

Ankkarock
Seuraa 
Liittynyt14.5.2008

Lainaus:
Re: Re: Re: Vihan kohde, Mikki Hiiri. Mutta miksi?

Akuhullu97 - 25.10.09 08:33 (ID 368040)

Mikki Hiiri. Minuakin oikein ihmetyttää, minkälainen vihan kohde Mikistä on tullut näiden vuosien aikana. Ilman Mikkiähän Disney ei olisi edes noussut suursuosioon.. Toki ymmärrän, että joitain ärsyttää se, että Mikki voittaa aina niissä salapoliisitarinoissa, mutta aina kannattaa muistaa, että salapoliisitarinat eivät ole ainoita Mikki-tarinoita. Se, miten Mikki "aina on niin täydellinen, ja voittaa konnat", ei minua ikinä ole liiemmin häirinnyt, ei edes sen jälkeen, kun täällä aa.fi sivuilla huomasin monien vihaavan Mikkiä juuri tämän takia.

Minusta parhaimmat Mikki-tarinat ovat Floyd Gottfredsonilta, Paul Murryltä, sekä niiltä, jotka ovat myös mielestäni ankka-piirtäjä-käsikirjoittaja-pathaimistoa. Eli Carl Barks (tämä yksi tarina, Punaisen hatun arvoitus), Marco Rota, Romano Scarpa, Giorgio Cavazzano ja Guido Martina. Varsinkin nämä tekijät osaavat tehdä Mikki-tarinoistakin ainakin lähes yhtä mieleenpainuvia klassikoita, kuin huippu-ankkatarinoista. Esimerkkeinä se ensimmäinen Mikki-sarjakuva Lentokonehullu (Walt Disney & Ub Iwerks), Mustakaavun Ensirötökset ja Yölinnan salaisuus (Floyd Gottfredson), Eilispäivän maatila ja Mikki Hiiri Alaskassa (Paul Murry, sekä muutama jo edellämainittujen italialaispiirtäjien tuotos. Näistä vielä erikseen voi mainita Giorgio Cavazzanon samannimiseen elokuvaan perustuvat Casablanca-tarinan.

Omasta mielestäni nämmä "Mikki voitti rosvon jee!!"-tarinat eivät ole sitä parhaimmistoa juonellisesti, mitä ankoissa näemme, mutta kun vertaa esim. 1960-luvun lopun, ja 70-luvun alun harvinaisen mielenkiinnottomiin tarinoihin, joissa ei ole juoni, eikä piirrokset kunnossa, nämä tarinat missä Mikki voittaa vihollisensa, on jopa varsin OK-tarinoita.

Syy, miksi Mikki-tarinat ovat olevinaan aina niin samanlaisia, (Mikki voittaa rosvon) on se, että se, että rosvo voittaa Mikin, on vielä huonompi juoni tarinalle. Ja kuitenkin Aku Ankan on oltava myös varsin opettavainen sarjakuva, eikä rosvojen voittamiinen sovellu tähän tarvitulla tavalla. Toki muistaakseni olen muutaman tarinan lukenut, missä Musta Pekka, Mustakaapu tai joku muu roisto voittaa Mikin. Voin ilmoitella tarkemmin jos löydän. ; )

Mutta yhteenvetona, ei nuo tarinat ole minua häirinneet. Niitä on oikeastaan vain murto-osa kaikista Mikki-tarinoista. Toisaalta, Mikki hahmona soveltuu melkein parhaiten juuri näihin Mikki vs. roisto-tarinoihin.

-Akuhullu

Kiitos ytimekkäästä vastauksesta!

Vince
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Mä en varsinaisesti enää vihaa Mikkiä, tykkään todella paljon vanhoissa taskareissa olevista Mikki-tarinoista, koska ne ovat ajattomampia kuin nää uudet. Mutta yks uusi Mikki -tarina josta tykkään, on se taskarin 357 eka Mikki-tarina, "Mustakaavun voimavarkaus". Mutta kyllä mua silti joskus kyllästyttää se, että Mikki onnistuu aina. Se on jotenkin puuduttavaa lukea samaa uudestaan ja uudestaan. Vaikka pidänkin Mikistä jonkun verran, niin ei se silti suosikkeihini kuulu. Se on mulle yksi ihan peruskivoista hahmoista.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat