Suomen kielen hauskimmat sanat

Seuraa 
Liittynyt9.6.2008

Mitkä ovat suomen kielen hauskimmat sanat?

Jossain Iltalehden sivuillahan kerrottiin, että jossain oli äänestetty suomen kielen hauskimmat sanat.

Jostain luin myös, että yksi ehdokkaista olisi ollut sana "Lämpimämpi" ja "Yökyöpeli".

Kertokaa omasta mielestänne hauskimmat sanat:]!

Kommentit (12)

Vierailija

Noh.. On eräs hauska sana, mutta se saattaa laskea sen kirosanaksi, joten en voi sanoa. :[ Se on ainut "hyvä" sana jonka muistan. :D

/mommento! Muistankin yhden :D Otako sinä tulinen vai mieto kastike? :D Toi on niiin paras noissa NRJ Aamupojat videoissa. Esim. Pizzeria Halloum :D Kannattaa kuunella, niin saat makeat naurut!!

Vierailija

Ookkonää? Meekkönää? Tuukkonää? Yleiskielellä: Oletko sinä? Menetkö sinä? Tuletko sinä? Se on tätä murretta mitä minä puhun.

Hermanni 313
Seuraa 
Liittynyt9.6.2008

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Suomen kielen hauskimmat sanat

djlordi - 31.10.09 06:22 (ID 373625) En kyllä tajua mitä hauskaa tuossa "lämpimämpi"-sanassa oikein on. Ja eikös lämpöisempi-sana tarkoita samaa asiaa?

Muistaakseni Iltalehti oli valinnut sen sen takia, sillä joillekin ulkomaalaisille ihmisille se on uskomattoman vaikea ääntää:)

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
djlordi:

En kyllä tajua mitä hauskaa tuossa "lämpimämpi"-sanassa oikein on.

Ei tässä haeta sanoja, joiden merkitys on hauska, vaan sellaisia, jotka kuulostavat/näyttävät hauskoilta. Esim. lämpimämpi kuulostaa kyllä varsin hauskalta, kun sen sanoo ääneen.

Legendaarinen lentokonesuihkuturbiinimoottoriapumekaanikkoaliupseerioppilas täytyy toki mainita. Tykkään yhdyssanoista: D

Vince
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Niitä hausimpia sanoja on varmasti monia, mutta mulle on jäänyt J. Karjalaisen laulusta mieleen sana röpelöinen. Se huvittaa aina. Se sana on siis laulussa On kaikki niin kuin ennenkin. Karjalainen itse on kotoisin Itä-Suomesta.

Ja Kulkuri ja joutsen elokuvassa Repe Helismaa lauleskeli, että "hölkytä kölkytä YYA:ta". Siinä vasta hauskoja sanoja.;):D

Lainaus:
range osku sanoi: Ookkonää? Meekkönää? Tuukkonää? Yleiskielellä: Oletko sinä? Menetkö sinä? Tuletko sinä? Se on tätä murretta mitä minä puhun.

Oletko sä Oulusta kotoisin? Siellähän puhutaan tuollalailla. :)

Vince
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
Re: Suomen kielen hauskimmat sanat

range osku - 31.10.09 07:37 (ID 373715)

Kylläh. Sieltähän mää oon kotosi.

Oho, olinpa mä hyvä päättelemään. Onks siellä kivaa asua? Mä olen muutamia kertoja käynyt siellä ja tykkäsin kaupungistanne. :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat