Kysymyksiä

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Tänne voi laittaa kaikkia pikku kysymyksiä Ankkalinnalaisista. Esim. Hahmojen ensiesiintymisestä. Toivon, että ymmärrätte miksi tein tämän topicin. Mutta muistakaa, että KUKA TAHANSA saa laittaa kysymyksiä ja KUKA TAHANSA saa vastailla niihin. Toivon että ei enää tämän topicin jälkeen tulisi turhia kysymyksiä Akun iästä ja Roopen rahamäärästä jms (Ja Muusta Sellaisesta). Ne tänne!

Ilmoittakaa ja laittakaa linkkiä jos tälläinen on!

Kommentit (14)

Don Rosa-fani01
Seuraa 
Liittynyt28.10.2009

Lainaus:
Re: Kysymyksiä

AkutykkääIineksestä - 09.11.09 07:36 (ID 381266) Varmaan Vicar tai Comicup Studios. No entä.. kuka on Lordi Ohrapää MacAnkka?

Lordi Ohrapää MacAnkka on Mac Ankkojen sukuun kuuluva Ankka joka eli 1190-1260. Hän muurasi MacAnkan klaanin linnasta salakäytävän umpeen. Hänen luurankonsa on haarniskan sisällä.

(Minulla ei ole kysymyksiä.)

Vierailija

Kysyn kaksi aika helppoa kysymystä. Montako senttiä Roope on sarjakuvamaailmassa? Moni vuotias Roope Ankka on sarjakuvamaailmassa?

Vierailija

Hah, Roope on 99cm pitkä. Ei hän noin matala ole.

Ei Roope tietääkseni ole kuollut..

Samalla tämä on nosto-viesti, kun oli tullut eräs samanlainen aihe tästä.

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Kysymyksiä

AkutykkääIineksestä - 06.08.10 06:46 (ID 606572) Hah, Roope on 99cm pitkä. Ei hän noin matala ole. Ei Roope tietääkseni ole kuollut.. Samalla tämä on nosto-viesti, kun oli tullut eräs samanlainen aihe tästä.

Ja kolmas hah! -:D

Roope on 90 cm pitkä, siitä olen varma, sillä kirjassa "Rahat vai kolmipyörä, tuhat kysymystä Carl Barksista!" sanotaan se.

Minulla ei ole tällä hetkellä kysymyksiä...

Vierailija

Eiköhän äskeiseen kysymykseen jo löydetty vastaus... Oma kysymykseni on... Kuinka vanha Mummo on A: Ankkamaailmassa. B: Oikeasti. En jaksanut etsiä googlesta yms.

Vierailija

En tiedä onko tämä oikea topic tälle kysymykselle, mutta kysyn kuitenkin. Mikä oli Carl Barksin ensimmäinen Aku Ankka sarjakuva?

-Tuplis-

Vierailija

ensimmäinen oli Aku Ankka ja merirosvon kulta. Ensimmainen Barksin kokonaan itse piirtämä sarja oli Ryytimaa.

next:Monenessako taskarissa Tupla nolla esiintyi ensimmäisen kerran?

AkeMake
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
kumiankka12:

Kuinka vanha Mummo on A: Ankkamaailmassa. B: Oikeasti. En jaksanut etsiä googlesta yms.

Ei ole tarkoitus, että kysyy jotain asiaa täällä sen takia, ettei itse viitsi ottaa selvää asiasta. Ainoastaan siinä tapauksessa ettei löydä tai osaa etsiä vastausta kysymykseensä niin sitä voi kysyä täällä muilta ankka-faneilta.

A: Don Rosan mukaan (Roope Ankan elämä ja teot 1) Mummo Ankka syntyi vuonna 1855 ja kuoli 1965 eli hän olisi ankkamaailmassa elänyt 110-vuotiaaksi.

B: Kaino-Vieno Ankka esiintyi ensimmäisen kerran taulussa Akun seinällä vuonna 1940 ja hän ilmestyi ensimmäisen kerran sarjakuvaan vuonna 1943 Hän on siis joko 71- tai 68-vuotias riippuen siitä lasketaanko pelkkä seinällä oleva kuva ensiesiintymiseksi.

Nämä tiedothan olisi löytänyt pienellä vaivalla suoraan Akupediasta.

http://www.akuankka.fi/akupedia/20/mummo_ankka

Lainaus:
Teurastaja-Lasse:

next:Monenessako taskarissa Tupla nolla esiintyi ensimmäisen kerran?

Tuo "next" viittaa viestissäsi siihen kuin tämä olisi leikki, jota jokainen jatkaa omalla vuorollaan. No, näinhän ei ole vaan tarkoitus on kysyä ankkamaailman hahmoihin liittyviä itseä askarruttavia kysymyksiä samaan tapaan kuin UKK - Usein Kysytyt Kysymykset -topicissa on tarkoitus kysyä näihin sivuihin liittyviä kysymyksiä.

Tuplanolla esiintyi ensimmäisen kerran Suomessa taskarissa 348 Paluu karhuvuorelle. Tämäkin tieto olisi löytynyt helposti Akupediasta.

http://www.akuankka.fi/akupedia/2848/00_tuplanolla

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Re: Kysymyksiä

Sweetis - 07.08.10 05:08 (ID 607445)
Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Kysymyksiä AkutykkääIineksestä - 06.08.10 06:46 (ID 606572) Hah, Roope on 99cm pitkä. Ei hän noin matala ole. Ei Roope tietääkseni ole kuollut.. Samalla tämä on nosto-viesti, kun oli tullut eräs samanlainen aihe tästä.
Ja kolmas hah! -:D Roope on 90 cm pitkä, siitä olen varma, sillä kirjassa "Rahat vai kolmipyörä, tuhat kysymystä Carl Barksista!" sanotaan se. Minulla ei ole tällä hetkellä kysymyksiä...

En muista tarinan nimeä, mutta eräässä Barksin Roope-sarjassa Milla Magia mittasi Roopea ja sai tulokseksi 70 senttiä. Toisaalta se on aika vanhassa akkarissa(ehkä joku vanha suomentaja on kääntänyt väärin tai jotain) joten Sweetis saattaapi olla oikeassa. Omistan itsekin Rahat vai kolmipyörä, tuhat kysymystä Carl Barksista-kirjan.

Kysyisin nyt jos joku tietää, niin missä akkarissa Moby Ankka seikkaili ensimmäistä kertaa?

// Ohops! Vastaus löytyi kuin löytyikin akupediasta.

Vierailija

Okei, no nyt kyllä menee överiksi, mutta AkeMake, missä siellä Elämä Ja Teot-kirjan sopukoissa oikein piileksii fakta mummon kuolemasta? Tutkin koko kirjan läpi eikä mitään löytynyt.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat