Chilifanit tänne!

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Mä ainakin pidän.Aion just syödä habaneroa.(mikä on tulisin teiän syömä chili? mul on habanero.)

Ja kasvatatteko ite chiliä?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Hmm, chili on ihan hyvää, itse syön joskus jalapenoa, muuta tulisempaa ei herkkä suuni kestä. Onko tuo habanero muuten tulista? Luin jostain, että tavallinen paprika olisi tulisuus-asteikolla 0-1 ja habanero 9-10. On kuulemma jostain päin maailmaa chiliä, jonka arvo asteikolla on jossain SADAN kieppeillä. Uskokaa tai älkää. Jos tuo habanero on kerran tulista, miten tulista voi tuo 100-chili olla?

Vaa_ri
Seuraa 
Liittynyt7.4.2009

Mikä toppa! :'D

Mutta juu, chili maistuu ja punaisia löytyy parvekkeen puskasta. Tähän vuodenaikaan tosin täytyy pitää sisällä lämpimässä, mutta mikäs niitä nappaillessa pelaamisen ohessa.

Muistuu väkisinkin mieleen parin viikon takainen tapaaminen muutaman käyttäjän kanssa, Ruoka ja viinimessuilla tuli napattua chililastuja jonka perään pari sitten kiskaisi vielä vettäkin. Ei tainnut olla tietoa kyseisen nesteen vahvistavasta vaikutuksesta... : D Itse vetäisin testimielessä kaikkein suurimman, ja täytyy sanoa ettei millään pärjännyt raa'alle chilille. Tietysti riippuu täysin lajikkeesta, muttei ollut mielestäni verrattavissa edes "habaneroon".

Mörkö, sata ON tulista. Vahvin maistamani on ollut asteikolla 30-35, ja voin sanoa että tuntui liki samalta kuin kielen työntäminen 9V-pariston napoihin. : D

Hermanni 313
Seuraa 
Liittynyt9.6.2008

Muistan jostain kuulleeni, että jos on liaan tulista chiliä, ja jos sitä syö liikaa niin siihen voi kuolla, sillä se lamauttaa hengityselimet, ja aiheuttaa tukehtumisen.

MeRakastammeAnkkaa
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Chili on bezt.Olen syönyt maailman tulisinta mutta en suosittele.Meni koko karkkipäivä kankkulan kaivoon.

Toinen asia:Kävin tänä viikkona vähemmän täällä.Johtuen sairaala reissusta.Pari päivää olin hoitolassa.Jalkaan tuli hius-murtuma.

Vierailija

habanero on TOSI vahvaa.eli siin on 350 000 scovillea.jalapenossa taisi olla 7000 scovillea.

se 0-10 asteikolla 100 asteinen chili on kai Naga morichta ja se on sellast tavaraa et järki lähtee( hyvä jos ei henki!)siin on 1600 000 scovillea.

Vierailija

Anteeksi kun valitan mutta tämän olisi voinut laittaa Ruoka - Topiciin. MUTTA chili on hyvää.

Enoni vaimon poika söi pussillisen chiliä ja joi päälle litran vettä... putkeen.

// Syö 16 kiloa sitä maailman vahvinta chiliä niin miltäköhän tuntuu? = D

Vierailija

Hm... minusta tämä kuuluu kyllä omaksi topicicseen, mutta whatever. Tiesitkö muuten Osku, että vesi vain pahentaa tulisuutta, eli jos enosi vaimon poika söi pussillisen chilejä ja joi päälle vettä, mahtoi hänellä olla kyllä aika tuliset oltavat. ;)

Vierailija

En usko, että Frodo muistelee lämmöllä niiden ruokamessujen chilejä. Oli niin punainen siellä että hitto! Ja vielä Frodo sanoikin ettei se punoitus kokiksesta johtunut, vaan siellä oli(lainaten Frodoa) piippiipin kuuma". No, itse maistelin myös ruokamessuilla chiliä, ja petyin todella paljon. Ei vetänyt vertoja edes jalapenoille!

Vierailija

Chili on nam nam!!!Kun sitä maistaa,niin on hauska juosta tulisena suuna kylppärille huutaen:AAAAAAAAAAHHHH!!!HEH!Sorry käytin vahingossa caps lockia.

Vierailija

Heh, Chili-topic Ruis-Reiskalta. Mikä yhdistelmä.

Jalopeenot ja chilipaprikat ovat hyviä, vaikka aika harvakseltaan niitä tulee syötyä. Kaikki tulinen minusta on hyvää, kunhan ei liian tulista. Kannattaa syödä tulista ainakin silloin jos nenä on tukossa.

Sami-96

Vierailija

Heh, täällä kotikaupunkini K-Citymarketissa maistoin jotain kastiketta joka oli asteeltaan 8000. Pöydällä oli hintalappu. Hintalapussa oli 279€. Tämä hinta koski maailman tulisinta kastiketta. Tulisuus aste: 7,1 miljoonaa. Niitä on kuulemma vain 20 suomessa. O´letteko törmänneet johonkin tälläiseen?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat