Sikainfluenssa

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Hei. Haluaisin kuulla mielipiteenne tästä ajankohtaisesta asiasta, joka ainakin mua pelottaa! Possua on kaverini kotona, lähikouluissa.. Mitä te ajattelette siitä?

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

LempiLydia, vanha kiistakaverini pääsiäisen ajoilta. Päätit sitten palata. Sitä en odottanut. Enkä myöskään halunnut. No vitsi vitsi, kyllä mä odotin että pääsee taas väittelemään sun kanssa siitä mikä topic on turha ja mikä ei. Itseänikin vähän huolestuttaa tuo Hini, ainakin 2 tyyppiä meidän luokalta jotka on pois niin niillä voi olla sikaflunssa. Ne on ainakin tosi pitkään ollut pois että mistäköhän kiikastaa?

Sohvis
Seuraa 
Liittynyt2.7.2009

Sikainfluenssa on jo meillä Suomessakin muuttunut pandemiaksi ja se kannattaakin ottaa vakavasti. Sikainfluenssaan on kuollut nyt kaksi suomalaista (25v nainen ja 8v tyttö), kun arvioitiin, että n.2000 suomalaista saattaa kuolla sikainfluenssaa (luvut ovat pelkkiä arvioita). Terveitä 3-24 vuotiaita aletaan rokottamaan viikolla 48 eli noin kahden ja puolen viikon kuluttua. Itse en ole vielä päättänyt, otanko rokotteen vai en. Yleensä on sanottu, että terveen ja hyväkuntoisen ihmisen ei tarvitse olla sikainfluenssasta huolissaan, mutta viime maanantaina kuollut 8-vuotias tyttökin oli terve ja hyväkuntoinen eikä hänellä ollut mitään pitkäaikaissairauksia.

Sikainfluenssalta voi suojautua ihan perinteisillä keinoilla: käsien pesulla ja huolehtimalla siitä, ettei mene jonkun yskivän henkilön naaman eteen ja toisaalta taas ettei itse yski toisen naaman edessä.

Maailmaa ovat ravistelleet muutkin taudit ja influenssat, joten emmeköhän me tästäkin selviä!

Hiidenkirnu
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Et sitten viitsinyt ekaa sivua pidemmälle selata, jos mahdollisesti tälläinen topic olisi jo olemassa, sillä sivulta 3 löytyy täysin samanlainen keskustelu sikainfluensasta.

No itseäni ei sikainfluenssa pelota, koska on äärettömän pieni mahdollisuus, että siihen kuolisi. Aika varmasti se itselleni tulee ennen kuin saisin sen rokotteen, mutta kuitenkaan en sitä pelkää ollenkaan.

"Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä."
~Hirnu, epätäydellistä kirjoittamista foorumilla vuodesta 2008

Vierailija

Meiiän luokalta on jo pois 15 ja meitä on 25 et meitä on enää koulussa 10 huhhuh. Oon itekin kipee et jes. Onneks oon jo parantunut muute paitsi et mulla on yskää vielä. Toivottavasti tää ei oo possunuhaa!!!

Vierailija

Monet meidän luokkalaiset luulevat, että possunha rokote tappaa. Itse en usko moiseen ja aijon ottaa rokotteen etten tule kipeäksi.

Vierailija

No ajatelkaapa.Kun sikainfluenssa iski tänne Leville niin luokastamme oli 21 poissa.Se arvattiin helposti että heillä oli Possunuha.

Vierailija

En ota, koska itse rokotteeseen on kuollut jo ihmisiä, mielummin sairastan taudin lievänä mitä pelkään, että kuolen kohta rokotteeseen, sitäpaitsi Sveitsissä ei anneta rokotetta lapsille ja raskaina oleville, perustelut tähän miksi Suomessa sitten annetaan ensimmäisenä rokote lapsille ja raskaina oleville on se että "Sveitsi tekee usein eritavalla kuin Suomi" en luota rokotteeseen pätkän vertaa, Sveitsillä on varmasti hyvä syy siihen miksi rokotetta ei anneta lapsille ja raskaina oleville.

Vierailija

Hei serkku s. kannattaisi kyllä luottaa tuohon sikaflunssarokotteeseen, koska ei se nyt mitään pahaa varmaankaan tee. Itse aion todellakin ottaa sen, että sääsyisin sikainfluenssalta, vaikka ei itse nuhakaan tapa, siihen on äärettömän pieni mahdollisuus.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat