Matkustaminen

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Tervetuloa matkailu- ja matkustustopiciin. Täällä olisi tarkoitus keskustella kaikesta lomamatkailuun liittyvästä. Alla muutamia aiheita, joista voitte kirjoittaa.

Missä olet käynyt?

Missä haluaisit käydä?

Oletko menossa minnekään?

Pidätkö matkustelusta?

Itse rakastan matkailua. Tässä lista maista, joissa olen käynyt:

Suomi (1996-2012)

Ruotsi (1996-2012)

Iso-Britannia (2001)

Espanja (2006, 2007, 2008, 2011)

Ranska (2010)

Saksa (2010)

Gibraltar (2011)

Tšekki (2011)

Viro (2012)

Sivut

Kommentit (116)

Vierailija

Olen käynyt Saksassa, Ranskassa, Sveitsissä (olen asunut Sveitsissä), Alpeilla (ei ole maa). Haluaisin käydä Englannissa, Amerikassa, Italiassa ja opetella näitä kieliä :)Tulevaisuuden suunnitelmiin kuuluu, että muutan Saksaan kun olen siihen tarpeeksi vanha. Olen ajatellut mennä aubariina Saksaan sitten kun olen tarpeeksi vanha. Ulkomaat ovat ihania!!! Tylsää olla vain täällä Suomen perukoilla! En pidä lennoista, mutta se ei ole ongelma matkustamiseen!! :D

Vierailija

Tässä maat, joissa olen käynyt:

Suomi: Kotimaani on mielestäni aika tavallinen, ja siksi ei kauhean viehättävä, vaan itse asiassa aika tylsä. Mutta kiva paikka asuahan tämä on!

Ruotsi: Naapurimaa, Suomea mielenkiintoisempi paikka. Varsinkin Tukholma on hyvin kaunis ja viehättävä suurkaupunki. Olen käynyt siellä varmaan 30 kertaa. Kolmårdenin eläintarha on varsinkin hyvä paikka. Ja kielihän minulta sujuu, kun äiti on ruotsalainen.

Englanti: Kävin siellä joskus 5-vuotiaana. Sumeita mielikuvia Lontoosta. Muuten maa on yksi Euroopan merkittävimmistä maista.

Espanja: Täällä olen käynyt vuosina 2006, 2007 ja 2008. Mahtava lomanviettopaikka, suosittelen kaikille!

Näissä maissa haluaisin käydä: Yhdysvallat (New York, Miami tai Kalifornia), Italia (Rooma), Ranska (Pariisi), Egypti, Kiina, Japani (Tokio), Thaimaa ja muu kaakkoisaasia sekä Etelä-Amerikka.

>Ra12

Vierailija

Olet kehittynyt huimasti alkuaikojesi hieman epäsiistimmästä kirjoitusasusta, Roope Ankka12! Nykyään viestisi ovat priimaluokkaa, niitä on kiva lukea. Myös perusteluja pukkaa, mikä on vain hyvä asia, toisin kuin minulla ne tahtovat aina jäädä pois.

Kas niin. Sitten asiaan.

Pidän matkustamisesta varsinkin lentokoneella, koska on jotenkin vain mukavaa lennellä tuolla pilvien yläpuolella, vailla esteitä... (Ohhoh, tulipa hassua tekstiä.)

En oikein keksi puhuttavaa matkustamisesta, en kai nyt vain ole kirjoituspäällä...

Vierailija

Roope Ankka.. Tuli mieleen.. Sulle tuli ihan varmasti tämän topicin idea mun tekemästä Ulkomaat ;) Myönnä pois ;)

Vierailija

Lainaus:
ATI: Roope Ankka.. Tuli mieleen.. Sulle tuli ihan varmasti tämän topicin idea mun tekemästä Ulkomaat. Myönnä pois.

Olen jo kauan harkinnut tälläisen topicin tekemistä, mutta myönnän, että idea muistui mieleen sinun topicisi ansiosta. Mutta topiceilla on kuitenkin eri idea.

Ps: Todella mahtava viesti, Akuhullu!

Akuhullu97
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Sanottaisiinko, että tällaista topiccia tarvittiin... (:

Minun perheelläni on kyllä ollut riittävästi rahaa matkustamiseen. Niinpä olen sitten muutamassa paikassa käynytkin. Kaikin puolin pidän matkustamisesta paljon, ja varsinkin Etelä-Euroopan maat ovat jääneet mieleeni todella ihanina lomakohteina... (: Pistän tuohon käyntikerrat sen maan nimen jälkeen, jossa olen käynyt...

Espanja x 3: Espanjassa kävimme kolme kertaa kun olin pieni. Sieltä ei mitään erityisiä muistoja ole jäänyt, paitsi että ainakin yhdellä matkalla olin kauheassa flunssassa, ja toinen matka sijoittui vuosituhannen vaihteeseen. Sieltä sitten katseltiin raketteja, ensimmäisen kerran ulkomailla, ehkä viimeisenkin. ;) Espanja on todella kiva ja lämmin maa, toivoisin, että pääsisin sinne vielä, kun 3-vuotiaana ei oikein osaa matkasta nauttia.

Ruotsi x 8: Ruotsissa olen käynyt eniten koko ikäni aikana. Siellä olen käynyt jopa kuusi kertaa. Ruotsi on ihan kiva maa, mutta ei mitenkään erikoinen, muistuttaa aikalailla Suomeakin. Aina kun menee Ruotsiin, kivointa on varmaankin itse laivamatka sinne. On todella kiva syödä maittava aamiainen laivassa ja nukkumaan mennessä tiirailla ikkunasta ohi meneviä aluksia. Se on mahtavaa. Yleensä olen ollut pelkästään Tukholmassa, kai 2 kertaa muutaman päivän ja 2 kertaa ihan vain risteilyllä ja viipynyt siellä muutaman tunnin. Kerran sitten olen ollut ajomatkalla ja tulimme silloin Tanskasta Etelä-Ruotsin kautta Tukholmaan. Myös Gotlannissa olen käynyt. Mahtavat näkymät, ja kesällä ihan lämminkin. Suosittelen tätä saarta. On lähellä, sinne meno ei maksa paljoa, kivat näkymät, jollaisia ei ole kovinkaan paljoa muualla.

Viro x 3 Täällä pikkumaassa olen käynyt kai 3 kertaa. Pelkästään Tallinnassa olen käynyt, mutta se on kyllä kiinnostava kaupunki. Vanha kaupunki on todella hieno, ja kesällä on mahtavaa kävellä siellä ja katsella ympärilleen. (Akkareita.. Akkareita...) . Tallinnasta on myös jäänyt mieleen ehdottomasti hyvät ruoat. Vanhan kaupungin torin vieressä on eräs todella hyvä ravintola, missä saa mahtavaa lehtipihviä. Viime kesänä olin Tallinnassa myös, silloin laivamatkakin oli todella kiva kun menimme sellaisella hieman hitaammalla, mutta suuremmalla aluksella. (Tallink Cruise).

Saksa: Saksassa olen käynyt kaksi kertaa. Saksa on todella laaja maa, ja nähtävää ainakin riittää. Ensimmäisellä kerralla olimme ajomatkalla Suomi-Saksa-Tanska-Ruotsi-Suomi. Siellä Saksan puolella yövyimme neljässä paikassa. Eräästä hotellista jäivät mieleen aamupalan mahtavat mehuvalikoimat. Kaiken maailman päärynä- banaani- kirsikka- omena- vesimelooni-mehut ja muutkin kummallisuudet. Toisella kerralla olimme sitten ihan pelkästään Saksan puolella. Siitä reissusta tuli ihan kiva, mutta rankka. Ei ole kovinkaan kiva istua päivästä päivään autossa yli 500 km. ajomatkoja. No, kävimme ihan Etelä-Saksassa, Bodensee-järven rannalla, ihan Sveitsin rajalla. Saksaa myös suosittelen kaikille, mutta en ajomatkana, ellei tykkää erityisen paljon istumisesta autossa.

Tanska: Tanskassa olen kertaalleen käynyt. Kesällä 2005. Ajomatkalla tulimme takaisin päin Tanskasta. Tanskassa on todella paljon nähtävyyksiä ollakseen niin pieni maa. Kävimme ensiksi Billundissa. Siellähän on Legoland. Totta kai nyt sielläkin piti käydä... ;D Sieltä sitten jatkoimme matkaa Kööpenhaminaan. Sieltä jäi kyllä mieleen hauska tivoli, josta löysinkin 20 Kruunun kolikon... ; ) Siellä oli myös sellainen iso ulkoallas, missä oli suuria kaloja, joita sai syöttää kalanruoalla, mitä sai eräistä automaateista rasiallisen kahdella kruunulla. Onneksi äiti maksoi monet sellaiset. : D

Kroatia: Siellä kävin 2003. Silloin olin 6 vuotta vanha. Heh! Siellä oli ihan kivaa, mutta uimarannat olivat kovaa valkoista kiveä, ja meressä oli merisiilivaroitus, niin uiminen ei ollut niin kamalan toivottavaa/kivaa. Hotellin uima-altaassa tuli sitten enemmän käytyä... Niillä kapeillla vuoristoteillä oli hiukan hankala ajaa, mutta näkymät olivat kyllä kivat. Lämminkin oli silloin, lämpöä 30 astetta ainakin yleensä.

Irlanti: Irlannissakin kävin joskus 2003 maissa. Kiva paikka ylipäätään, nummia paljon, ja peltoja myös. Lampaita näkyi paljon siellä ajaessa. Hotelli oli Dublinissa, ja eräänä päivänä kun oli satanut todella paljon, ja menimme kävelylle, niin maa oli täynnä etanoita. Täällä Suomessa ei sellaista näkyä kohtaakaan. Myöskin silloin, kun katsoi jokeen sillalta, niin lähes aina näki jonkun ison kalan, monneja kenties?

Madeira: Tuolla kävin 2006 marraskuussa. Madeiralla ei ikinä ollut kuuma, vaan ei kylmäkään. Lämpötila pysytteli aina 16-25 asteen välillä. Kokeilimme merivesiallasta, jonka lämpötila oli 18 astetta. Siellä sekin tuntui ihan jäätävältä, eikä ollut kovin helppoa edes altaaseen päästä. Pikemminkin kidutusta. ; D Olimme pääkaupunki Funchalin lähellä, ja sinne keskustaan oli helppo ihan vain kävellä. Hotellimme katolla oli uima-allas, mikä oli kivaa. Se tosin oli vain noin 7 metrin pituinen ja 5 metrin levyinen, mutta kuitenkin...

Kreeta: Tuo on jäänyt parhaimpana mieleen, ihme kyllä, ehdottomasti kivoin paikka, ja kävimme siellä toissa kesänä. Kreetalla oli kyllä ihanaa. Hotellimme oli vain kolmen tähden (vain), mutta ei siltä tuntunut. Ihana aamiais-sali, mistä näki sisäpihalla olevalle uima-altaalle. Tuolla oli kyllä todella kuuma. Lämpötila oli aamulla varjossa noin 32 astetta, ja iltapäivällä yli 40. Ja vielä kun aurinko paistoi, oli aika tukalaa. Yleensä menin aina heti aamupalan jälkeen uima-altaaseen uimaan, pistin jo aina aamupalalle valmiiksi uimahousut alle, niin ei tarvinnut enää hotellihuoneessa käydä. Illalla oli juuri sopivan lämpöistä (34 astetta...) olla parvekkeella, kun päivän lämpimin aika oli mennyt, ja syödä iltapalaa. Kävimme myös vuoristossa päin sellaisella "junalla", missä tosin oli pyörät, eikä se mennyt siis kiskoilla, vaan ajotietä ihan. Sieltä hieman korkeammalta ostimme tuoreita paikallisia appelsiineja, mitkä olivat todella mehukkaita, ja parhaita, mitä olen koskaan syönyt. Kävimme myös Elafonissi-nimisellä ranta-alueella, joka sijaitsi Lounais-Kreetalla. Siellä oli mahtavan pehmeätä hiekkaa ja ikuisuuden matalana pysynyt rantavesi, vaikka kuinka sinne merelle päin kahlasikin.

Eli: Kaikista kohteista, jossa olen käynyt, niin Kreetasta olen tykännyt eniten, suosittelen!

-Akuhullu

Vierailija

Juu, tietenkinhän näissä on ero.

Miten sä jaksoit kirjoittaa noin pitkän viestin, Akuhullu? Ihan ihmetyttää.. En mä jaksaisi kertoa mun Etelän matkasta mitään..

PS: Sori jos tuli spämmi, koska tuli kuva, jossa Aku itki ja sitten siinä luki jotain, että nettisivu jumissa..

Akuhullu97
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
AkutykkääIineksestä: Miten sä jaksoit kirjoittaa noin pitkän viestin, Akuhullu? Ihan ihmetyttää...

Minulta se vasta nytten spämmi tulee, kun vastaan uudestaan tähän, kun voisin muokata sen sinänsä edelliseen, mutta ei sitä sieltä nähtäisi... En tiedä. Pitkien viestien, ja perusteltujen sellaisten tekeminen on minulla verissä. Muutenkin, vaikkei se aina olisikaan niin "hauskaa", niin se kuuluu asialliseen foorumikäyttäytymiseen... =) Haluan myöskin ilmaista selkeästi mielipiteeni eri maista, sillä epäilen, ettei kovinkaan montaa käyttäjää kiinnosta vain nähdä, missä olen käynyt... :^D

Ai niin, ja olemme ehkä menossa joululomalla jonnekin etelään joksikin aikaa, joulun jälkeen... Saa nähdä, tuo ei ole vielä varmistunut... Mutta kyllä tavallaan vuoden kylmpinpänä aikana tekee mieli mennä vähäksi aikaa jonnekin lämpimänpään, etelään. (:

-Akuhullu

djlordi
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Olen käynyt muutaman vuoden ikäisenä Tanskassa, jossa kävimme ainakin Legolandissa. Itse en kuitenkaan valitettavasti matkasta enää juurikaan mitään muista.

Kaikissa muissa pohjoismaissa, paitsi Islannissa olen käynyt. Norjassa ja Ruotsissa molemmissa varmaan yli 10 kertaa. Norja on käymistäni maista paras, mahtavia maisemia ja muutenkin siellä on aina mukava käydä.

Viimeisin reissuni Norjassa oli viime vuonna, kun olimme siellä melkein viikon. Välillä oli tosi kapeita teitä, että piti ihan pysähtyä, jos toinen auto tuli vastaan. Vaikka kävimme siellä kesällä, niin silti korkeissa paikoissa oli vielä lunta jäljellä. Kesälaskettelukeskuksenkin ohi menimme, sekä järven, joka on jäässä koko vuoden ajan.

Tänä vuonna kävimme perheeni kanssa Virossa. Yksi vähän pelottavakin tapahtuma kävi, kun vartijat pysäyttivät mut, kun tulin pois yhdestä kaupasta, enkä vastannut heidän viron/englannin/venäjän kysymyksiin mitään.

Itse haluaisin käydä ainakin Yhdysvalloissa, Englannissa ja Italiassa. Varmasti johonkin noista maista vielä joskus menenkin, vaikka kielitaitoni onkin varsin huonoa luokkaa.

En ole vielä kertaakaan lentänyt lentokoneella, vaan aina laivalla tai autolla olen matkoilla käynyt. atkustelu on kyllä mukavaa puuhaa.

Kyllä Suomessakin nähtävää riittää, muutamana vuotena olemme vähän Suomea kierrelleet, vain itäinen Suomi ja aivan pohjoinen Suomi on näkemättä, enkä välttämättä kovin lähelle Venäjän rajaa haluaisikaan mennä. Vaalimaa kyllä oli varsin lähellä.

McJuoru
Seuraa 
Liittynyt22.10.2009

Oon käyny Turkissa ja 2 kertaa Teneriffalla! Turkkia suosittelen ja Thaimaata. Jos o käyny vaa yhes paikas monta kertaa nii on järkevää kokeilla jotain muuta maata. Ei voi sanoo et mikä maa on paras jos ei oo käyny...

Vierailija

Olen käynyt Ruotsissa, Saksassa, Latviassa, Japanissa ja Yhdistyneissä arabiemiirikunnissa. Kaikissa oli kivaa, mutta hienointa oli olla Japanissa, koska se on niin "kaukana".

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat