Metsästys & Kalastus

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Kaikenlaista keskustelua eräasioista kiinnostuneille. Tilaatteko erä kenties lehtiä, metsästätkö?

Tiedän että suuri osa tämän sivuston käyttäjistä on kasvissyöjiä mutta teen tämän topicin nyt siihen että jos haluaa, voi puhua kalastuksesta ja metsästyksestä, aseista, välineistä, saaliista ja tietysti kertoa: 'olisittepa nähnyt sen joka pääsi karkuun'-tyylisiä tarinoita.

Laittakaa myös omia erätarinoitanne.

Ei; 'Olen ksvissyöjä'-viestejä.

Kommentit (5)

Vierailija

En muistaisi, että olisin metsästänyt, mutta kalastusta harrastin edellisenä vuonna.

Sain kirjolohia, haukia, ahvenia ja yhden kuhan.

Vierailija

Ilmoittaudun! Olen kalastaja henkeen ja vereen. Pienestä pitäen olen mukana roikkunut virveli kädessä. Tulee sitä metsästettyäkin joskus, mutta ei niin paljon kun kalastettua. Olipa järvet jäässä tai auki, niin pakki & virveli yhdistelmä kourassa vesillä. Käyn usein Perheen kanssa Lapissa kalastamassa niitä ISOJA, mutta mikään ei voita hauen veto/heitto kalastusta rauhallisena heinäkuisena aamuna.

Lempikalojani ovat taimenet, kirjolohet sekä hauvet, mutta kuhan kalastaminenkin keskiyöllä jiggaamallakin on mahtavaa puuhaa. Pidän kalastamisesta koskissa, järvissä, veslätäkoissä ja ylipäätään KAIKKIALLA. Suurin kalani on vähän päälle 9kg. Ja luupäähän sekin.

Välinetä on vaikka mitä, mutta vetovapana käytän Ugly stick:iä kera shimanon hyrrän. Mutta abboreita joskus, ihan vaan kevyillä vehkeillä ja Shimanon 1000 haspelilla. En ole ikinä tykännyt umpikeloista, ja käytän lähes aina Haspeleita.

Metästämisestä sen verran, että roikun aina papan mukana metässä, ja Kaski (Koira) ettimään. Joskus sieltä jänöjusseja tulee, mutta harvoin. Mukavampaa on vain se metässä kulkeminen. Haluaisin päästä joskus hirvimetälle, mutta saa nähdä.

Ja tietysti se ''OLIITTEPA NÄHNYT'' tarina tulee tältä kesältä. Olin papan kanssa kalassa, ja vedettiin uistetta semmosessa kaislikon reunassa. No yhtä äkkiä tuntu, ku uistin ois jääny kiveen. No vähän yritin kelata, mutta sitte kun se lähti. Voi perhan ku se veti! No sain sen väsyteltyä veneen viereen, ja siinä mötkötti siellä veessä about 8kg hauki. No mikäs siinä :D Pappa rupes koukkimaan sitä haavilla, ja yllätys yllätys, sörkkäs sillä uistimeen joka oli kiinni hauvessa. No sepäs irtos sitten ja lähti. Tuli sen jälkneen papalle pikku puhuttelu. Mutta olen ylpeä että sain ees taistella sen körilään kanssa.

Vierailija

Joo hyvä että teit tälläsen topan Range osku!

Joo olenhan määkin metsästänny ja tuleehan se metsästäjälehti.(Tulee ilmatteeks jos on mettästyskortti).Joo olenhan ollu mukana hirvimettällä mukana.sitten on tullu oltua jänis ja sorsamettällä.

Vierailija

En pidä ollenkaan metsästyksestä tai kalastuksesta. Tai, ennen pidin kalastuksesta, mutta se on jäänyt viime vuosina erittäin vähälle.

Vierailija

Joo tuli tossa mieleenkun oltiin jänismettällä.

Voi vitsi kun olin ajomiehenä ja iskö oli passissa.Joo lähin tosta joen reunalta ja lähi seuraamaan jälkiä peltoa kohti mettän läpi.Joo kyllä se on kiero toi jänis.Pomppi samoja jälkiä ja meni ympyrää.Kerran se meni ja iskä päin mutta sitten se muutti suuntaa kohti naapurin peltoa nii täyty sitten lopetta kun ois ollu naapurin talo niin lähellä.Ja niin se sitten karkas.No täytyy yrittää tänä talvena uuelleen.

No täytyy lähtee ulos!Moikka

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat