Oletko etsinyt geokätköjä?

Seuraa 
Liittynyt13.5.2009

Minä en ole vielä kerennyt. Täällä P-karjalassa niitä on aika paljon.

Geokätköily (engl. geocaching) on ulkoiluharrastus, jossa piilotetaan ja etsitään geokätköiksi kutsuttuja rasioita. Useimmiten kätkön sijainti määritetään GPS-paikannuslaitteen avulla, mutta laitteen käyttö ei ole välttämätöntä. Geokätkön koordinaatit tai muut tarpeelliset tiedot kätkön löytämiseksi ilmoitetaan kätkökuvauksessa, joka julkaistaan harrastuksen Internet-sivustolla. Kun harrastaja on löytänyt kätkön, hän voi merkitä eli logata löytönsä kätkön Internet-sivulle.[1]

Kommentit (12)

Vierailija

Minä olen lukenut geokätköilystä.Mutta en ole etsinyt enkä löytänyt niitä.Minä en niin kovasti ole kiinnostunut.Mutta kaikilla on omat mielipiteet.

-SA-

Vierailija

En oo koskaan ettiny geokätköjä, mutta kun olin ämmänkoskella, niin semmosessa ontossa puunrungossa oli semmonen geokätkö. En tietenkään koskenut niihin, kun ei saa. (siinä luki ettei saa koskea). Että en harrasta mutta löysin. Aika hyvin, eikö? :D

-aaf- Kissat on voimaa

Vierailija

Hihihii, tänään me se löydetiin yodan kanssa. :) Siellähän oli, UISTIN. Ja me liaitettiin sen tilalle 5 senttiä. xD

- Lohis

Vierailija

Enpä ole niitä Geokätköjä etsinyt. Muistan kun joskus uutisissa siitä ilmoitettiin, ja vaikuttihan se ihan mukavalta puuhalta vapaa-ajalla. Ja muuten Vingeri, tälläinen topic on jo tehty hyvin alotusviestein, mutta hausta sitä ei välttämättä löydä.

-Star Duck-

Vierailija

Olen minäkin geokätköjä etsinyt, mutta nyt se on kyllä jäänyt vähemmälle.

-MikkiMies-

P.s. Minähän aloitin geokätköilyvillityksen pari vuotta sitten täällä Iitissä. Olin patikoimassa ystävieni kanssa, ja löysin maastosta rasian, jossa luki "geokätkö". Patikoimassa oli myös Iitinseutu-lehden toimittaja sekä Iitin Latu r.y:n jäsen, joka innostui asiasta. Siitä se sitten lähti.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat