NÄIN LÄHETÄT KUVAN GALLERIAAN

Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Noniin. Heti ensimmäisenä joku sanoo, että tämä on turha. Aihe on liian suppea. NÄIN asia ei itse asiassa ole! Suppea-aiheisen viestiketjun voi tehdä, jos se on välttämätöntä! Ja syykin on tässä. Olen ripotellut moniin Ankallisgalleria -topiceihin ohjeita pikku kyselytopicien välttämiseksi. Se ei ole kuitenkaan auttanut, aina löytyypi jostain nurkan takaa 'hei miten mä saan ton piirroksen galluun'. Tässä jälleen kerran täydellinen ohje kuvan lähettämisestä galleriaan. Saatte korjailla, ilmoittakaa tuohon alas, ja voin muokata väärinmenneet kohdat.

Tämä on tosi hyödyllinen uusille käyttäjille, joten levitelkää linkkejä, kun alkaa näkyä galleriakyselytopiceja.

Tässä ohje:

Vaihe 1)- Piirrä kuva.

Olet halunnut piirtää kuvan ja lähettää kuvan muitten ihailtavaksi julkiseen Ankallisgalleriaan. Piirtäessäsi voit käyttää apuna Aku Ankan piirrustuskoulua (http://www.akuankka.fi/piirustuskoulu). Muista siis, että Galleriaan saa lähettää VAIN JA AINOSTAAN Disney-aiheisia töitä. Jos joku on tehnyt toisin, ilmoita siitä täällä tai Ylläpidolle palautteen kautta. Kun piirrät, voit käyttää Windowsin Paint-ohjelmaa, tai vanhaa kunnon kynää ja paperia.

Vaihe 2) Valmista kuva lähetettäväksi.

Piirros on valmis Galleriaan lähetettäväksi. Nyt siis - JOS sinulla on skanneri, skannaa kuva ja tallenna se Omiin Kuvatiedostoihin. Muuta piiroksesi kuvatiedoston nimi sellaiseksi, joksi tunnistat sen lähetettäessäsi.

JOS sinulla EI OLE skanneria, voit käyttää apuna digikameraa. Pyydä huoltajiasi ottamaan työstä selkeä kuva, tai vaihtoehtoisesti ota kuva itse. Ota salamavalo pois päältä ja pistä jokin lähellä oleva valaisin päälle. Kytke(tai pyydä huoltajiasi kytkemään) digikamera USB-johdolla tietokoneeseen. Pistä kamera tetokoneeseen kytkettynä päälle, ja mene Oma tietokone-->(digikamera)-->tiedostojen kautta piiroksesi kuvaan--> tallenna Omiin tiedostoihin ja muuta kuvatiedostosi nimi sellaiseksi, joksi tunnistat sen lähetettäessäsi Galleriaan.

JOS käytit apuna PAINT-ohjelmaa, tallenna valmis työ tiedostoihin ja muuta kuvatiedostosi nimi sellaiseksi, joksi tunnistat sen lähetettäessäsi sen Galleriaan.

Vaihe 3) Lähetä kuva.

Mene Ankallisgalleriaan, avaa näyttely, joka on auki;tällä hetkellä aukiolevat ovat 'Sekalaista' ja 'Piirrustuskoulun antia'. Näyttelyn jokaisen kuvan alla on linkki 'Lähetä oma kuva Galleriaan'. Klikkaa sitä. Huomaa, että voit vielä vaihtaa näyttelyä klikkaamalla ylintä palkkia. Vaihtoehtoina on sillä hetkellä kuvia vastaanottavat näyttelyt. Kirjoita Otsikko-kenttään haluamasi nimi työllesi, Kuvaus-kenttään irjoita kuvaus; so. kirjoita mitä työsi esittää, mitä olet käyttänyt tekemässäsi työssä, ynnä muuta sellaista. Kuvatiedosto> klikkaa 'Browse', ja valitse avautuvasta ikkunasta kohteeksi Omat tiedostot. Valitse sieltä työsi kuva(tunnistat sen aiemmin valitsemastasi nimestä) ja klikkaa sitä kahdesti. 'Annan luvan lähettämäni kuvan sanalliseen kommentointiin muiden käyttäjien taholta' = voit valita painamalla ruksia, että kuvaasi voidaan kommentoida sanallisesti kuvan alapuolelle. Jos et halua, että kuvaasi kommentoidaan, älä paina ruksia. Paina lopuksi 'Tallenna'. Lopuksi saattaa tulla vielä "Nyt tuli mutkia matkaan...", mutta älä huoli, kuvallesi ei ole tapahtunut mitään ja se saapuu ylläpidon käsiteltäväksi.

Vaihe 4) Kuvasi Galleriassa.

Kuvan saapuminen Galleriaan kestää yleensä pari päivää, ellei viikkojakin. Kärsivällisyyttä, kuvasi saapuu kyllä!

HUOM: Tässä topicissa voit myös vielä kysyä, jos jotakin et ymmärtänyt.

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Hei Ankkafani315, sinun ei olisi tarvinnut käyttää caps lockia. Olisin sen muutenkin nähnyt. MUTTA, kittos tästä topicista!

Vierailija

Mä pääsin pitkälle mutta kun olin tallentamassa kuvaa, niin tähän tuli se juttu että "nyt tuli mutka matkaan". Olen yrittänyt uudelleen mutta ei ole onnistunut. Voisitko auttaa????????

Vierailija

Sama ongelma minulla.. Kun yritän laittaa kuvaa, niin tulee aina kun olen painanut "Tallenna" niin sitten siihen tulee teksti: Nyt tuli mutkia matkaan.. käytä hakua tai sivukarttaa! Olen kysynyt ylläpidolta, mutta eipä ole vielä vastanneet.

Vierailija

Nosto viesti tämä tässä samalla..

3 päivää? Ja-a.. Tulee jatkossa semmoisia päiviä, viikkoja tms, että olen poissa, mutta nyt olen täällä taas! Ehkä sitten yhdessä vaiheessa tulen yhtä epäaktiiviseksi kuin monet muut..

Vierailija

Kiitos tästä topicista, Af315. Uudemmat käyttäjät, kuten Jertte, eivät välttämättä ole tienneet miten kuva lähetetään Galleriaan.

Vierailija

Ei olisi tarvinnut käyttää noin hirveästi Capsia. Ja asiasta viidenteen, miksi teit tästä keskustelun? Kuvan lähettäminen galleriaan- ohjeet löytyvät tuolta ohjeet kohdasta. Ja... Hei hetkinen? Tämähän on vanha keskustelu. Kuka ihme tämän meni nostamaan? Ei kuulkaapas olisi tarvinnut nostaa. Pysytelköön siellä 1001 sivullansa. No, nyt ei auta muu, kuin upottaa uudelleen.

Vierailija

Joo, galleriasta se löytyy, ja tälle EI OLISI tarvinnut tehdä omaa topiccia ja AF315, miksi käytit Capsia? Pitstä se mieleen!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat